SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Olivia”, „Świat Kobiety” i „Tele Tydzień” dużo więcej z reklam, w dół „Wprost” i „Newsweek” (Top 10)

W lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów wyniosły 206,9 mln zł, o 5,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody „Olivii” wzrosły prawie czterokrotnie, „Tele Tygodnia” i „Świata Kobiety” - o 40-60 proc., za to spadki zanotowały „Wprost” i „Newsweek Polska”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w lipcu br. cennikowe przychody magazynów (bez autopromocji) były o 11,6 mln zł wyższe niż rok wcześniej. To wzrost o 5,95 proc.

Faktyczny wzrost mógł jednak być znacznie niższy. O ile bowiem w I półroczu br. według Kantar Media cennikowe wpływy reklamowe magazynów wyniosły 1,38 mld zł i były o 0,15 proc. niższe niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), o tyle faktyczne przychody - oszacowane przez Starlinka - zmalały w skali roku o 15,2 proc., do 268,9 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Polacy najchętniej kupują tygodniki telewizyjne i plotkarskie

Wśród czołowych dziesięciu tytułów zdecydowanie największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych zanotowała „Olivia” (Wydawnictwo Bauer), która w lipcu br. zarobiła 4,72 mln zł wobec 1,2 mln zł rok wcześniej (to wzrost o 291 proc.). Przypomnijmy, że od lipcowego wydania „Olivia” została gruntownie odświeżona (więcej na ten temat).

Wpływy „Świata Kobiety” i „Tele Tygodnia” (oba tytuły należą do Wydawnictwa Bauer) podskoczyły w skali roku o 57,8 i 41 proc. (czyli o 2,41 i 2,35 mln zł), a „Claudii” (G+J Polska) - o 28 proc. (czyli 1,3 mln zł).

>>> „Show” i „Flesz” z dużymi spadkami wśród pism people w I półroczu, tylko „Gala” na plusie

„Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) dzięki wzrostowi o 11,6 proc. (1,14 mln zł) awansował na pierwsze miejsce w zestawieniu. Wpływy reklamowe „Show” (wydawnictwo?) zwiększyły się o 18,7 proc. (czyli o 810 tys. zł), „Party” (Edipresse Polska) - o 13,8 proc. (536 tys. zł), a „Vivy!” (też Edipresse Polska) - o 1,3 proc.

Za to spadki zanotowały jedyne w rankingu tygodniki opinii - „Wprost” (PMPG) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska”. Wpływy pierwszego zmalały w skali roku o 17,4 proc. (czyli 1,84 mln zł), a drugiego - o 1,7 proc. (czyli 129 tys. zł).

>>> Duży wzrost „Newsweeka”, ostro w dół „Wprost” i „Uważam Rze”

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

VII.2013

VII.2012

Twój Styl

10 887 800 zł

9 751 742 zł

Wprost

8 767 665 zł

10 610 933 zł

Tele Tydzień

8 073 459 zł

5 723 469 zł

Newsweek Polska

7 550 400 zł

7 679 402 zł

Świat Kobiety

6 583 045 zł

4 171 016 zł

Claudia

5 953 265 zł

4 650 041 zł

Show

5 131 647 zł

4 321 916 zł

Viva!

4 860 167 zł

4 795 788 zł

Olivia

4 720 289 zł

1 205 520 zł

Party

4 430 559 zł

3 894 150 zł

monitorowane tytuły razem

206 898 208 zł

195 273 840 zł

 

Dołącz do dyskusji: „Olivia”, „Świat Kobiety” i „Tele Tydzień” dużo więcej z reklam, w dół „Wprost” i „Newsweek” (Top 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl