SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

600 mln zł więcej na e-reklamy w 2022 roku. Wideo z 17 proc. wzrostu

W ub.r. wydatki reklamowe w polskim internecie zwiększyły się o 9,9 proc. do 6,853 mld zł. Nakłady na reklamy wideo wzrosły dużo mocniej niż nadal dominujące na rynku formaty displayowe i marketing w wyszukiwarkach.

Według realizowanego przez IAB Polska badania AdEx wartość polskiego rynku reklamy internetowej zwiększyła się rok do roku z 6,237 do 6,853 mld zł. W badaniu uwzględniane są wszystkie wydatki marketingowe w sieci (także na ogłoszenia i prowizje agencji), zarówno gotówkowe, jak i barterowe.

Znacznie słabiej niż cały rynek urosły inwestycje w reklamy display (o 2 proc.) i marketing w wyszukiwarkach (o 6,8 proc.). W konsekwencji udział pierwszej kategorii zmalał z 32,6 do 30,2 proc., a drugiej - z 31,8 do 30,9 proc.

Za to wydatki na ogłoszenia zwiększyły się o 25,8 proc., a ich udział z 17 do 19,4 proc., a reklamy wideo zanotowały wzrost nakładów o 17,5 proc. i udziału z 14 do 15 proc.

Do serwisów i aplikacji mobilnych trafiło 32,4 proc. łącznych inwestycji, a na platformy społecznościowe - 16,4 proc. Pierwsza kategoria urosła o 9 proc., druga o 4 proc.

IAB Polska zwraca uwagę, że rynek e-reklamy wrócił do dynamiki sprzed covidu: w 2018 roku zwiększył się o 13 proc., a rok później o 11 proc. W 2020 roku lockdowny przełożyły się na spadek dynamiki do 5 proc., a w 2021 roku wyniosła ona aż 20 proc.

- Utrzymanie dynamiki wzrostu rynku na dwucyfrowym poziomie na pewno cieszy, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że rok 2022 stał pod znakiem wojny w Ukrainie, a tym samym cechował się dużym poziomem ryzyka i niepewności. Analizując dane wydatków na reklamę online, wyraźnie widać, że polski rynek dołączył do grona dojrzałych i stabilnych rynków europejskich - komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Jedna piąta całkowitych wydatków pochodziła z sektora handlowego, 10 proc. - z branży komputerów i sprzętu audio-wideo, a 9 proc. - z telekomunikacyjnej. Kilka kolejnych kategorii miało po 5-7 proc. udziałów.

Rok do roku najmocniej nakłady zwiększyły sektory turystyki i gastronomii, a także farmaceutyczny.

Dołącz do dyskusji: 600 mln zł więcej na e-reklamy w 2022 roku. Wideo z 17 proc. wzrostu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wiem co mówię
Internet nadal się ładnie rozwija
odpowiedź