SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Nielsen zgadza się na audyt panelu w Polsce. Firma zaproponuje TVP rozwiązania do pomiaru widowni VoD.tvp.pl

Firma badawcza AGB Nielsen zgodziła się na przeprowadzenie audytu rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego w Polsce. - Telewizja Polska jest dla nas jednym z kluczowych klientów, dlatego doceniamy jej udział w tym procesie - tłumaczy Roberto Pedretti, dyrektor generalny Nielsena na Europę Środkową, Wschodnią i Turcję.

Jacek Kurski i Roberto Pedretti, fot. TVP Article

W piątek informowaliśmy, że prezes TVP Jacek Kurski i przedstawiciele władz AGB Nielsen pod przewodnictwem Roberto Pedrettiego, szefa Nielsena na Europę Środkową, Wschodnią i Turcję, spotkali się w Warszawie i omawiali zastrzeżenia co do jakości badania Nielsena w Polsce, podnoszone przez TVP.

TVP i AGB Nielsen są członkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska, które dokona wyboru międzynarodowego audytora. Zajmie się ona oceną zgodności rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego Nielsena zgodnie z międzynarodowymi standardami pomiaru telewizji.

- Zatrudnimy uznanych międzynarodowych ekspertów, legitymujących się doświadczeniem w przeprowadzaniu tego typu audytów, aby zweryfikowali standard i jakość stosowanego obecnie pomiaru TV. Tego typu audyty są integralną częścią funkcjonowania pomiaru telewizji na całym świecie - mówi Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.

Strony rozpoczęły ponadto rozmowy na temat przyszłej współpracy Nielsena i TVP w obszarze digital. Na początku na platformie VoD.tvp.pl przeprowadzone zostaną testy DAR (Digital Ad Ratings) - jest to rozwiązanie Nielsena umożliwiające pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych. Konkretne produkty zostaną zaproponowane TVP w listopadzie.

- Szanujemy i cenimy IAA za pracę, jaką wykonuje na rzecz branży, doceniając też zaangażowanie stowarzyszenia w znalezienie rozwiązania obecnej sytuacji. TVP jest dla nas jednym z kluczowych klientów, dlatego doceniamy jej udział w tym procesie. Nielsen jest regularnie audytowany w Polsce oraz w innych krajach, w których działa na całym świecie. Wierzymy, że rezultaty audytu potwierdzą jakość naszego panelu i poświadczą, że nasze dane dotyczące oglądalności są w pełni reprezentatywne dla populacji Polski - tłumaczy Roberto Pedretti, szef Nielsena na Europę Środkową, Wschodnią i Turcję.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, Nielsen International, interweniował u kierownictwa firmy Nielsen Audience Measurement, dokonującej badania telemetryczne w Polsce, która odmawiała przekazania Telewizji Polskiej kodów pocztowych panelistów.

- Cieszę się ze spotkania, które odbyłem z międzynarodowym zarządem firmy Nielsen i z zapowiedzi podjęcia działań, które wypracowaliśmy. Wierzę, że jest to krok we właściwą stronę, który spowoduje lepsze dostosowanie badań do specyfiki polskiego rynku oraz w przyszłości ułatwi domom mediowym i reklamodawcom lepsze konstruowanie media planów i budżetów reklamowych. Doceniam także jakość produktów Nielsena - wyjaśnia Jacek Kurski, prezes TVP.

Przypomnijmy, że Kurski zaczął kwestionować wiarygodność badania realizowanego przez Nielsen już na początku swojej prezesury. W kwietniu na posiedzeniu sejmowej komisji kultury i środków przekazu tłumaczył, że niższe wyniki oglądalności części kanałów i programów TVP są związane ze specyfiką badania telemetrycznego, realizowanego przez Nielsen Audience Measurement.

Jednak przede wszystkim Jacek Kurski krytykował zbyt małą liczbę (około 2 tys.) i niereprezentatywne dla całego społeczeństwa rozmieszczenie gospodarstw domowych wchodzących w skład panelu badawczego. W „Wiadomosciach” TVP1 emitowano materiały w krytycznym świetle opisujące działalność AGB Nielsen.

W połowie kwietnia br. TVP zwróciła się do Nielsena o przekazanie kodów pocztowych osób uczestniczących w panelu badawczym. Pracownia nie zgodziła się, za to udostępniła dokładną strukturę panelu z danymi takimi jak podział na województwa, wielkość miejscowości czy ilość wyodrębnionych miejscowości w danym województwie.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów we wrześniu br. wyniósł 10,25 proc., a Dwójki - 8,55 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen zgadza się na audyt panelu w Polsce. Firma zaproponuje TVP rozwiązania do pomiaru widowni VoD.tvp.pl

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Badania rynku robi się pod reklamodawcę. Nie "pod satysfakcję". Superdokładna wiedza o tym, jak konkretnie pod Opolem Lubelskim ogląda się naziemnie TVP jest w zasadzie zbędna. Chyba że sprzedajesz środek chwastobójczy, parafarmaceutyki lub pielgrzymkę z garnkami. A to będzie kosztować.
5 1
odpowiedź
User
drone
@prawnik - lemingoza 200%
0 8
odpowiedź
User
conf
@drone -zawsze tak u nich jest :)- " nie da się, po co to? albo nie ruszajmy tego i wszystko inne jest za drogie". własnie dlatego zawsze słychać te lamenty lewaczków, bo rzeczywistość wyglada inaczej niż by chcieli.:)
@prawnik - twoim rozumowaniem to tobie w wielkim miescie wciskaja piguły na depresje i powiekszenie członka orazpromocja -co druga darmowa wizyta dla twojej kobiety na invitro / skrobanke, niepotrzebne skreślić-;) miło być w takiej grupie docelowej i tak skategoryzowanym, nie;)
0 7
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry