SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Producenci piwa stawiają na reklamę w telewizji, największym reklamodawcą Grupa Żywiec (analiza)

W ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. producenci piwa wydali więcej niż przed rokiem. Zwiększyli wydatki na telewizję kosztem pozostałych mediów. Najwięcej na reklamy wydała Grupa Żywiec, a jej flagowa marka - Żywiec - była najsilniej reklamowanym brandem piwnym.

Producenci piwa w okresie od stycznia do maja br. wydali na reklamy w tradycyjnych mediach blisko 235,5 mln zł. Było to 5,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opracowanej na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe, bez rabatów).

Niemal dwie trzecie tych wydatków została ulokowana w telewizji - było to 195,9 mln zł. Telewizja była też jedynym z tradycyjnych mediów kanałem komunikacji, w którym producenci piwa - w porównaniu z rokiem 2016 - zwiększyli wydatki na reklamę. Inwestycje na promocję na szklanym ekranie wzrosły bowiem w skali roku o 20,3 proc.

Największa redukcja budżetów reklamowych przez browary miała miejsce w kinach. Ich wydatki na reklamę kinową rok do roku spadły o 61,6 proc. - z 20,3 do 7,8 mln zł.

25,8 proc. mniej na reklamach piwa zarobiła w tym roku reklama zewnętrzna - 25,1 mln zł.

Wydatki na reklamę radiową spadły z kolei o 16,7 proc., do nieco ponad 1 mln zł, a na gazety - o 13,4 proc. - do 1,1 mln zł.

Najmniejsza redukcja budżetów reklamowych piwa dotknęła magazyny - zarobiły one w omawianym okresie 4,6 mln zł, czyli 2,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydatki reklamowe producentów piwa w podziale na media

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I – V 2016

I-V 2017

zmiana proc.

Telewizja

162 793 731 zł

195 880 681 zł

20,3

Outdoor

33 844 086 zł

25 103 095 zł

-25,8

Kina

20 259 242 zł

7 778 522 zł

-61,6

Magazyny

4 746 760 zł

4 618 455 zł

-2,7

Gazety

1 214 363 zł

1 052 092 zł

-13,4

Radio

1 217 410 zł

1 013 800 zł

-16,7

Indoor

 

27 000 zł

-

razem

224 075 592 zł

235 473 645 zł

5,1

Największym reklamodawcą w branży piwnej była, podobnie jak rok temu Grupa Żywiec, która na promocję swoich marek w tradycyjnych mediach wydała 92,1 mln  zł, czyli 1,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugim pod tym względem reklamodawcą była Kompania Piwowarska z wydatkami w wysokości 84,3 mln zł (wzrost o 13,3 proc.), a trzecie miejsce na podium zajął Carlsberg Polska, który na reklamy przeznaczył 43,4 mln zł (11,2 proc. więcej niż rok temu).

Browar Namysłów zwiększył natomiast wydatki o 20,5 proc., do 14,5 mln zł.

Jedynym z czołówki pięciu największych wśród producentów piwa reklamodawców, który zredukował swój budżet reklamowych w mediach były Perła-Browary Lubelskie. Wydatki tego browaru spadły w skali roku o 85,1 proc, do 533,1 tys. zł.

Wydatki reklamowe producentów piwa (TOP 5)

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I – V 2016

I-V 2017

zmiana proc.

GRUPA ŻYWIEC

90 593 175 zł

92 127 070 zł

1,7

KOMPANIA PIWOWARSKA

74 454 362 zł

84 319 725 zł

13,3

CARLSBERG POLSKA

39 023 140 zł

43 402 269 zł

11,2

BROWAR NAMYSŁÓW

12 060 501 zł

14 527 919 zł

20,5

PERŁA - BROWARY LUBELSKIE

3 587 162 zł

533 090 zł

-85,1

razem

224 075 592 zł

235 473 645 zł

5,1

Najpopularniejszą - pod względem reklamowym - marką piwną był Żywiec z wydatkami w wysokości 26,3 mln zł. Brand ten utrzymał pozycję lidera, mimo że wydatki na jego reklamy spadły w porównaniu z rokiem ubiegłym o 31,4 proc.
Aktualnie marka prowadzi działania wizerunkowe związane z promocją Męskiego Grania.

Drugą marką z największymi w kategorii piwa wydatkami reklamowymi był Lech, który przeznaczył na wsparcie 24,6 mln zł (wzrost o 42,4 proc.), a trzecim - Warka z wydatkami w kwocie 22 mln  zł (wyższymi o 12,9 proc.).

Warka obecnie promowana jest w wspólną akcją z chipsami Lay's. Z kolei marka piwa Lech w wakacyjnej kampanii „Graj o Spotify z Leszkiem” promuje nie tylko możliwość bezpłatnego słuchania muzyki, ale też nową butelkę.

Kolejne miejsca w czołówce największych pod względem reklamowym marek piwnych zajęły marki: Tyskie (21,8 mln zł, spadek o 1,1 proc.) i Żubr (18,3 mln zł, mniej o 27 proc.).

TOP 5 marek piwa pod względem wydatków reklamowych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I – V 2016

I-V 2017

zmiana proc.

ŻYWIEC

38 307 493 zł

26 297 716 zł

-31,4

LECH BROWARY WIELKOPOLSKIE

17 265 530 zł

24 590 481 zł

42,4

WARKA

19 508 701 zł

22 027 308 zł

12,9

TYSKIE

22 006 529 zł

21 773 029 zł

-1,1

ŻUBR

25 044 377 zł

18 276 282 zł

-27

razem

224 075 592 zł

235 473 645 zł

5,1

 

Dołącz do dyskusji: Producenci piwa stawiają na reklamę w telewizji, największym reklamodawcą Grupa Żywiec (analiza)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Piwo się warzy, a nie produkuje - oczywiście z wyjątkiem Żywca, KP, Carlsberga, Heinekena itd. Wszystko jasne!
odpowiedź
User
mradar
Szkoda,że producenci piwa stawiają na marketing i kiepskawe reklamy zamiast na uwarzenie piwa z prawdziwego zdarzenia.
Te koncernowe szczyny tracą gaz po minucie i ten napój spirytusowy śmierdzi granulatem.

Dobrze,że małe rzemieslnicze browary w Polsce dbaja o jakość i się odradzają na potęge.
odpowiedź
User
Obrońca_piwa_wyklętego
szczyny trzeba reklamować, prawdziwe piwo samo się obroni.
odpowiedź