TVP dostanie 1,71 mld zł z rekompensaty abonamentowej

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podzieliła środki z rekompensaty abonamentowej: Telewizja Polska otrzyma skarbowe papiery wartościowe o wartości 1,71 mld zł; Polskie Radio - 125,91 mln zł; spółki radiofonii regionalnej o wartości - 112,66 mln zł. W porównaniu do poprzedniego roku TVP dostanie o 80 tys. zł mniej, a Polskie Radio o 6,7 mln zł więcej. Z kolei o 6,6 mln zł mniej otrzymają rozgłośnie regionalne.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

W tegorocznej ustawie budżetowej zapisano, że Telewizja Polska, Polskie Radio i regionalne rozgłośnie publiczne otrzymają maksymalnie do 1,95 mld zł z publicznych pieniędzy jako rekompensata za utracone wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego za 2020 rok.  

Pieniądze w formie obligacji skarbowych przekazuje minister finansów „na polecenie Prezesa Rady Ministrów, wydane w związku z wnioskiem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.

W styczniu br. ustawę budżetową z przyjął Sejm, uchylając większość poprawek Senatu, m.in. wykreślenie zapisu o rekompensacie abonamentowej. Pod koniec miesiąca ustawa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.

1,71 z 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP

O podziale środków z rekompensaty decyduje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, do której media publiczne złożyły w ub.r. karty powinności na lata 2020-2024.

Telewizja Polska otrzyma skarbowe papiery wartościowe o wartości 1,71 mld zł; Polskie Radio - 125,91 tys. zł; spółki radiofonii regionalnej o wartości – 112,66 tys. zł. W porównaniu do wartości z poprzedniego roku, TVP dostanie o 80 tys. zł mniej, a Polskie Radio o 6,7 mln zł więcej. Z kolei o 6,6 mln zł mniej dostaną rozgłośnie regionalne. O podziale środków abonamentowych jako pierwszy poinformował Press.

"Rekompensata jest obowiązkiem państwa"

Jacek Kurski, prezes TVP podczas prezentacji wiosennej ramówki w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl ocenił, że "rekompensata jest niczym innym, niż wykonaniem ustawy, która obowiązuje w Polsce".

Zaznaczył, że „jeżeli państwo część obywateli zwalnia, jednocześnie od innych nie jest w stanie ściągnąć abonamentu, a jednocześnie oczekuje niezakłóconego funkcjonowania telewizji publicznej, to powinno dać rekompensatę”. - Państwo powinno na media publiczne dawać prawie 3,5 mld zł, gdyby ustawa działała prawidłowo - zbiera 600 milionów, dodaje 1,95 mld. I tak brakuje miliarda, a słyszymy, jakby te 2 mld były kosmicznym poświęceniem ze strony państwa. To jest po prostu obowiązek państwa, który wreszcie przy obecnej władzy został należycie wykonany - podkreślał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Sposób podziału środków wynika z wynika z art. 21 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji. KRRiT ma ustalić łączną wartość nominalną skarbowych papierów wartościowych dla poszczególnych jednostek publicznej radiofonii i telewizji z przeznaczeniem na realizację misji publicznej, „kierując się koniecznością zachowania proporcjonalności publicznego finansowania misji publicznej radiofonii i telewizji, w wysokości nieprzekraczającej wydatków ponoszonych w związku z realizacją tej misji”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero