Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe dwutygodnika „Show” (Wydawnictwo Bauer) były w lipcu aż o 98,4 proc. większe niż rok wcześniej. Sporo więcej zarobiły też z reklam liderujące pod tym względem wśród czasopism „Wprost” (AWR Wprost) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - odpowiednio o 52,9 i 47 proc. Natomiast wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska) wzrosły o 55,4 proc.
Nieznacznie więcej niż przed rokiem zarobiły z reklam w lipcu „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 1,3 proc., oraz „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - 3,369 mln zł, czyli 5 proc. więcej. Za to sporo niższe wpływy reklamowe zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), „Claudia” (G+J Polska) i „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - odpowiednio o 14,2, 15,5 i 6,1 proc. Natomiast „Gala” (G+J Polska) zarobiła aż o 39,8 proc. mniej.

Ogólny wzrost wpływów reklamowych magazynów w lipcu na poziomie 2,3 proc. to sporo mniej niż w całym I półroczu, kiedy te przychody były o 5,5 proc. większe (zobacz szczegółowe dane).











