SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Uważam Rze” liderem, traci “Polityka” i “Newsweek”

“Uważam Rze” miał najwyższą sprzedaż w segmencie tygodników opinii w lipcu br. Większość tytułów zakończyła siódmy miesiąc br. na minusie, najwięcej stracił “Przekrój”. Zyskały za to “Gość Niedzielny”, “Gazeta Polska” i “Wprost”.

“Uważam Rze” liderem, traci “Polityka” i “Newsweek”

Sprzedaż ogółem tygodnika “Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica) w lipcu br. wyniosła 136 660 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję utrzymała “Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż spadła o 6,16 proc. W lipcu br. sprzedała się ona w nakładzie 134 219 tys. egz.

Na trzecie miejsce z drugiego spadł “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”), którego sprzedaż wzrosła o 1,11 proc. do 133 973 egz.

Na największym minusie lipiec zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 20 proc. do 33 501 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.

ZKDPlipiec
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemRozpow. płatne razemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemRozpow. płatne razem
Uważam Rze252920136660136924---
Polityka191250134219134219190145143038143038
Gość Niedzielny201854133973134252200122132451132652
Newsweek169254104167116083184607107467113341
Wprost17775010354212588017068592560106810
Gazeta Polska1360916574466919919886059061131
Przekrój730003350139306850004145247262
Przegląd609502309623096681002427024270
Tygodnik Powszechny376381627319921384611743419875
Przewodnik Katolicki4000531322517840010322527616

 

Porównując dane z lipca br. do danych z czerwca br. widać, że większość tygodników zanotowało wzrost sprzedaży.

ZKDP2011
lipiecczerwiec
TytułŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemRozpow. płatne razemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemRozpow. płatne razem
Uważam Rze252920136660136924260326131436131657
Polityka191250134219134219188872130438130438
Gość Niedzielny201854133973134252201440129636129964
Newsweek169254104167116083184727105706112136
Wprost17775010354212588017700095185116564
Gazeta Polska13609165744669191363946563666858
Przekrój730003350139306700003161437424
Przegląd609502309623096609632125621256
Tygodnik Powszechny376381627319921396211670121388
Przewodnik Katolicki4000531322517840005310225085


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w lipcu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 0,5 proc. i wyniosła 375 150 proc.  

ZKDPlipiec
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemRozpow. płatne razemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemRozpow. płatne razem
Tygodnik Angora521109375150375150519395376390376390
Forum300401576115761301611708617086
 
ZKDP2011
lipiecczerwiec
TytułŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemRozpow. płatne razemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemRozpow. płatne razem
Tygodnik Angora521109375150375150517775351359351359
Forum300401576115761318301766217662

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Uważam Rze” liderem, traci “Polityka” i “Newsweek”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dziwne
Dlaczego Uwarzam Rze ma taki duży nakład w porównaniu np. z Polityką mającą taką samą sprzedaż?
odpowiedź
User
Jeszcze dziwniejsze
Dlaczego Wprost ma tak dużą różnicę między rozpowszechnianiem płatnym razem a sprzedażą ogółem? Czyżby dzięki tysiącom egzemplarzy wciskanym na siłę w aptekach?
odpowiedź
User
s
Bo jak tygodnik ma czytelników od czasów wczesnego Gierka (albo i lepiej), to może sobie sprzedawac 70% nakładu. Uważam Rze jest ciągle jeszcze nową gazetą.
odpowiedź