SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm liderem, w dół Orange i Lidl, mocno w górę T-Mobile (Top10 reklamodawców)

W pierwszym kwartale br. w mediach tradycyjnych najbardziej wzrosły - w porównaniu z rokiem ub. - wydatki reklamowe T-Mobile Polska. Mniej w tym roku wydali Orange Polska i sieć sklepów Lidl. Z kolei lider rankingu - Aflofarm - zanotował duży spadek dynamiki swoich inwestycji reklamowych.

fot. Shutterstock.comArticle

Media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach w okresie styczeń-marzec br. blisko 7 mld zł, czyli 8,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 491 mln zł. Analiza jej nakładów na reklamę wskazuje, że od kilku miesięcy firma ta zaczyna stopniowo ograniczać wydatki na reklamę.

Jeszcze w całym 2015 roku Aflofarm wydał na reklamy w tradycyjnych mediach 38,5 proc. więcej niż w roku 2014. Ale już nakłady poniesione w styczniu br. były wyższe wobec tych rok wcześniej o 12,8 proc., a w okresie styczeń-luty br. - wzrosły w skali roku już tylko o 3,3 proc. Wzrost w pierwszym kwartale br. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 roku wynosi też zaledwie 3,7 proc.

Aflofarm w samym tylko marcu znacząco obniżył inwestycje w reklamę telewizyjną, tracąc tym samy pozycję reklamowego lidera na szklanym ekranie. Według danych Nielsen Audience Measurement, w marcu br. ta farmaceutyczna spółka zredukowała wydatki na reklamę telewizyjną z 78,4 mln zł w marcu 2015 roku do 49,1 mln zł w marcu br.

W połowie kwietnia Aflofarm rozpoczął w telewizji kampanię nowego produktu – marki Formotiva. Firma twierdzi, że marka ta jest jedyną w telewizji, która promuje wysokojakościowe produkty przeznaczone dla osób czynnie uprawiających sport. Równolegle Aflofarm promuje reklamą telewizyjną Oni.sh – żel do higieny intymnej dla mężczyzn.

W omawianym okresie w największym stopniu wzrosły - w porównaniu z rokiem ub. - wydatki reklamowe T-Mobile Polska, Ferrero Polska i Unilever Polska.

T-Mobile zwiększył je o 81,1 proc., do 90,6 mln zł. W marcu reklama tego operatora z udziałem Tomasza Kota i Kingi Preis była najchętniej oglądanym polskim spotem na YouTube.

Ferrero Polska wydało z kolei 34,5 proc. więcej niż rok temu (106,7 mln zł), a Unilever - 33,5 proc. więcej (117,1 mln zł). Ten drugi koncern w ostatnich tygodniach promuje markę Axe - w jej reklamach występują m.in. Sokół, Jakóbiak, Abstrachuje.

W omawianym okresie wzrosły też wydatki firm: Kino Świat – o 26,8 proc. (214,6 mln zł), USP Zdrowie – o 24,3 proc. (103,4 mln zł) i Nestle Polska – o 10,7 proc. (103,7 mln zł).

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2015

I-III 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

473 357 267 zł

490 954 715 zł

3,7

KINO ŚWIAT

169 250 625 zł

214 569 124 zł

26,8

ORANGE POLSKA

140 461 170 zł

124 310 511 zł

-11,5

UNILEVER POLSKA

87 721 141 zł

117 131 954 zł

33,5

FERRERO POLSKA

79 328 338 zł

106 667 099 zł

34,5

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

112 002 026 zł

105 917 138 zł

-5,4

NESTLE POLSKA

93 674 097 zł

103 742 109 zł

10,7

USP ZDROWIE

83 130 861 zł

103 372 513 zł

24,3

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

93 677 899 zł

93 727 492 zł

0,1

T-MOBILE POLSKA

50 021 301 zł

90 598 007 zł

81,1

razem

6 423 633 200 zł

6 962 657 012 zł

8,4

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aflofarm liderem, w dół Orange i Lidl, mocno w górę T-Mobile (Top10 reklamodawców)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Czyli znowu Rozdupany, Sralutany i Kutaspirazole górą!
odpowiedź
User
zygmunt
to jakieś bzdury Aflofarm nigdy w życiu nie wydał takich pieniędzy , to wartości RC mają rabaty na poziomie
98% - 99% Aflofarm to zapchajdziura w każdej stacji , wszyscy maja ich dość .
Powinni zakazać takich reklam !!! Pis do dzieła
odpowiedź