Na początku czerwca br. PwC oraz IAB opublikowały dane, zgodnie z którymi w 2018 r. wydatki amerykańskich reklamodawców na promocję w podcastach były wyższe o 53 proc. niż rok wcześniej, a w 2019 r. osiągną poziom ponad 678 mln dol.
Teraz PwC podało nowe informacje zawierające prognozy globalnych wydatków reklamowych związanych z formatem podcastów. Zgodnie z przewidywaniami nakłady reklamodawców na tego typu audycje w br. mają przekroczyć próg miliarda dol.
W dalszej perspektywie reklamowa wartość podcastów ma do 2023 r. wzrosnąć o 23,1 proc. osiągając ponad 1,4 mld dol. Według analityków PwC rosnące wydatki związane z podcastami będą powiązane z coraz wyższymi nakładami reklamodawców w innych segmentach audio - muzyce i radiu.

Zgodnie z analizami PwC na rosnące nakłady reklamowe w obszarze podcastów będzie miało wpływ kilka czynników. Pierwszym z nich jest coraz większa dojrzałość i różnorodnych treści przekazywanych w tym formacie, i idąca za tym rosnąca popularność audycji audio. Innym czynnikiem wspierającym atrakcyjność podcastów jest coraz większe zainteresowanie nimi ze strony platform streamingowych, o czym świadczy m.in. przejęcie Gimlet Media – dużego wydawcy podcastów przez serwis Spotify.
Analitycy zwracają też uwagę, że branża podcastów staje się dla reklamodawców coraz bardziej przejrzysta dzięki wprowadzeniu w tym segmencie nowych narzędzi analitycznych. Nie bez znaczenia jest również rosnąca globalnie popularność inteligentnych głośników (smart speakers), które stają się jedną z podstawowych platform odbioru podcastów przez użytkowników.











