Netflix awansował na lidera serwisów VoD w Polsce. W dół HBO GO i witryny nadawców tv

W ostatnich dwóch miesiącach Netflix był liderem zasięgowym wśród serwisów VoD w polskim internecie, wyprzedając VoD.pl, sekcje wideo na WP.pl i CDA Premium. Po zakończeniu ramówek wiosennych spore spadki zanotowały Player.pl, dział VoD na TVP.pl i Ipla.tv.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix awansował na lidera serwisów VoD w Polsce. W dół HBO GO i witryny nadawców tv

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu br. Netflixa odwiedziło 3,48 mln realnych użytkowników, czyli 12,45 proc. wszystkich polskich internautów. Serwis, tak samo jak kilka innych witryn, nie jest w badaniu audytowany, dlatego nie ma statystyk o jego odsłonach i czasie korzystania przez odwiedzających.

Netflix miał w zeszłym miesiącu o 221 tys. użytkowników niż zajmujący drugą pozycję VoD.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska), na którym 3,26 mln internautów wykonało 12,33 mln odsłon. Jest też zdecydowanie najpopularniejszym w pełni odpłatnym serwisem - kolejny z tej grupy dział Premium na CDA.pl miał 2,52 mln odwiedzających, HBOGO.pl - 1,44 mln, a NCplusgo.pl - dostępny tylko dla abonentów platformy nc+ - 296,8 tys.

Z platform subskrypcyjnych tylko CDA, notowane od niedawna na giełdzie podaje liczbę swoich płacących użytkowników - na koniec czerwca było ich 190,4 tys., o 80,7 tys. więcej niż rok wcześniej. Pozostali albo korzystali z 15-dniowego okresu darmowego, albo trafili do CDA Premium na krótko, klikając w reklamy lub przechodząc z otwartej części CDA.pl.

Natomiast firma Amper Analysis szacuje, że Netflix może mieć w Polsce ok. 800 tys. subskrybentów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/6-1-mld-zl-na-platna-tv-a-854-mln-zl-na-serwisy-vod-korzysta-z-nich-2-7-mln-polakow-liderem-netflix,7170863667095169a ##

W okresie wakacyjnym, kiedy trwa przerwa między ramówką wiosenną a jesienną, serwisy czołowych nadawców telewizyjnych notują znacznie niższą odwiedzalność. W czerwcu Player.pl (Grupa TVN Discovery) miał 2,71 mln użytkowników i 22,15 mln odsłon, sekcja VoD na TVP.pl - 1,92 mln użytkowników i 24,91 mln odsłon, a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,02 mln użytkowników i 10,9 mln odsłon.

Wywodząca się z Włoch platforma Chili.com miała 383,9 tys. odwiedzających, a sekcja wideo na WP.pl - 2,62 mln użytkowników i 10,95 mln odsłon. Do Wirtualnej Polski należy też serwis WP Pilot streamujący kilkadziesiąt stacji telewizyjnych (głównie w pakietach odpłatnych), który w badaniu Gemius/PBI jest klasyfikowany w innej kategorii. W czerwcu zanotował 1,38 mln użytkowników i 5,55 mln odsłon.

grafika

Netflixowi pomogły hitowe seriale i obecność w ofertach telekomów

Z czerwca na lipiec Netflix zyskał 2 pkt proc. zasięgu (to 19,1 proc. w górę). Już w czerwcu był liderem zasięgowym, wyprzedzając VoD.pl i CDA Premium o ok. 100 tys. użytkowników. Natomiast jeszcze w maju z 2,88 mln odwiedzających był za VoD.pl (3,36 mln) i Player.pl (3,23 mln).

Netflix jako jedyny z czołowych serwisów od maja osiągnął duży wzrost odwiedzalności. Platformie na pewno pomogły w tym niedawne premiery kolejnych sezonów jej hitowych seriali: „Stranger Things”, „Domu z papieru” i „Orange is the New Black”. Serwis promuje je coraz szerszymi działaniami marketingowymi w Polsce”: niedawno „Dom z papieru” promowali piłkarz Krzysztof Piątek i gigantyczna maska na rynku w Krakowie, w spotach „Stranger Things” wystąpili Monika Brodka i Maciej Trojanowicz znany z programu sprzed lat „Nie do wiary”, a w reklamie „Orange is the New Black” pojawiła się Beata Kozidrak.

Netflix jest też dostępny wraz z usługami niektórych operatorów telekomunikacyjnych. Pod koniec czerwca pojawiła się ofercie Magenta 1 wprowadzonej przez T-Mobile Polska.

Wzrosty zanotowały też dwie kolejne platformy z rankingu. VoD.pl zyskał 1,61 pkt proc. zasięgu i 2,35 mln odsłon (to odpowiednio 16 i 23,6 proc. w górę), a sekcja wideo WP.pl - 1,35 pkt proc. zasięgu i 2,27 mln odsłon (16,8 i 26,1 proc.).

Procentowo jeszcze większy wzrost zasięgu zanotowało NCplusgo.pl - o 0,42 pkt proc., czyli 65,6 proc.

Spadki platform telewizyjnych

Sporo straciły natomiast serwisy należące do czołowych nadawców telewizyjnych. VoD na TVP.pl zanotował spadek o 1,7 pkt proc. zasięgu i 3,32 mln odsłon (czyli o 19,8 i 11,8 proc.), a Ipla.tv o 0,51 pkt proc. zasięgu (12,2 proc.), zyskując 934,1 tys. odsłon (9,4 proc.).

Natomiast Player.pl z miesiąca na miesiąc przy minimalnym wzroście zasięgu (o 0,22 pkt proc., a więc 2,9 proc.) stracił 2,47 mln odsłon (10 proc.). Dużo większy spadek nastąpił w porównaniu z majem, kiedy serwis miał 2,88 mln odwiedzających i 42,08 mln odsłon.

Z kolei zasięg CDA Premium zmalał o 1,04 pkt proc. (10,3 proc.), a HBOGO.pl - o 0,85 pkt proc. (14,2 proc.).

grafika

Netflix ma 151 mln użytkowników

W drugim kwartale br. Netflix zanotował wzrost wpływów o 26 proc. do 4,9 mld dolarów oraz 271 mln dolarów zysku netto. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 2,7 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 151 mln użytkowników.  W II kwartale br. Netflix po raz pierwszy w swojej historii zanotował stratę użytkowników w USA - z usług serwisu zrezygnowało tam 126 tys. subskrybentów netto, podczas gdy wcześniej przewidywano ich wzrost na poziomie 352 tys.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski