„Gazeta Wyborcza” w dół, „Fakt” najbardziej w górę

W sierpniu br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 3,4 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce największy spadek tych wpływów zanotowała „Gazeta Wyborcza”, a największy wzrost – „Fakt”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet (bez autopromocji) wyniosły 146,09 mln zł, co oznacza spadek o 3,4 proc. w skali rok do roku – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym utrzymał się ujemny trend z lipca br., kiedy przychody reklamowe prasy codziennej były o 3,2 proc. niższe niż rok wcześniej (więcej na ten temat). Osiągająca największe cennikowe wpływy reklamowe „Gazeta Wyborcza” (Agora) w sierpniu br. jako jedyny tytuł z czołówki zanotowała ich spadek – w skali rok do roku o 7,5 proc. Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) w minionym miesiącu zarobiła „na papierze” z reklam o 9 proc. więcej niż rok wcześniej, „Polska The Times” (Polskapresse) – 10,2 proc. więcej, a „Fakt” (Axel Springer Polska) – aż 17,6 proc. więcej.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów