SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanał tv Wirtualnej Polski wystartuje 2 grudnia jako WP. Programy Sokołowskiego, Ohme i Machały

Kanał telewizyjny przygotowywany przez Wirtualną Polską będzie nadawany od 2 grudnia br. pod marką WP. Programy w nim będą prowadzić m.in. zatrudnieni właśnie w firmie Małgorzata Ohme i Tomasz Machała, a także związany poprzednio z TVP Igor Sokołowski. Prawie 20 proc. ramówki stacji będą wypełniać produkcje własne.

Article

Zaprezentowane właśnie logo i nazwa kanału są bardzo podobne do oprawy portalu WP.pl. - Stawiamy na jeden brand oraz unifikację newsroomów i tworzenia treści wideo. Chcemy, żeby Wirtualna Polska była jednym multimedium - uzasadnia Jacek Świderski, prezes firmy.

W logotypie stacji dodatkowym elementem jest pionowa kreseczka znana z edytorów teksów i pól tekstowych w internecie. Ma ona symbolizować, że WP jest stacją nowoczesną i interaktywną. W czasie nadawania programów na żywo będzie migała.

W ramówce kanału prawie 20 proc. mają stanowić produkcje własne, przede wszystkim programy publicystyczne, lifestylowe i rozrywkowe. Jesienią ub.r. na stronie głównej WP.pl zaczęły być emitowane od poniedziałku do piątku dwa godzinne pasma "#dziejesienazywo": rano publicystyczne, a po południu lifestylowe. W lipcu br. podaliśmy, że ze stacją WP będą współpracować dziennikarki Kamila Biedrzycka-Osica i Małgorzata Serafin, poprzednio związane z Telewizją Polską. Teraz wydawca poinformował, że w zespole kanału znajdą się również dziennikarz Igor Sokołowski, który w marcu br. odszedł z TVP Info, a wcześniej pracował m.in. w TVN24 i TVN Warszawa, oraz aktorka Aleksandra Szwed. Programy w WP będą też prowadzili Tomasz Machała, który w listopadzie obejmie w Wirtualnej Polsce funkcję dyrektora zarządzającego obszarem wiadomości i biznesu, oraz Małgorzata Ohme, dołączająca właśnie do firmy jako szef programowy obszaru lifestyle.

Jak już informowaliśmy w lipcu, kanał WP ma rano i wieczorem emitować pasma publicystyczne, po południu - lifestylowe, a późnym wieczorem - program plotkarski. W dalszych planach jest produkcja własnego serialu obyczajowo-komediowego oraz realizacja, w oparciu o zagraniczne formaty, talk-show publicystycznego i reality-show.

Kilka nowych programów we wrześniu i październiku zacznie być pokazywanych na portalu WP.pl. Wirtualna Polska kończy obecnie przygotowywanie drugiego studia telewizyjnego. Ma ono zostać oddane do użytku za dwa tygodnie, koszt jego budowy to ok. 5 mln zł.

Pozostałą część ramówki kanału wypełnią programy, seriale i filmy (te ostatnie będą nadawane głównie w weekendy), kupione od innych firm. - Nie mamy jednego dostawcy, kupujemy treści i od Discovery, i od Viacomu, a także innych producentów zagranicznych i krajowych - wylicza Jacek Świderski.

Wirtualna Polska negocjuje obecnie dystrybucję kanału z operatorami sieci kablowych i platform satelitarnych, rozmawia też z brokerami chcącymi sprzedawać jego ofertę reklamową. - Jestem przekonany, że na starcie będziemy obecni w wielu kablówkach i że uda się dogadać chociaż z jedną platformą cyfrową - mówi szef firmy.

Kanał WP rozpocznie nadawanie w piątek 2 grudnia, będzie emitowany w standardowej jakości. - Będziemy gotowi niezależnie od tego, czy nadawcy kanałów na ósmym multipleksie, w tym Wirtualna Polska, dogadają się z TP Emitelem, czy będzie wymagana interwencja prezesa UKE - zapowiada Świderski.

Z czasem z ofercie stacji WP pojawią się usługi oparte na technologii telewizji (HbbTV), dostępne przede wszystkim dla posiadaczy telewizorów podłączonych do internetu. Tacy widzowie będą mogli obejrzeć w modelu VoD wybrane filmy w jakości HD.

Funkcję prezesa należącej do Grupy WP spółki WP1, która jest nadawcą kanału, pełni Wojciech Pawlak. Dyrektorem programowym nowej stacji jest Michał Brański, współwłaściciel i wiceprezes Grupy WP, a koordynatorem programowym - Piotr Kuciński, wcześniej związany m.in. z Telewizją Polską.

W tym i przyszłym roku Wirtualna Polska na kanał WP wyda ponad 23,1 mln zł, a w kolejnych dwóch latach - 25-26 mln zł (w tym ok. 1,3 mln zł rocznej opłaty koncesyjnej). W przyszłym roku stacja ma zanotować 0,5-0,6 proc. udziału w rynku tv i 13,9 mln zł wpływów reklamowych, w 2018 roku - 1-1,1 proc. udziału i 28,3 mln zł wpływów, a w 2019 roku - 1,2-1,4 proc. udziału i prawie 39 mln zł wpływów. W 2018 roku ma osiągnąć rentowność (3,4 mln zł zysku EBITDA), a w 2019 roku mieć już 12,9 mln zł zysku EBITDA.

W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 189,2 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 30,2 proc. więcej niż rok wcześniej), w tym 165,6 mln zł przychodów reklamowych, oraz 20,99 mln zł zysku netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kanał tv Wirtualnej Polski wystartuje 2 grudnia jako WP. Programy Sokołowskiego, Ohme i Machały

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tarara
"Zaprezentowane właśnie logo i nazwa kanału są bardzo podobne do oprawy portalu WP.pl" - no patrz! Serio? Nie zauważyłem.
36 8
odpowiedź
User
Aster
Kreska, a wcześniej kropka to niby taka nowoczesność, a ściągają do prowadzenia samych weteranów POdlizu ... Życzę jak najgorzej bo takim działaniem na to zasługująj
23 42
odpowiedź
User
Kamienica
A ja zastanawiałam się po co Wam ta kamienicznica Ohme, przecież to wizerunkowe pudło zatrudniać osobę, która wyrzuciła na bruk chorą na raka kobietę.
43 12
odpowiedź
User
Gość
Ohme? Po tym co robiła w tvn i tvp jeszcze ktoś chce ją na wizji? Gratuluję znajomości.
32 10
odpowiedź
User
Robert
Ohme? To chyba najgorszy strzał - okropna jest ta kobieta.
32 13
odpowiedź