SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

AWR Wprost pozywa RASP i Tomasza Lisa. Chce 12 mln zł za kopiowanie „Wprost” przez „Newsweek”

AWR Wprost złożyła pozew sądowy przeciw Ringier Axel Springer Polska i Tomaszowi Lisowi. Domaga się od nich 12,2 mln zł odszkodowania, twierdząc, że kierowany przez Lisa zespół redakcyjny skopiował w „Newsweeku” format i linię redakcyjną „Wprost”.

Tomasz Lis (fot. TVP) i Sylwester Latkowski (fot. Newseria)Article

Pozew AWR Wprost dotyczy wydarzeń z wiosny 2012 roku, kiedy to Tomasz Lis, po zwolnieniu go z funkcji redaktora naczelnego „Wprost” objął taką samą funkcję w „Newsweeku Polska”, a wraz z nim z pierwszego do drugiego tytułu przeszło wielu dziennikarzy.

Według AWR Wprost nowe kierownictwo „Newsweeka”, naruszając standardy uczciwej konkurencji, skopiowało linię redakcyjną i format „Wprost”. - Skopiowane zostały m.in. rozwiązania w zakresie układu graficznego pisma i prezentacji tematów głównych artykułów tygodnika, a w nowej koncepcji tygodnika „Newsweek Polska” wykorzystane zostało know-how i poufne informacje na temat planowanych aktywności tygodnika „Wprost” - wylicza spółka w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

Firma w pozwie domaga się od Ringier Axel Springer Polska i Tomasza Lisa 12,2 mln zł odszkodowania. Ta kwota ma odzwierciedlać realne koszty i udokumentowane straty poniesione przez wydawcę „Wprost”. - Wartość szkody została ustalona w oparciu o rzetelnie zgromadzoną dokumentację dowodową oraz stosowne ekspertyzy rzeczoznawców - zaznacza AWR Wprost.

Na razie nie udało nam się uzyskać komentarza wydawcy i naczelnego „Newsweeka” do tego pozwu.

Platforma Mediowa Point Group (większościowy udziałowiec AWR Wprost) już w marcu 2012 roku - zaraz po tym jak kierowanie „Newsweekiem" tymczasowo przejęła Aleksandra Karasińska, zastępczyni Lisa - twierdziła, że nowy zespół redakcyjny tego tygodnika zamierza skopiować formułę „Wprost” (więcej na ten temat).

>>> „Newsweek” Lisa i „Wprost” Latkowskiego - globalna marka kontra tabloidyzyn śledczy (opinie)

Przypomnijmy, że we wrześniu 2012 roku to RASP i Tomasz Lis pozwali AWR Wprost i PMPG, twierdząc, że redakcja „Wprost” ukradła pomysł Lisa na akcję społeczną promującą nowoczesny wizerunek Polski i patriotyzmu. Domagali się za to 8,7 mln zł odszkodowania (przeczytaj o tym więcej).

W lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweeka” wynosiła 117 335 egz., a „Wprost” - 51 928 egz. (według ZKDP - zobacz wyniki wszystkich tygodników opinii).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: AWR Wprost pozywa RASP i Tomasza Lisa. Chce 12 mln zł za kopiowanie „Wprost” przez „Newsweek”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Święte krowy z Wprostu pozywają człowieka który odnowił Newsweeka.Wprost tonie i przegra.
odpowiedź
User
bbb
Ale już od dwóch lat nikt Wprost6owi żaddnych genialnych pomysłów nie kradnie, więc skąd ta ciągła degrengolada?
odpowiedź
User
I co z tego?
W tych zmielonych lasach i tak do czytania nic nie ma.
odpowiedź