SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google z rekordem 20 mln użytkowników - tracą Allegro, Interia (Megapanel z lutego)

W lutym br. serwisy Google odwiedziło rekordowe 19,65 mln polskich internautów. Spore spadki z miesiąca na miesiąc zanotowały za to strony Allegro i GG, Interii, Polskapresse i Mediów Regionalnych oraz NK.pl.

Article

Strony Google w lutym br. odwiedziło o 172,5 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu br. i aż o 2,4 mln więcej niż w lutym ub.r. Google jako jedyny wydawca w czołowej dwudziestce osiągnął wzrost zasięgu z miesiąca na miesiąc. Dzięki temu jego serwisy zanotowały rekordowe wyniki: 19,65 mln real users i 92,1 proc. zasięgu.

Witryny wszystkich pozostałych wydawców z zestawienia miały mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Najwięcej straciły strony Allegro i GG (350,2 tys. real users), Interii (472,9 tys.), Polskapresse i Mediów Regionalnych (485,4 tys.), NK.pl (563,9 tys.) i Filmweb.pl (502,1 tys.).

Przy czym w skali roku większość z tych serwisów osiągnęła duże wzrosty. I tak witryny Interii zyskały 650 tys. real users, a Filmweb - 195 tys. Strony Allegro i GG rok wcześniej były klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Polskapresse i Mediów Regionalnych.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku

Za to NK.pl (zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl) w skali roku zanotowała jeszcze większy spadek - o 1,4 mln użytkowników - niż w skali miesiąca.

Facebook miał o 2,1 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej, a YouTube o 2 mln więcej.

TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych

według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)*

zasięg wśród internautów**

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

audyt site-centric***

%

różnica w RU

1

Grupa Google

19 654 094

92,09%

0,89%

172 538

 

2

facebook.com

16 070 724

75,30%

-0,41%

-66 668

 

3

Grupa Allegro - GG

15 686 207

73,50%

-2,18%

-350 178

tak

4

youtube.com

15 494 187

72,60%

-0,03%

-5 388

 

5

Grupa Onet - RASP

14 840 935

69,54%

-0,68%

-101 113

tak

6

Grupa Wirtualna Polska

12 959 939

60,73%

-1,91%

-252 830

tak

7

Grupa Gazeta.pl

12 535 617

58,74%

-1,84%

-234 489

tak

8

Grupa Interia.pl

11 948 428

55,99%

-3,81%

-472 861

tak

9

wikipedia.org

10 061 954

47,15%

-0,78%

-79 462

 

10

Grupa Polskapresse - Media Regionalne

8 879 935

41,61%

-5,18%

-485 363

tak

11

Grupa O2

8 713 853

40,83%

-4,04%

-366 923

tak

12

Grupa Nk.pl

6 594 144

30,90%

-7,88%

-563 911

 

13

szukaj.com

6 506 199

30,49%

3,57%

224 238

 

14

Grupa Murator - Time

6 244 111

29,26%

-5,82%

-385 543

tak

15

ask.com

6 134 979

28,75%

-3,34%

-212 123

 

16

Grupa Edipresse.pl

4 923 202

23,07%

-1,99%

-99 734

tak

17

Grupa TVN

4 817 039

22,57%

-6,66%

-343 442

tak

18

Grupa Microsoft

4 586 298

21,49%

-8,10%

-404 461

 

19

filmweb.pl

4 515 239

21,16%

-10,01%

-502 126

tak

20

Grupa Money.pl

4 508 917

21,13%

N

N

tak


Wśród serwisów objętych audytem site-centric wszystkie w czołowej dwudziestce zanotowały spadki zasięgu w skali miesiąca. Zdecydowanie najwięcej, 1,17 mln użytkowników, straciły strony Cyfrowego Polsatu (to aż 21,9 proc. w dół). Filmweb.pl stracił 502 tys. real users, a witryny Polskapresse i Mediów Regionalnych - 485 tys.

Zajmujące pierwsze miejsce serwisy Allegro i GG rok wcześniej były klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Onetu i Ringier Axel Springer Polska. Witryny Wirtualnej Polski i O2 nadal są liczone osobno, chociaż ich wydawcy od połowy lutego działają razem jako Grupa Wirtualna Polska (więcej na ten temat). W skali roku WP zyskała 930 tys. real users, Gazeta.pl - 620 tys., Interia.pl - 650 tys., natomiast O2 straciło 200 tys.

TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric

według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)*

zasięg wśród internautów**

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

%

różnica w RU

1

Grupa Allegro - GG

15 686 207

73,50%

-2,18%

-350 178

2

Grupa Onet - RASP

14 840 935

69,54%

-0,68%

-101 113

3

Grupa Wirtualna Polska

12 959 939

60,73%

-1,91%

-252 830

4

Grupa Gazeta.pl

12 535 617

58,74%

-1,84%

-234 489

5

Grupa Interia.pl

11 948 428

55,99%

-3,81%

-472 861

6

Grupa Polskapresse - Media Regionalne

8 879 935

41,61%

-5,18%

-485 363

7

Grupa O2

8 713 853

40,83%

-4,04%

-366 923

8

Grupa Murator - Time

6 244 111

29,26%

-5,82%

-385 543

9

Grupa Edipresse.pl

4 923 202

23,07%

-1,99%

-99 734

10

Grupa TVN

4 817 039

22,57%

-6,66%

-343 442

11

filmweb.pl

4 515 239

21,16%

-10,01%

-502 126

12

Grupa Money.pl

4 508 917

21,13%

-4,01%

-188 280

13

Grupa Infor

4 254 595

19,94%

-5,65%

-254 977

14

dobreprogramy.pl

4 247 010

19,90%

-9,62%

-452 060

15

Grupa Cyfrowy Polsat

4 200 387

19,68%

-21,86%

-1 174 887

16

Grupa Demotywatory.pl

4 029 540

18,88%

-7,05%

-305 497

17

Grupa NextWeb Media

3 294 178

15,44%

-9,22%

-334 497

18

cda.pl

3 168 884

14,85%

-7,84%

-269 689

19

gry.pl

2 838 881

13,30%

-3,30%

-96 942

20

tekstowo.pl

2 687 211

12,59%

N

N

Pozostałe wyniki na kolejnych stronach

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google z rekordem 20 mln użytkowników - tracą Allegro, Interia (Megapanel z lutego)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl