SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Duży spadek oglądalności TVP1 w dni powszednie w access prime-time. Słabe wyniki „Klanu”, „Rodzina wie lepiej” i „Jaka to melodia?”

TVP1 w zeszłym tygodniu w dni powszednie w paśmie 17.00-20.00 oglądało średnio 1,11 mln widzów, o 980 tys. osób mniej niż w sezonie 2016/2017 i o 90 tys. mniej niż tydzień wcześniej. Przyczyną tego spadku są niskie wyniki oglądalności nowych odcinków „Klanu” (868 tys.) i teleturnieju „Jaka to melodia” (728 tys.) oraz słaby debiut audycji „Rodzina wie lepiej (580 tys.) - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Robert Janowski, prowadzący „Jaka to melodia?” Article

Telewizyjna Jedynka tej jesieni w dni powszednie w paśmie pomiędzy „Teleexpressem”, a „Wiadomościami” od 28 sierpnia rozpoczęła emisję premierowych odcinków takich programów, jak: „Komisariat” (o 17.25; w piątki o tej porze wystartował program „Mam prawo”), „Klan” (17.55), „Rodzina wie lepiej” (18.25) i „Jaka to melodia?” (18.55).

Tydzień po starcie jesiennej ramówki Jedynka zdecydowała się wprowadzić korektę - zamienić miejscami docu-crime „Komisariat” z teleturniejem „Jaka to melodia”.

Telewizja Polska tych zmian nie komentuje. Portal Wirtualnemedia.pl nieoficjalnie się dowiedział, że przyczyną tych zmian są słabe wyniki oglądalności pasma access prime-time.

Średnia widownia TVP1 w okresie od 28 sierpnia do 1 września br. w paśmie między godz. 17.00 a 20.00 wyniosła 1,11 mln osób, co przełożyło się na 11,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 7,43 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

W porównaniu do całego sezonu telewizyjnego 2016/2017 widownia tego pasma zmniejszyła się o 980 tys. osób, zdecydowanie spadły również udziały stacji w rynku. Jedynkę w okresie od 29 sierpnia ub.r. do 9 czerwca br. śledziło średnio 2,09 mln osób, co dało tej antenie odpowiednio 16,84 proc. i 9,95 proc. udziału.

TVP1 zanotowała również spadek widowni o 90 tys. osób względem tygodnia poprzedzającego, czyli ostatnich dni wakacji. Od 21 do 25 sierpnia br. stacja ta miała średnio 1,20 mln osób, a jej udział wynosił 12,69 proc. W tym ujęciu Jedynka jednak zanotowała minimalny wzrost oglądalności w grupie komercyjnej - AMR zwiększył się o 11 tys. do 243 tys. oglądających, a SHR - o 0,42 pkt. proc. do 7,43 proc.

Pierwsze 5 premierowych odcinków „Klanu” tej jesieni oglądało średnio 868 tys. widzów, a udział TVP1 w 4+ wyniósł 10,74 proc. i 6,5 proc. w 16-49. Dla porównania w sezonie 2016/2017 „Klan” śledziło 1,81 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 15,63 proc. i 8,81 proc. udziału. Z kolei pokazywane tydzień wcześniej powtórki teleturnieju „Jaka to melodia?” śledziło 937 tys. osób (odpowiednio 11,31 proc. i 6,49 proc. udziału).

Nowy teleturniej „Rodzina wie lepiej” od 28 sierpnia do 1 września br. śledziło średnio 580 tys. osób (6,64 proc. i 3,44 proc. udziału).

Duży spadek oglądalności zanotowała wspomniana już wyżej „Jaka to melodia?”, którą w zeszłym tygodniu w nowym paśmie oglądało 728 tys. widzów (7,17 proc. i 3,02 proc. udziału).

Dla porównania, pokazywane tydzień wcześniej powtórki tego teleturnieju pokazywane około godziny wcześniej miały o 209 tys. widzów więcej. Premiery programu Roberta Janowskiego w 4+ wypadły również gorzej (w grupie 16-49 nastąpił wzrost) względem telenoweli „Zraniona miłość” emitowanej niemal w tym samym paśmie w tygodniu poprzedzającym. Turecki serial miał wówczas 786 tys. widzów (7,82 proc. i 2,62 proc. udziału). Z kolei inny turecki serial „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” pokazywany w tym paśmie w okresie od 13 lutego do 11 kwietnia 2017 roku miał 1,10 mln osób (8,20 proc. i 3,31 proc.).

„Jaka to melodia?” ogromny spadek oglądalności zanotowała względem wiosny tego roku, kiedy emitowana była jeszcze w starym paśmie. Średnia widownia programu Roberta Janowskiego emitowanego w okresie od 1 marca do 4 czerwca br. wyniosła 1,91 mln osób (17,77 proc.  i  9,26 proc.).

Docu-crime „Komisariat” w zeszłym tygodniu miało średnio 698 tys. osób (9,21 proc. i 6,91 proc.), a tydzień wcześniej było to 787 tys. oglądających (9,53 proc. i 5,31 proc.). Z kolei pierwszy odcinek „Mam prawo” zgromadził 735 tys. osób (8,03 proc. i 4,80 proc.).

„Teleexpress” od 28 sierpnia do 1 września br. śledziło 1,60 mln osób, a w okresie od 21 do 25 sierpnia było to 1,75 mln.

W analizowanym okresie prognozę pogody po „Teleexpressie” oglądało 1,06 mln widzów, a w analogicznym okresie tydzień wcześniej było to 990 tys. osób.

Emisja premierowych odcinków „Jakiej to melodii?” nie wpłynęła wyraźnie na zmianę widowni „Wiadomości”, które od 28 sierpnia do 1 września br. śledziło 2,05 mln widzów, podczas gdy w analogicznym okresie tydzień wcześniej było to 2,08 mln osób.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w pierwszym półroczu br. wyniósł 10,14 proc.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duży spadek oglądalności TVP1 w dni powszednie w access prime-time. Słabe wyniki „Klanu”, „Rodzina wie lepiej” i „Jaka to melodia?”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jac
Tvp pada! luzie powodowani troską o demokrację przestali oglądać publiczną, wychodzą na ulicę i czytają masowo gw. A potem się obudził i rękę miał w nocniku :)
30 46
odpowiedź
User
prawnik
"Rodzina wie lepiej" - ten tytuł aż zgrzyta mi w zębach. Jak można było dać tak pretensjonalny i mądrusiowaty tytuł. On jest jak wywieszona kartka: "Zakaz wstępu! Budynek do rozbiórki!"
44 53
odpowiedź
User
Jan
O Kurskim i jego okresie panowania to jeszcze książki do zarządzania będą pisać. Bo zarżnąć państwową telewizję, która ma przy tej władzy praktycznie nieograniczone środki, to naprawdę jest sztuka. I to w tak krótkim czasie. I w sumie to jest koniec TVP bo ten byt już się nigdy nie podniesie.
60 72
odpowiedź
User
Marek
Przypominam, że Kurski zapowiadał, że jesień 2017 to jego pierwsza całkowicie autorska ramówka. Efekty widać.
68 82
odpowiedź
User
PRAWDA
Wśród abonentów Netii wyniki są pięć razy lepsze.
44 60
odpowiedź
User
Tysz Prowdo
Wśród abonentów Netii wyniki są pięć razy lepsze.


Hahaha! A jakie są wśród abonentów enki;)
21 31
odpowiedź
User
Magda
Dyletanci, żałośni dyletanci.... TVP1 poniżej 8%, a TVP2 poniżej 6%.... Potrzebna kolejna zmiana wajchowych... Tylko czy ktoś jeszcze został w rezerwie?....
30 44
odpowiedź
User
prawnik
Wśród abonentów Netii wyniki są pięć razy lepsze.


Zupełnie na poważnie. Gdyby wyniki były naprawdę dobre, lub choćby zadowalające, nikt by nie zmienił po tygodniu ramówki na bardziej zbliżoną do niegdysiejszej.
To była jasna i czytelna katastrofa.
38 46
odpowiedź
User
Rafał
Wśród abonentów Netii wyniki są pięć razy lepsze.


I właśnie dlatego reklama przy Opolu kosztuje 5 tysiące złotych, a przy Wiadomościami były po 4 tysie? Altruista z tego Kurskiego.
28 42
odpowiedź
User
aldona
Przypominam, że Kurski zapowiadał, że jesień 2017 to jego pierwsza całkowicie autorska ramówka. Efekty widać.


już obowiązuje nowa wersja: dopiero wiosna 2018 będzie autorska. Dwa lata rządów a tymczasem jedyne co im poszło to Dziewczyny ze Lwowa i Rolnik szuka żony czyli hity poprzedniej ekipy jedynki
33 44
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing