SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netia: mamy 11,7 proc. stacjonarnego rynku internetowego i 13,3 proc. głosowego

Spółka telekomunikacyjna Netia ocenia, że na koniec I połowy roku jej łączy udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do 11,7 proc. wobec 10,7 proc. przed rokiem, wynika z raportu spółki. Netia szacuje też, że jej udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł w ciągu ostatnich 12 miesięcy do poziomu 13,3 proc. z 12,1 proc..

Netia: mamy 11,7 proc. stacjonarnego rynku internetowego i 13,3 proc. głosowego

Netia miała 719,6 tys. klientów usługi dostępu do internetu na 30 czerwca. Oznacza to, że w II kw. pozyskała 15,5 tys. klientów netto; jeśli nie liczyć akwizycji lokalnych operatorów, ta liczba spadnie do 9,9 tys. wobec 13,2 tys. przed rokiem oraz 19,7 tys. w poprzednim kwartale.

"Spadek liczby przyłączeń netto rok-do-roku odzwierciedla zauważalnie niższe tempo wzrostu rynku oraz zaostrzoną konkurencję cenową, która ograniczała poziom sprzedaży zwłaszcza w odniesieniu do niskomarżowych usług BSA" - głosi raport.

Spółka poinformowała, że w II kw. 2011 r. odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych netto o 9.950, co było głównie związane z odchodzeniem klientów od tradycyjnych usług głosowych i usług WLR.

Na koniec czerwca br. spółka miała 719,6 tys. abonentów szerokopasmowego internetu oraz 1,202 mln abonentów usług głosowych.

W raporcie za I połowę roku, Netia obniżyła prognozowaną liczbę klientów usługi szerokopasmowego dostępu do internetu na koniec 2011 r. do 750 tys. z 780-800 tys. Prognoza ta nie obejmuje jednak klientów pozyskanych poprzez akwizycje. Spółka wycofała też prognozę liczby klientów usług głosowych na koniec roku - poprzednio zakładała, że będzie ich 1,218 mln.

"Spowolnienie nastąpiło szybciej niż się tego spodziewaliśmy, ale podjęliśmy trudną decyzję o zaprzestaniu dalszej walki cenowej w tym segmencie usług, koncentrując się raczej na wzroście liczby klientów usług multi-play oraz na wzroście w ramach własnej sieci, co generuje wyższe marże" - powiedział prezes Mirosław Godlewski cytowany w komunikacie spółki.

Netia nadal prognozuje, że w 2011 r. zwiększy przychody do ponad 1610 mln zł wobec 1569 mln zł w zeszłym roku. Marża EBITDA ma wynieść 25% wobec 23% w 2010 r. Spółka zakłada też osiągnięcie zysku netto w całym roku.

W I poł. 2011 roku spółka miała 10,13 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 29,91 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 797,47 mln zł wobec 780,68 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netia: mamy 11,7 proc. stacjonarnego rynku internetowego i 13,3 proc. głosowego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl