Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 21 Kwietnia 2017
 
 
 
Branża telewizyjna chce interwencji Komisji Europejskiej w sprawie ustawy abonamentowej
 
Nowelizacja ustawy abonamentowej może być niezgodna z unijnym prawem - alarmują przedstawiciele siedmiu izb branżowych telekomunikacji i mediów. Wnioskują wspólnie o interwencję Komisji Europejskiej w tej sprawie. Wątpliwości budzi między innymi zmiana zasad wsparcia mediów publicznych, naruszenie zasady neutralności technologicznej i przetwarzanie danych osobowych abonentów. więcej
 
 
VoD.pl, Player.pl i WP.tv w dół. Mocno w górę Netflix, Showmax z 2,6 mln użytkowników (dane serwisów VoD)
 
Najpopularniejszymi serwisami z wideo na żądanie są niezmiennie VoD.pl i Player.pl, przy czym w skali roku zanotowały spore spadki ruchu. Duże wzrosty osiągnęły za to Netflix, HBOgo.pl i sekcja VoD TVP.pl. Shwomax w marcu odwiedziło 2,62 mln polskich użytkowników, o pół miliona więcej niż w lutym. więcej
 
 
Rośnie sprzedaż ,,Tygodnika Powszechnego", ostro w dół ,,Wprost" i ,,Gazeta Polska"
 
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lutym br. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Wprost” i „Gazeta Polska”. więcej
 
 
Google planuje blokowanie reklam w przeglądarce Chrome. ,,Ciekawy ruch, może pomóc rynkowi"
 
Google planuje wbudowanie w swoją przeglądarkę Chrome narzędzia blokującego reklamy. W założeniach adblock ma działać tylko na stronach z irytującymi formatami reklamowymi. - Google może zwiększyć przychody reklamowe, bo jest mocny w nieinwazyjnej komunikacji. Ten ruch może stać się też trendem dla całego rynku - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Marta Sułkiewicz i Dariusz Jemielniak. więcej
 
 
TVP na celowniku CBA, badane zamówienia z ostatnich pięciu lat
 
Prezes TVP Jacek Kurski - jak twierdzi - sam miał poprosić o to, by CBA skontrolowało wydatki, ponoszone przez poprzednie zarządy publicznej telewizji. Potwierdził w ten sposób nasze informacje o trwających analizach dokumentów finansowych spółki. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Serial medyczny ,,Diagnoza" z Mają Ostaszewską jesienią w TVN więcej
 
Po publikacji wideo z morderstwem Facebook w ogniu krytyki. "Mamy jeszcze wiele do zrobienia" więcej
 
Reserved przeprasza za akcję ,,Polish boy wanted". Dee Dee znika z reklam więcej
 
,,Goodbye Mr. Marx" w kampanii odzieży Red Is Bad. ,,Marksowska wizja świata to zdecydowanie nie jest nasza" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Traffic Specialist SMG
Junior Event Manager El Padre
Junior Graphic Designer Cheil
Communication (Senior) Planner Havas Media Group
Specjalista ds. e -commerce Onet.pl
Asystentka Prezesa Zarządu Dentsu Aegis Network
Media Planner Havas Media Group
Project Manager Havas Media Group
Dokumentalista TVN
Grafik Onet.pl
On-Air Production Coordinator Fox Networks Group Poland
ACCOUNT EXECUTIVE DDB Warszawa
Media Planner / Buyer Feno
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Branża telewizyjna chce interwencji Komisji Europejskiej w sprawie ustawy abonamentowej

Nowelizacja ustawy abonamentowej może być niezgodna z unijnym prawem - alarmują przedstawiciele siedmiu izb branżowych telekomunikacji i mediów. Wnioskują wspólnie o interwencję Komisji Europejskiej w tej sprawie. Wątpliwości budzi między innymi zmiana zasad wsparcia mediów publicznych, naruszenie zasady neutralności technologicznej i przetwarzanie danych osobowych abonentów. więcej

TVP na celowniku CBA, badane zamówienia z ostatnich pięciu lat

Prezes TVP Jacek Kurski - jak twierdzi - sam miał poprosić o to, by CBA skontrolowało wydatki, ponoszone przez poprzednie zarządy publicznej telewizji. Potwierdził w ten sposób nasze informacje o trwających analizach dokumentów finansowych spółki. więcej

TVP wypłaciła odszkodowania za ujawnienie nazwisk podczas transmisji procesu o zabójstwo Ewy Tylman

Telewizja Polska wypłaciła po kilkanaście tysięcy złotych odszkodowania policjantom z Poznania, których personalia zostały ujawnione na antenie TVP Info podczas retransmisji procesu Adama Z., oskarżonego o zabójstwo Ewy Tylman. więcej

Awaria jednego z operatorów GSM w Nielsenie. Brak danych dla finału ,,Belle Epoque"

Wczoraj miała miejsce awaria jednego z operatorów GSM Nielsen Audience Measurement. Usterka spowodowała ściągnięcie danych oglądalności z 19 kwietnia z mniejszej liczby gospodarstw domowych niż standardowo - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Agata Młynarska poprowadzi ,,Zmiana pełną parą" w TLC

We wtorek 25 kwietnia br. kanał TLC wyemituje premierowy odcinek programu „Zmiana pełną parą”, który poprowadzi Agata Młynarska. więcej

,,Koty i zaloty" nowym miniserialem Polsatu. Anna Dereszowska i Marcin Perchuć w rolach głównych

W niedzielę, 23 kwietnia 2017 roku Polsat rozpocznie emisję nowego miniserialu „Koty i zaloty”, w którym główne rolę grają Anna Dereszowska i Marcin Perchuć. Inicjatorem i sponsorem cyklu jest Whiskas. więcej

TVP2 zamienia dni emisji ,,Discopoland" i ,,Głodnych kawałków" (wideo)

Telewizyjna Dwójka zdecydowała o zamianie dni i pory emisji dwóch nowych programów - „Discopoland” widzowie obejrzą w sobotę, a „Głodne kawałki” dzień później. więcej

SuperHit Festiwal 2017 i ,,Mega Hit" najdroższe w majowym cenniku reklamowym Polsatu

Reklamy w Polsacie w maju br. są średnio o kilka procent droższe niż przed rokiem. Najwięcej kosztują przy zaplanowanym na ostatni weekend maja Polsat SuperHit Festiwalu i w paśmie filmowym „Mega Hit”. więcej

Zwolniony z Fox News Channel Bill O'Reilly dostanie wysoką odprawę, co najmniej 25 milionów dolarów

Bill O’Reilly prowadzący w Fox News Channel program „The O’Reilly Factor” po zwolnieniu z pracy otrzyma odprawę w wysokości kilkudziesięciu milionów dolarów. To konsekwencja kontraktu odnowionego przez prezentera jeszcze przed oskarżeniem go o molestowanie seksualne. więcej

Po oskarżeniach o molestowanie Bill O'Reilly rozstaje się z Fox News

Bill O'Reilly, dziennikarz prowadzący z Fox News Channel program „The O’Reilly Factor”, rozstaje się ze stacją. To efekt oskarżenia go o molestowanie i wycofania się wielu marek z reklam przy jego programie. więcej

Golf Channel Polska w ofercie Multimedia Polska i Vectra

Golf Channel Polska dołączył do oferty Multimedia Polska i Vectra. To pierwsi operatorzy telewizji kablowych, którzy zdecydowali się zaprezentować polskim widzom kanał poświęcony wyłącznie rozgrywkom w golfa. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
,,Sześciopak" i ,,Historia niejednej piosenki" w Antyradiu

W poniedziałek 24 kwietna br. na antenie Antyradia (Eurozet) zadebiutuje sportowy program „Sześciopak” oraz muzyczna audycja „Historia niejednej piosenki”. więcej

 
RMF FM nowym liderem w Trójmieście. TOK FM tuż za podium

Nowym liderem rynku radiowego w Trójmieście w najnowszej fali badań słuchalności radia było RMF FM. Podium uzupełniają Trójka i Radio ZET - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Radio Merkury może zmienić nazwę na Radio Poznań. Minister kultury wyraził na to zgodę

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zgodziło się na zmianę nazwy z Radia Merkury na Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Poznaniu Radio Poznań (w skrócie: Radio Poznań). To ostatnia z wymaganych formalności, by taka zmiana została wprowadzona w życie. więcej

 
Andrzej Duda: media publiczne z kulturą wysoką i finansowaniem od obywateli, telewizja jest też w Ipli i na iPadzie

Prezydent Andrzej Duda stwierdził, że media publiczne powinny dalej otrzymywać finansowanie publicznie w formie jak najmniej uciążliwej dla obywateli. W zamian mają dbać o swoje archiwa i pokazywać kulturę wysoką. Zwrócił też uwagę, że telewizję można obecnie oglądać także na urządzeniach mobilnych, np. iPadach i za pośrednictwem aplikacji Ipla. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Pięć agencji walczy o kompleksową obsługę reklamową Tauronu

W prowadzonym przez spółkę Tauron Sprzedaż (należy do Grupy Tauron) przetargu na kompleksową obsługę kreatywną oferty złożyło pięć agencji: S4, Hand Made, Grandes Kochonos, Fabryka Idei i Czart. więcej

Tradycja, ekologiczność i praktyczność uważane za główne cechy marki Polski

Polska marka według konsumentów to przede wszystkim ta stworzona w Polsce. Produkty polskich marek są ich zdaniem tańsze od zagranicznych i mają wyższą jakość. Istotniejszy jest dla konsumentów kraj produkcji niż samo pochodzenie marki - wynika z badania SGH i ARC Rynek i Opinia. więcej

,,Koty i zaloty" nowym miniserialem Polsatu. Anna Dereszowska i Marcin Perchuć w rolach głównych

W niedzielę, 23 kwietnia 2017 roku Polsat rozpocznie emisję nowego miniserialu „Koty i zaloty”, w którym główne rolę grają Anna Dereszowska i Marcin Perchuć. Inicjatorem i sponsorem cyklu jest Whiskas. więcej

,,Bądź Limonką!" w kampanii nowej wersji smakowej Coca-Coli (wideo)

Coca-Cola Poland Services wprowadziła do sprzedaży wariant napoju o smaku limonkowym. Coca-Cola Lime jest pierwszą od 10 lat tak dużą nowością w ofercie marki. Jej debiutowi rynkowemu towarzyszy kampania reklamowa autorstwa agencji MediaCom, McCann SMG Liquid Threadi Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants. więcej

,,Sięgnij gwiazd!" - Hoop Cola reklamowana z nowym logo (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa napojów Hoop Cola (produkowanych przez Hoop Polska) oparta na nowej strategii komunikacji marki. Działania przygotowały i realizują firmy Hand Made oraz Havas Media. więcej

SuperHit Festiwal 2017 i ,,Mega Hit" najdroższe w majowym cenniku reklamowym Polsatu

Reklamy w Polsacie w maju br. są średnio o kilka procent droższe niż przed rokiem. Najwięcej kosztują przy zaplanowanym na ostatni weekend maja Polsat SuperHit Festiwalu i w paśmie filmowym „Mega Hit”. więcej

UM przejmuje od MEC obsługę mediową Accenture

Firma konsultingowa i outsourcingowa Accenture rozpoczyna współpracę z domem mediowym UM (IPG Mediabrands) w zakresie globalnej obsługi mediowej. Tym samym po 30 latach tego klienta traci dom mediowy MEC. więcej

CCC z letnią odsłoną kampanii ,,Go for more - idę po więcej" (wideo)

Pod hasłem „Go for more - idę po więcej” zaczęła się letnia odsłona kampanii reklamowej sklepów obuwniczych CCC. Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają firmy Change Serviceplan, Lemon i OS3. więcej

Wojciech Modest Amaro reklamuje Magnat jako ,,farbę, która dba o Ciebie" (wideo)

Rozpoczęła się kolejna kampania reklamowa farb Magnat (produkowanych przez FFiL Śnieżka) z udziałem restauratora Wojciecha Modesta Amaro, znanego głównie z programów Polsatu „Top Chef” i „Hell’s Kitchen”. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Farba, która dba o Ciebie”, przygotowały firmy marketingowe Scale Effect i Initiative Media. więcej

Za 850 milionów dolarów Oracle przejmuje Moat, firmę analizującą skuteczność reklam w internecie

Należący do miliardera Larry’ego Ellisona koncern Oracle kupił Moat, firmę zajmującą się analityką skuteczności reklam emitowanych w internecie. Według nieoficjalnych informacji Oracle zapłacił za transakcję kwotę 850 milionów dolarów.   więcej

Magdalena Chęcińska: z Value Media do K2 Media

Magdalena Chęcińska objęła stanowisko senior communications & business managera w agencji K2 Media. Wcześniej pracowała w Value Media, MediaOn, Initiative Warszawa i Zenith. więcej

McDonald's tworzy zespół odpowiedzialny za zmianę postrzegania marki

Firma McDonald’s chce zorganizować zespół kreatywnych, innowacyjnych i zdyscyplinowanych storytellerów, którzy mają zająć się zmianą postrzegania jej marki. więcej

,,Dom nad jeziorem" w loterii produktów do drewna Sadolin

Pod hasłem „Dom nad jeziorem” rozpoczęła się loteria promująca produkty do malowania i ochrony drewna Sadolin (produkowanych przez Akzo Nobel Decorative Paints). Za przygotowanie i obsługę akcji odpowiada agencja First Line Polska. więcej

Maciej Florek z ,,You Can Dance" reklamuje Czas na Herbatę

Startuje wizerunkowa kampania reklamowa marki herbat Czas na Herbatę (należącej do firmy Progressive), której bohaterem jest Maciej „Gleba” Florek, znany głównie z programu „You Can Dance - Po prostu tańcz!” w TVN. więcej

Forum Innovation 2017 pod hasłem ,,Rozwój zaczyna się poza strefą komfortu"

Tegoroczne Forum INNOVATION odbędzie się w dniach 24-25 kwietnia  pod hasłem „Rozwój zaczyna się poza strefą komfortu”. więcej

 
 
 
PRASA
 
Rośnie sprzedaż ,,Tygodnika Powszechnego", ostro w dół ,,Wprost" i ,,Gazeta Polska"

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lutym br. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Wprost” i „Gazeta Polska”. więcej

Tomasz Pietryga za Ewę Usowicz przejmuje obowiązki wicenaczelnego ,,Rzeczpospolitej"

Od maja br. Tomasz Petryga obejmie stanowisko p.o. zastępcy redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” (Gremi Media), a Marcin Piasecki będzie nadzorował współpracę redakcji z działami komercyjnymi gazety. więcej

63 proc. Polaków nie przeczytało w ubiegłym roku ani jednej książki

Tylko 37 proc. Polaków w ciągu ostatniego roku przeczytało choć jedną książkę, a 10% czytało 7 lub więcej pozycji. - wynika z tegorocznego badania Biblioteki Narodowej. - Grupa osób, która ma jakikolwiek kontakt z książką ustabilizowała się w 2008 r. na mniej więcej takim poziomie - powiedział Tomasz Makowski, dyrektor BN. więcej

Wydawca ,,Wprost" skarży Romana Giertycha do Rady Adwokackiej za personalne ataki na dziennikarzy i wybiórcze informacje o procesach

Spółka AWR „Wprost” (należąca do PMPG Polskie Media) złożyła do rzecznika dyscyplinarnego Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie zawiadomienie o uzasadnionym podejrzeniu naruszenia zasad wykonywania zawodu oraz zasad etyki i godności zawodu adwokata przez Romana Giertycha. Firma wytyka mu m.in., że w wypowiedziach personalnie atakuje dziennikarzy „Wprost”, podaje wybiórcze informacje i oceny dotyczące procesów sądowych oraz że chociaż jest w kilku sporach sądowych z tygodnikiem, podjął się reprezentowania innych podmiotów pozywających to pismo. więcej

Wyborcza.pl wraz z ,,Gazetą Wyborczą" będą prezentować dokumenty platformy ,,Arte po polsku"

„Gazeta Wyborcza” (Agora) wraz z serwisem Wyborcza.pl zaczęły współpracę z dystrybucyjną platformą VOD - „Arte po polsku”. Od piątku, 21 kwietnia br. użytkownicy serwisu tego dziennika będą mogli oglądać dokumenty i reportaże z oferty platformy. więcej

 
 
 
INTERNET
 
VoD.pl, Player.pl i WP.tv w dół. Mocno w górę Netflix, Showmax z 2,6 mln użytkowników (dane serwisów VoD)

Najpopularniejszymi serwisami z wideo na żądanie są niezmiennie VoD.pl i Player.pl, przy czym w skali roku zanotowały spore spadki ruchu. Duże wzrosty osiągnęły za to Netflix, HBOgo.pl i sekcja VoD TVP.pl. Shwomax w marcu odwiedziło 2,62 mln polskich użytkowników, o pół miliona więcej niż w lutym. więcej

Google planuje blokowanie reklam w przeglądarce Chrome. ,,Ciekawy ruch, może pomóc rynkowi"

Google planuje wbudowanie w swoją przeglądarkę Chrome narzędzia blokującego reklamy. W założeniach adblock ma działać tylko na stronach z irytującymi formatami reklamowymi. - Google może zwiększyć przychody reklamowe, bo jest mocny w nieinwazyjnej komunikacji. Ten ruch może stać się też trendem dla całego rynku - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Marta Sułkiewicz i Dariusz Jemielniak. więcej

Facebook planuje systemy pisania przy pomocy myśli i słyszenia przez skórę

Facebook ujawnił prowadzenie prac nad rozwiązaniami pozwalającymi użytkownikom na wprowadzanie tekstu do komputera i internetu za pośrednictwem fal mózgowych oraz odbieranie dźwięku poprzez skórę na ciele człowieka. Pierwsze prototypy projektów mają się pojawić w ciągu 2 lat. więcej

Za 850 milionów dolarów Oracle przejmuje Moat, firmę analizującą skuteczność reklam w internecie

Należący do miliardera Larry’ego Ellisona koncern Oracle kupił Moat, firmę zajmującą się analityką skuteczności reklam emitowanych w internecie. Według nieoficjalnych informacji Oracle zapłacił za transakcję kwotę 850 milionów dolarów.   więcej

Wyborcza.pl wraz z ,,Gazetą Wyborczą" będą prezentować dokumenty platformy ,,Arte po polsku"

„Gazeta Wyborcza” (Agora) wraz z serwisem Wyborcza.pl zaczęły współpracę z dystrybucyjną platformą VOD - „Arte po polsku”. Od piątku, 21 kwietnia br. użytkownicy serwisu tego dziennika będą mogli oglądać dokumenty i reportaże z oferty platformy. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Tradycja, ekologiczność i praktyczność uważane za główne cechy marki Polski

Polska marka według konsumentów to przede wszystkim ta stworzona w Polsce. Produkty polskich marek są ich zdaniem tańsze od zagranicznych i mają wyższą jakość. Istotniejszy jest dla konsumentów kraj produkcji niż samo pochodzenie marki - wynika z badania SGH i ARC Rynek i Opinia. więcej

63 proc. Polaków nie przeczytało w ubiegłym roku ani jednej książki

Tylko 37 proc. Polaków w ciągu ostatniego roku przeczytało choć jedną książkę, a 10% czytało 7 lub więcej pozycji. - wynika z tegorocznego badania Biblioteki Narodowej. - Grupa osób, która ma jakikolwiek kontakt z książką ustabilizowała się w 2008 r. na mniej więcej takim poziomie - powiedział Tomasz Makowski, dyrektor BN. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Szefowa departamentu edukacji i komunikacji Ministerstwa Środowiska krytykowana za wpis o kajdankach i szubienicy dla Donalda Tuska

Beata Nowosielska, dyrektor departamentu edukacji i komunikacji Ministerstwa Środowiska, napisała na Facebooku: „Powitanie dla Tuska? Kajdanki i szubienica”. Po tym jak została za to skrytykowana przez wielu dziennikarzy i polityków, zamknęła swoje profile na Facebooku i Twitterze. więcej

Grayling Poland wypromuje momondo

Grayling Poland rozpoczęło współpracy z momondo - wyszukiwarką porównującą ceny lotów, hoteli i wynajmu samochodów na całym świecie. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Sony ?9 - nowy aparat bezlusterkowy z pełnoklatkową matrycą (wideo)
MagicVR otwiera we Wrocławiu halę rozgrywek w wirtualnej rzeczywistości
 
 
 
GOSPODARKA
 
Tradycja, ekologiczność i praktyczność uważane za główne cechy marki Polski
70 proc. firm w Polsce planuje cięcia kosztów w ciągu dwóch lat
McDonald's pozwala klientom modyfikować skład produktów
Polacy w marcu ponownie ruszyli do sklepów
Polski przemysł rośnie na eksporcie i inwestycjach
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
63 proc. Polaków nie przeczytało w ubiegłym roku ani jednej książki
W 2018 roku premiera serialu "Marvel's Cloak and Dagger" (wideo)
19 maja premiera trzeciego sezonu serialu "Unbreakable Kimmy Schmidt"
"After Laughter" - piąty album Paramore
Film "Gwiazdy" o śląskim piłkarzu Janie Banasiu polecają Arkadiusz Milik i Łukasz Fabiański
Clint Eastwood, Colin Farrell i Nicole Kidman w filmie "The Beguiled"
,,Diagnoza" - nowy serial TVN. W roli głównej Maja Ostaszewska
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj