SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Agora rezygnuje z wydawców regionalnych „Gazety Wyborczej”

Wydawnictwo Agora do końca tego roku w ramach zmian modelu biznesowego zrezygnuje ze stanowisk wydawców regionalnych „Gazety Wyborczej” w siedmiu największych miastach w Polsce. Ma to być związane również z nową strategią rozwoju cyfrowego tytułu.

fot. materiały prasowe Article

Obecnie „Gazeta Wyborcza” ma siedmiu wydawców regionalnych: w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Gdańsku i Warszawie. Większość z nich – jak przekazało nam biuro prasowe Agory – miała już otrzymać propozycje objęcia innych stanowisk od nowego roku.

- Do końca 2018 roku Agora zlikwiduje stanowiska wydawców regionalnych „Gazety Wyborczej”. To kolejny etap dopasowywania struktury organizacyjnej „Gazety Wyborczej” do strategii rozwoju cyfrowego i zmiany modelu biznesowego - powiedziała nam Agata Staniszewska, rzecznik prasowa Agory.

Biuro prasowe wydawnictwa na pytanie, czy zmiany podyktowane są oszczędnościami w strukturach (wydawcy odpowiadają za działania wydawnicze i wyniki biznesowe w poszczególnych oddziałach) odpowiedziało jedynie, że nie komentuje wyników biznesowych poszczególnych oddziałów "Gazety Wyborczej".

Agora ze wzrostem wpływów o 2,9 proc. i 2,8 mln zł straty

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Agora zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 2,9 proc. do 258,8 mln zł oraz 2,8 mln zł straty netto (wobec 1,6 mln zł straty rok wcześniej). Wzrosły przychody należących do niej firm AMS i Yieldbird, a zmalały wpływy z radia, druku i „Gazety Wyborczej”.

Prezes zarządu Agory Bartosz Hojka podczas konferencji prasowej prezentującej wyniki Grupy podał, że liczy na poprawę wyników segmentu prasowego Agory w czwartym kwartale m.in. dzięki podjętym inicjatywom ograniczającym koszty.
Od listopada Agora podwyższyła ceny "Gazety Wyborczej, średnio o około 10 proc.

"W sprawie wyników segmentu prasy nie byłbym takim pesymistą. Segment prasowy, po wyłączeniu odpisu na należności spółki Ruch, radzi sobie dobrze. Podjęliśmy szereg działań m.in. po stronie kosztowej, które pozytywnie wpłyną na wyniki IV kw." - powiedział prezes.

W pierwszych trzech kwartałach br. prawie wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii, a liderem wśród spadków względem analogicznego okresu 2017 roku była „Gazeta Wyborcza” - jej średni wynik zaliczył spadek o 16,84 proc. do 93 846 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora rezygnuje z wydawców regionalnych „Gazety Wyborczej”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
no cóż..
PaPAaaa Diego;)
44 41
odpowiedź
User
Diego PaPa
Po zwolnieniu wydawców, na jutro naczelni ze wszystkich oddziałow zostali wezwani do Warszawy, gdzie dowiedzą się ile każdy z nich musi zwolnić osób (po 1-3 osoby na oddział). Zwolnienia mają być rozłożone do końca marca 2019, tak by nie trzeba zgłaszać zwolnień grupowych
40 30
odpowiedź
User
Arturro
Zwolnienia mają być rozłożone do końca marca 2019, tak by nie trzeba zgłaszać zwolnień grupowych

Daj namiary na swoją firmę.
Sprawdzimy ile osób zatrudniasz, na jakich umowach i jaka jest polityka zwolnień.
42 30
odpowiedź
User
Farmazon
"Większość z nich [wydawców] miała już otrzymać propozycje objęcia innych stanowisk" - przez skromność nie dodano, że chodzi o stanowiska wydawców posiłków w Papa Diego
50 26
odpowiedź
User
Farmazon
"Daj namiary na swoją firmę. Sprawdzimy ile osób zatrudniasz, na jakich umowach i jaka jest polityka zwolnień"

Problem w tym, że Wyborcza dostawała mnóstwo pieniędzy z budżetu państwa i z samorządów. Zobacz, ile płaciła HGW Wyborczej i za co. Jak "firma" sobie radzi na wolnym rynku, właśnie od trzech lat obserwujemy.
45 57
odpowiedź