SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kontrola przepustowości w HBO GO. Przesunięte premiery filmów i seriali w związku z koronawirusem

Platforma HBO GO poinformowała, że w związku z pracą zdalną oraz edukacją domową, które obciążają sieć, niewykluczone będzie zmniejszenie jakości streamingu w jej serwisie. Niektóre premiery filmów i seriali zostaną przesunięte na później. W bibliotece pojawią się jednak hity dla fanów Marvela.

Epidemia koronawirusa i konieczność pozostania w domu spowodowały, że platformy streamingowe cieszą się obecnie dużym powodzeniem. Dodatkowo decyzja o zamknięciu kin przyczyniła się do przenoszenia niektórych, wcześniej zaplanowanych premier do internetu.

Praca zdalna oraz edukacja domowa przyczyniają się do intensywnego korzystania z sieci, Unia Europejska już kilka tygodni temu apelowała, aby platformy obniżały jakość streamingu z obawy przed jej przeciążeniem. HBO GO poinformowało swoich użytkowników, że nauka i praca przez internet są teraz priorytetem, dlatego „serwis systematycznie kontroluje przepustowość łączy, aby nie obciążać sieci”. Na obniżenie jakości streamingu zdecydował się już wcześniej m.in. Netflix.

W związku z zagrożeniem COVID-19 zawieszono także zdjęcia do produkcji serialowych i filmowych. To z kolei wiąże się z opóźnieniami i przerwami w emisji premier, jakie miały pojawić się w najbliższych tygodniach. - W związku z powiększającym się zagrożeniem COVID-19 prace nad pewnymi produkcjami zostały zawieszone. Dlatego też niektóre odcinki, nowe sezony oraz premiery (ich lista znajduje się tutaj) zostały odwołane lub mogą pojawić się w HBO GO z opóźnieniem - podało HBO GO.

Agnieszka Niburska, szefowa marketingu w HBO Polska i HBO Europe informuje portal Wirtualnemedia.pl, że skrócone będą seriale: „Wampiry: Dziedzictwo” - drugi sezon będzie mieć 16 odcinków; „Batwoman” będzie mieć 20 odcinków; „Młody Sheldon” - trzeci sezon będzie mieć 21 odcinków.

Dodatkowo w majowej ramówce nie pojawią się seriale „Od nowa” oraz „Patria”, a serial „To wiem na pewno” z 28 kwietnia przesunął się na 11 maja.

- Jednocześnie staramy się zapewnić atrakcyjny kontent widzom, dlatego już 1 kwietnia z wyprzedzeniem w stosunku do wcześniej planowanych terminów dodaliśmy pakiet filmów do oferty HBO GO, w tym „Pewnego razu w Hollywood”, a od piątku 10 kwietnia będą dodawane filmy Marvela - mówi nam Agnieszka Niburska.

W kwietniu i maju hity dla fanów Marvela

W najbliższych dniach na platformie pojawią się nowe filmy przeznaczone szczególnie dla fanów Marvela.

W piątek, 10 kwietnia dodana zostanie seria filmów o Iron Manie: „Iron Man”, „Iron Man 2” oraz „Iron Man 3”.


Od 17 kwietnia w bibliotece znajdzie się cykl o Kapitanie Ameryka: „Kapitan Ameryka: Pierwsze starcie”, „Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz”,  „Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów”.


Tydzień później – 24 kwietnia: seria o przygodach Thora: „Thor”, „Thor: Mroczny świat” oraz „Thor. Ragnarok”.


Od 1 maja dostępne będą pozycje: „Czarna Pantera”, „Doktor Strange”, „Strażnicy Galaktyki”, oraz „Strażnicy Galaktyki vol. 2”.


Od 8 maja zagości seria produkcji o Avengersach: „Avengers”, „Avengers: Czas Ultrona”, „Avengers: Wojna bez granic”. „Avengers: Koniec gry” jest już dostępny w HBO GO.

Od kwietnia w HBO2 w godzinach porannych ok. 7-8.00 zostało uruchomione poranne pasmo dziecięce. Od poniedziałku do piątku najmłodsi widzowie będą mogli zobaczyć też filmy animowane i fabularne filmy familijne. Znalazły się wśród nich m.in. „Gdzie jest Dory”, „Kraina lodu”, „Księga dżungli” czy „Alicja w Krainie Czarów”.

W ciągu tygodnia od 16 do 22 marca serwis Netflix.com odwiedziło 2,82 mln internautów (wzrost o 20,5 proc. względem średniej tygodniowej z lutego) - wynika z danych Gemiusa, opracowanych przez agencję marketingową One House. Na dalszych miejscach znaleźli się: Player.pl (1,84 mln - wzrost o 87 proc.), vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) z 1,83 mln (wzrost o 19,6 proc.), dział Premium. Cda.pl (1,34 mln, wzrost o 30 proc.), vod.tvp.pl - 1,33 mln (wzrost o 10 proc.), VoD portalu WP.pl - 1,09 mln (wzrost o 13 proc.), Hbogo.pl - 0,79 mln (wzrost o 21 proc.) i ipla.tv (0,63 mln, wzrost o 50 proc.).

Luty należał do serwisu Netflix

W lutym br. najpopularniejszym serwisem w Polsce był Netflix, który odwiedziło 4,39 mln polskich internautów, co dało 15,73 proc. zasięgu. W ciągu roku zasięg witryny wzrósł o 3,62 pkt proc., czyli 29,9 proc. Z vod.pl skorzystało 3,34 mln internautów zapewniających 12 proc. zasięgu, o 0,86 pkt proc. (6,7 proc.) więcej niż rok wcześniej. W serwisie zdecydowana większość treści jest dostępna bezpłatnie, jesienią 2017 roku pojawiły się tam treści z platform Player.pl (Grupa TVN Discovery) i Ipli (Cyfrowy Polsat). HBOGO.pl miał 1,45 mln użytkowników.

Dołącz do dyskusji: Kontrola przepustowości w HBO GO. Przesunięte premiery filmów i seriali w związku z koronawirusem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wwalter
To da się jeszcze bardziej pogorszyć jakość streamingu na HBO GO? 😲
odpowiedź
User
marketer
Funkcja pobierz znikła?? Why?
odpowiedź
User
Media
Skoro obniżają jakość i przesuwają premiery, to mam nadziej, że w związku z tym obniżą lub zawiesza opłatę.
odpowiedź