SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Julia” radzi sobie słabiej od „Prosto w serce”

„Julia”, nowa telenowela TVN, po trzech tygodniach emisji ma średnio 2,14 mln widzów - o niemal pół miliona mniej niż śledziło nadawane rok temu w tym samym paśmie „Prosto w serce”. Serial daje stacji dopiero trzecie miejsce w rynku, za TVP 1 i Polsatem.

"Julia", fot. TVN

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średni udział pierwszych 15 odcinków “Julii”, emitowanych w dni powszednie o 17.55, wyniósł 15,56 proc. w grupie 4+ i 15,26 proc. w grupie 16-49 proc. Dotąd najwięcej widzów miał premierowy odcinek serialu nadany 2 stycznia br. - obejrzało go średnio 2,62 mln osób.

TVN w paśmie emisji telenoweli zajmuje trzecie miejsce w rynku za TVP 1, nadającą w tym czasie “Klan”, co daje jej 25,05 proc. udziału i Polsatem, emitującym „Pierwszą miłość” (19,77 proc.). Gorzej od TVP wypada natomiast pokazująca „Panoramę” Dwójka (13,65 proc.). TVN jest też trzeci w grupie komercyjnej, ale tutaj liderem jest Polsat przed Jedynką.

“Julia” cieszy się nieco mniejszą popularnością niż emitowane rok temu w tym samym paśmie “Prosto w serce” z Anną Mucha w roli głównej. Średnia oglądalność tamtej produkcji po 15 odcinkach wyniosła 2,6 mln widzów, co dało TVN 18,57 proc. udziału w grupie 4+ i 20 proc. w komercyjnej 16-49 (poznaj szczegóły).

Nową telenowelę oglądają głównie kobiety, a także widzowie między 40 a 44. rokiem życia i po pięćdziesiątce, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem  podstawowym i średnim.

Serial oglądać można też w serwisie tvnplayer. Jak poinformował nas TVN, w ostatnim tygodniu odnotowano ponad 1,36 mln wyświetleń odcinków „Julii”, a łączna tygodniowa liczba użytkowników przekroczyła 340 tys. W przeciętny premierowy dzień serialu, dostępne odcinki „Julii” ogląda online ponad 130 tys. użytkowników, generując średnio ok. 230 tys. wyświetleń.

“Julia” to opowieść o młodej dziewczynie, która ucieka od narzeczonego (okazuje się on dilerem narkotyków) i trafia do rodziny właścicieli kliniki piękności. Serial oparty jest na polskim scenariuszu, a grają w nim m.in. Julia Rosnowska, Michał Lewandowski, Krystian Wieczorek i Marta Żmuda-Trzebiatowska. TVN promuje produkcję m.in. w radiu, ma billboardach i organizując konkurs na komiks (więcej na ten temat).
 


Widownia „Julii”

Tydzień Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
02-01-2012 - 08-01-2012 2 137 075 15,38% 15,61%
09-01-2012 - 15-01-2012 2 125 891 15,57% 15,33%
16-01-2012 - 22-01-2012 2 170 715 15,74% 14,82%
średnia 2 144 337 15,56% 15,26%


Top 5 odcinków telenoweli

top 5 Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
02-01-2012 2 623 305 18,71% 19,91%
17-01-2012 2 336 567 17,01% 18,91%
19-01-2012 2 254 091 16,13% 14,40%
11-01-2012 2 225 610 16,09% 16,69%
05-01-2012 2 165 233 16,10% 16,10%


Oglądalność serialu na tle konkurencji

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP 1 3 465 312 25,05% 17,98%
Polsat 2 734 390 19,77% 25,31%
TVN – Julia 2 144 337 15,56% 15,26%
TVP 2 1 875 745 13,56% 11,08%


Profil widowni „Julii” 

      ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 31,13% 65
Kobiety 68,87% 133
Wiek  4-9 3,45% 58
 10-15 3,80% 57
16 - 19 2,48% 45
20 - 24 4,79% 62
25 - 29 6,26% 71
30 - 34 6,12% 74
35 - 39 5,08% 69
40 - 44 7,21% 111
45 - 49 4,25% 63
50 - 54 10,47% 131
55 - 59 10,45% 134
60 35,62% 173
Wlk. miasta Wieś 31,23% 80
< 50 tys. 26,82% 114
50-100 tys. 9,29% 112
100-200 tys. 10,65% 139
> 200 tys. 22,01% 103
Zawód Top management 7,61% 77
Pracownicy średniego szczebla 15,53% 100
Pracownicy fizyczni i rolnicy 16,44% 87
Emeryci 40,90% 162
Inni 19,52% 64
Wykształcenie Podstawowe 44,69% 111
Średnie 36,02% 111
Wyższe 12,04% 83
Inne 7,25% 57


 

  • Więcej informacji:
  • Julia
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Julia” radzi sobie słabiej od „Prosto w serce”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
Słabiej? To po prostu porażka jest. Upadek.
8 8
odpowiedź
User
Marcin
ja oglądam na TVN HD a dobrze, że pokazuja taki piękny Kraków
8 8
odpowiedź
User
Rutka
Jeden szajs zastąpił inny szajs. Czas chyba się zwijać towarzysze ze WSI...
8 8
odpowiedź
User
moja opinia
TVN zapewne będzie coraz bardziej krytykowany za wszystko - przede wszystkim za wszelkie żałosne seriale, gdzie od dłuższego już czasu w wypadku seriali wypada najgorzej - ogólnie zalicza coraz więcej wpadek, potknięć (...) wiele tego co można oglądać na kanałach z Grupy TVN - prezentuje się coraz słabiej - "Fakty" - niewiele konkretnych informacji z kraju lub ze świata, bardziej informacje bezwartościowe. Wiele zarzuca się też chociażby zmianom w TVN24 - gdzie zapewne nie można już od dawna liczyć na zmianę na lepsze - gdzie też dużo jest informacji bezwartościowych lub też propagandowych - jeśli się nie mylę (...) zarazem na TVN24 wprowadzone zmiany wyglądu niektórych programów - jest nie do przyjęcia, wygląda to bardzo nie fajnie - jak wygląd programu "Kawa na ławę" - wiele razy można było przeczytać o negatywnych opiniach na ten temat, ale TVN nic sobie z tego nie robi (...) czyli nie stara się zmieniać na lepsze lub poprawiać to co źle wypadło :-(
8 8
odpowiedź
User
troszkiewicz
Przecież to wyprodukowali wyrobnicy z Krakówka za kilka złotych... Bez wpompowania milionów na realizację... (patrz wypasione pierwsze odcinki PwS)
Jeżeli tak na to spojrzeć, to Julia radzi sobie bardzo, bardzo dobrze...
8 8
odpowiedź