SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook chce ograniczyć liczbę reklam udających wpisy

Serwis społecznościowy Facebook zapowiada, że w 2015 r. będzie walczył z reklamami ukrytymi w postach publikowanych przez marki.

Article

Zapowiedź ograniczenia liczby sponsorowanych postów zamieszczanych przez firmy ma być odpowiedzią na oczekiwania użytkowników serwisu.

Facebook twierdzi, że przeprowadził badania na kilkuset tysiącach użytkowników serwisu. Większość z nich uważa, że spora część wpisów zamieszczanych przez marki oznaczone jako ulubione ma zbyt nachalny charakter promocyjny i niewiele różni się od typowych reklam publikowanych na portalu.

Facebook informuje, że z początkiem 2015 r. zamierza ograniczać zasięg tych postów, które w wyraźny sposób promują konkretne produkty i nakłaniają użytkowników do ich zakupu. Natomiast promowane mają być wpisy niosące ze sobą unikalną, wartościową treść, która przyciągnie uwagę adresatów. Facebook na swoim blogu zastrzega przy tym, że ograniczenie ilości sponsorowanych postów nie będzie oznaczało pojawienia się w Aktualnościach większej liczby tradycyjnych reklam. Serwis twierdzi, że zapowiadana zmiana polityki ma służyć wyłącznie poprawie jakości treści, które otrzymują użytkownicy, także tych pochodzących od ulubionych przez nich marek.

Przypomnijmy, że kiedy pod koniec ub.r. Facebook mocno zmodyfikował algorytm wyświetlania wpisów użytkownikom, mocno spadł naturalny zasięg postów zamieszczanych przez marki (więcej na ten temat).

Na koniec września br. portal miał 1,45 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca, a jego przychody w III kwartale br. wyniosły 3,203 mld dolarów (zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook chce ograniczyć liczbę reklam udających wpisy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
O czym piszecie - o płatnych wpisach sponsorowanych, czy o zwykłych wpisach z fanpejdży? Bo się pogubiłem...
odpowiedź
User
ps
W swojej informacji Facebook podaje, że zamierza ograniczać zasięg tych postów, które nie są oznaczone jako sponsorowane, a mimo tego ich treść zawiera typowo reklamowy przekaz. Według komentarzy specjalistycznych serwisów internetowych (na przyklad "Fortune") zapowiedzi Facebooka nie są do końca podyktowane dbałością o użytkownika, ale chęcią zmuszenia marek do zakupu większej liczby reklam, zamiast stosowania wybiegów w postaci "przemycania" treści promocyjnych w pozornie zwykłych postach kierowanych do użytkowników Facebooka.
odpowiedź