“Usta Usta” przegrały z konkurencją, 19 mln zł z reklam

Drugi sezon serialu “Usta Usta” oglądało średnio 1,78 mln widzów. To mniej niż gromadzili w czasie jego emisji główni konkurenci TVN-u. - Sukces telewizyjny niekoniecznie musi się przekładać wprost na bieżące wyniki oglądalności – broni formatu stacja.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Udziały w rynku TVN-u podczas emisji drugiej serii “Usta Usta” wyniosły 12,58 proc. w grupie wszystkich widzów i 16,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie ub.r. kanał w tym paśmie miał lepsze wyniki - oglądało go 2,13 mln widzów, a jej udziały wynosiły odpowiednio 15,63 proc. i 19,80 proc.

W czasie emisji serialu TVN był stacją czwartego wyboru, zarówno w grupie 4+ jak i 16-49. Liderem rynku w tym czasie była Dwójka, emitująca końcówkę “M jak miłość” i “Magazyn Expressu Reporterów”, co dało jej w grupie 4+ 30,85 proc. udziału. Druga była TVP 1 (gł. filmy fabularne; 15,84 proc.), a trzeci - Polsat (także filmy fabularne i “CSI: Kryminalne Zagadki Miami”; 14,39 proc.).

Większą widownię od drugiej serii “Usta Usta” miała pierwsza odsłona produkcji, emitowana wiosną br. w soboty o godz. 20.00. Śledziło ją średnio 2 mln widzów przy udziałach wynoszących odpowiednio 14,88 proc. i 19,86 proc. udziału (poczytaj więcej).

Wpływy reklamowe z 12 odcinków trzeciego sezonu wyniosły 19,1 mln zł i były znacznie wyższe niż przy pierwszej, krótszej o jeden odcinek serii, gdy TVN zarobił jedynie 15,7 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Mimo nie najlepszych wyników oglądalności “Usta Usta”, stacja TVN zadowolona jest z wpływów reklamowych serialu oraz z tego, że dotarł on do atrakcyjnej grupy widzów. Dane pokazują, że śledziły go bowiem głównie osoby w wieku od 25 do 44 lat, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz widzowie z wykształceniem średnim i wyższym.

- Serial "Usta Usta" zdobył bardzo wysokie oceny branżowe, stabilną publiczność i niezwykłą markę „serialu kultowego”. Do tych atutów należy również dodać bardzo dobre wyniki oglądalności w wersji VOD – mówi nam Wojtek Bockenheim, producent serialu. Z danych TVN-u wynika, że każdy odcinek produkcji miał kilkaset tysięcy odtworzeń w serwisie OnetVOD. Trzecia, nakręcona już, seria “Usta Usta” pojawi się na antenie stacji wiosną przyszłego roku (więcej na ten temat). - TVN wprowadził serial na antenę licząc się z stopniowym procesem adaptacji polskiego widza do reguł opowieści łączącej cechy dramatu i komedii. Dlatego wyprodukował trzy serie, w przekonaniu, że jest to format przyszłościowy i już niebawem wszystkie stacje telewizyjne będą rywalizowały na polu tego typu seriali – dodaje Bockenheim.

Widownia “Usta Usta” odcinek po odcinku

Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu

Profil widowni “Usta Usta” 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"