SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem sprzedaży, zyskał tylko „Puls Biznesu”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w pierwszych trzech kwartałach br. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii, a liderem wśród spadków była „Gazeta Polska Codziennie”. We wrześniu wzrost sprzedaży zanotowały „Puls Biznesu” i „Super Express”.

W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 218 125 egz., czyli o 10,41 proc. mniej niż w pierwszych trzech kwartałach poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do ostatnich 10 lat tytuł ten cechuje się stabilnym spadkiem sprzedaży, np. w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2014 roku średni wynik tego tygodnika zmalał o 33,33 proc,. a w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2010 roku - o 50,85 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą pozycję zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 113 284 egz. Jego wynik zmniejszył się o 4,06 proc. Analizując dane z wielu lat wynika, że tytuł ten w cykl spadającej sprzedaży wszedł w 2008 roku. Od pierwszych trzech kwartałów 2010 roku jego wynik zmalał o 38,09 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 7,97 proc. do 86 366 egz. Tytuł ten zanotował największy spadek sprzedaży w porównaniu do danych z pierwszych dziewięciu miesięcy 2010 roku - w tym ujęciu wyniósł on 71,79 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 41 950 egz.; w dół o 7,25 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 35 259 egz.; - 7,27 proc.).

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, wynoszący 14,47 proc. do 13 316 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl wszystkie dzienniki oprócz „Parkietu” (Gremi Business Communication) i „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników dla pierwszych trzech kwartałów. W ostatnich latach jednak rozwija się sprzedaż e-wydań dzienników, czyli dostępnych w Internecie wersji gazet, identycznych pod względem zawartości z wersjami papierowymi.

Wzrost sprzedaży „Pulsu Biznesu” i „Super Expressu”

We wrześniu 2019 roku liderem również był „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2018 roku zmniejszyła się o 8,44 proc. do 205 297 egz.

Drugi był „Super Express”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 111 788 egz., po wzroście o 1,07 proc. Trzecią lokatę zajęła „Gazeta Wyborcza” (81 778 egz.; w dół o 9,22 proc.).

Najwięcej również i w tym ujęciu zyskał „Puls Biznesu”, którego średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 1,12 proc. Największy także i tutaj odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” - było to 14,05 proc.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem sprzedaży, zyskał tylko „Puls Biznesu”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ludek
Ciemny lud przestał kupować nachalną propagandę?
odpowiedź
User
Daga
Ciemny lud przestał kupować nachalną propagandę?

Nie twój interes! Jasne? A publiczne znieważanie sobie daruj!
odpowiedź
User
Smuteczek
Wyborcza ze spadkiem niemal 10%!
odpowiedź