Przychody ze sprzedaży spółki MediaCom Warszawa wyniosły na koniec 2019 roku 811,45 mln zł i były 3,7 proc. wyższe w porównaniu do tych uzyskanych w 2018 roku.
Na sprzedaży usług reklamowych spółka zarobiła 758,22 mln zł (wobec 728,21 mln zł rok wcześniej), zaś na sprzedaży usług pozostałych – 38,84 mln zł (wobec 42,35 mln zł przed rokiem). Przychody z tytułu realizacji zleceń w zakresie badań wyniosły z kolei 13,69 mln zł (wobec 11,98 mln zł w 2018 roku).

Wpływy sprzedażowe z tytułu usług świadczonych w kraju wzrosły z 684,48 mln zł w 2018 roku do 721,33 mln zł w 2019 roku, zaś z tych wykonywanych za granicą spadły z 98,06 mln zł w 2018 roku do 90,11 mln zł w 2019 roku.
Zwiększyły się w skali roku koszty działalności operacyjnej agencji. Wzrosły o 4,6 proc., z 774,08 mln zł w 2018 roku do 810,01 mln zł w ub.r.
Największą pozycję w nich stanowiły wydatki na usługi obce – było to w ub.r. 771,04 mln zł (wobec 736,71 mln zł rok wcześniej).

Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 22,55 mln zł wobec 26,38 mln zł rok wcześniej. Koszt wynagrodzeń był niższy mimo że zwiększono liczbę zatrudnionych na etacie pracowników - o 11 osób, do 267.
Wynagrodzenie zarządu - wg sprawozdania - w którym zasiada jedynie prezes Jakub Kossut - wzrosło rok do roku z 763,3 tys. zł do 860 tys. zł.
Zużycie materiałów i energii kosztowało spółkę 678,8 tys. zł (wobec 600,5 tys. zł rok wcześniej), a podatki i opłaty - 377,6 tys. zł (wobec 424,1 tys. zł rok wcześniej).
Zysk z działalności operacyjnej MediaCom Warszawa spadł z 7,38 mln zł w 2018 roku do 2,67 mln zł w 2019 roku, a zysk brutto – z 5,99 mln zł do 1,21 mln zł.
Spółce udało się natomiast zwiększyć zysk netto o 11,7 proc., z 1,63 mln zł do 1,82 mln zł.
W sprawozdaniu złożonym w KRS zarząd agencji podkreśla, że zgodnie z przewidywaniami pozycja rynkowa spółki w roku 2019 w porównaniu do roku 2018 wzrosła. „W ciągu ostatniego roku MediaCom wzrastał i zrealizował swoje założenia biznesowe. Stało się to dzięki efektywności w pozyskiwaniu nowych klientów i wprowadzaniu nowych rozwiązań produktowych” - napisano.

Agencja była w omawianym okresie aktywna pod względem nowego biznesu. W roku 2019 po rocznej przerwie spółka odzyskała strategicznego klienta, jakim jest Polpharma. Do grona jej klientów dołączyły (wg raportu RECMA) takie firmy, jak Leroy Merlin (marzec ub.r.), Discovery Communications (lipiec ub.r.), ITM Polska (kwiecień ub.r.), Adidas (styczeń ub.r.), Electronic Arts (lipiec ub.r.), Play (w zakresie performance marketingu, sierpień ub.r.
MediaCom zdobył w maju ub.r. obsługę mediową Hortexu, ale od stycznia br. już dla marketera nie pracuje – klient w nowym przetargu przeniósł budżet do OMD Poland.
Agencji udało się obronić budżet mediowy marki Play. Globalnie agencja wygrała obsługę mediową eBay.Współpracę z MediaCom zakończyły z kolei m.in.: firma farmaceutyczna Teva (listopad ub.r.) i Bank Pekao (styczeń ub.r.).

W sprawozdaniu zarząd agencji wskazuje na ryzyko kredytowe. Wyjaśnia, że poziom przychodów uzyskiwanych przez domy mediowe jest relatywnie niski w stosunku do kosztu zakupu przestrzeni i czasu w mediach (średnia uzyskiwana prowizja to 1-3 proc. w wartości zakupionych mediów), dlatego szczególna uwaga zwracana jest na kwestię wiarygodności kredytowej klientów. W ramach dalszego ograniczania ryzyka kredytowego spółka ubezpiecza należności handlowe swoich klientów.
Agencja zamierza dalej rozwijać swoją działalność poprzez pozyskiwanie nowych klientów, a także rozszerzanie zakresu oferowanych usług, w szczególności o usługi w zakresie badań rynkowych i obszaru digital.
Wyniki GroupM/WPP w 2019 roku











