SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Operator Plusa musi zapłacić 18 mln zł kary za mylące reklamy

Sąd Najwyższy nie uwzględnił skargi kasacyjnej operatora sieci telekomunikacyjnej Plus (należącego do grupy Cyfrowy Polsat) na grzywnę nałożoną na spółkę przez prezesa UOKiK. Telekom zapłacił 18,4 mln zł za wprowadzenie odbiorców w błąd w kampanii „Power LTE bez limitu danych” z 2014 roku.

Na profilu twitterowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformowano, że Sąd Najwyższy nie przyjął do rozpoznania skargi kasacyjnej skierowanej przez Polkomtel, operatora sieci Plus.

- W uzasadnieniu SN wskazał na granice wolności wypowiedzi reklamowej. Podkreślił, że praktyki reklamowe wprowadzające w błąd są zakazane w unijnych i polskich przepisach. Powinno się je oceniać biorąc pod uwagę model przeciętnego konsumenta - opisano.

W 2016 roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtel i Cyfrowy Polsat kilka kar w łącznej kwocie 40,4 mln zł. Dotyczyły realizowanej w drugiej połowie 2014 roku kampanii pod hasłem "Power LTE - Internet LTE bez limitu danych”.

Po skargach od konsumentów, że rzeczywiste warunku promocji są gorsze niż obietnice z reklam, UOKiK przeprowadził postępowanie, w którym potwierdził, że w ramach oferty danych po wyznaczono klientom pakiet danych, a po wykorzystaniu go zmniejszano prędkość transmisji danych, nawet do 32 kb/. Konsument nie mógł też kupić pakietu usług telekomunikacyjnych ze smartfonem, tabletem i telewizorem za cenę 61 zł miesięcznie. W rzeczywistości oferta obejmowała tylko cenę za świadczoną usługę, a za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo.

Przypadająca na Polkomtel grzywna w wysokości 18,4 mln zł została w ub.r. podtrzymana przez sądy dwóch instancji.

Natomiast wiosną br. Sąd Najwyższy w całości oddali skargę kasacyjną Cyfrowego Polsatu na orzeczenie sądowe w sprawie 5,29 mln zł kary nałożonej na spółkę przez prezesa UOKiK za kampanię „Power LTE”.

Grupa Cyfrowy Polsat z serią kar od UOKiK

Wiosną 2019 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtel kary wynoszące łącznie 39,5 mln zł. Chodziło o automatyczne włączanie przez firmę klientom usług kosztujących dodatkowo od 2 do 20 zł miesięcznie.

Pod koniec 2019 roku uprawomocnił się wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego uchylający decyzję dyrektora Izby Administracji Skarbowej, na mocy której Cyfrowy Polsat miał zapłacić 40,6 mln zł zaległego podatku dochodowego z 2011 roku wraz z odsetkami. Sąd umorzył też postępowanie w tej sprawie.

W grudniu ub.r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał decyzję prezesa UOKiK o grzywnach w łącznej kwocie 50,6 mln zł nałożonych na Polkomtel, operatora sieci Plus. Firma została ukarana za pobieranie dodatkowych opłat za streaming audio i wideo w ramach usługi internetowej.

Z kolei na początku br. SOKiK utrzymał karę w wysokości 34,9 mln zł nałożoną na Cyfrowy Polsat za to, że w czasie piłkarskiego Euro 2016, z którego transmisje oferował w systemie pay-per view, utrudniał swoim klientom dostęp do dwóch niemieckich kanałów pokazujących mecze z tego turnieju.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Operator Plusa musi zapłacić 18 mln zł kary za mylące reklamy

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qwas
UPC/PLAY

""TV na dobry początek".

Z zestawienia taryf wynika, że jest w cenie abonamentu. Przy zawieraniu umowy okazuje się, że on jest tylko na wabia,, trzeba DODATKOWO zapłacić za pakiet i jego aktywację.
odpowiedź
User
seba
z 2014 ? hahahah
karą powinna być kara jak i zwrot pieniędzy wszystkim oszukanym
odpowiedź
User
Witia
Kara wpłynie na konto UOKiK.
A co dostaną poszkodowani klienci?
odpowiedź