SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Do Rzeczy” i „Wprost" z największymi spadkami, zyskuje „Tygodnik Powszechny"

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w kwietniu br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazło się „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2017 roku wyniosła 134 036 egz. Było to o 0,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,24 proc. do 122 525 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. wyniosła 110 811 egz., po wzroście o 1,96 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 67 858 egz., po spadku o 5,41 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 23,15 proc. do 45 189 egz. Był to największy spadek w zestawieniu.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w kwietniu br. wyniósł 26 583 egz.

8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 14,86 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 24 427 egz.

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zwiększył się o 16,79 proc.

Największy spadek, wynoszący 7,81 proc., zanotowała tutaj „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Wprost" z największymi spadkami, zyskuje „Tygodnik Powszechny"

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
s-i-n
Jak zwykle na te wyniki można spojrzeć tak: Angora, która jest w swojej własnej lidze ze sprzedażą większą niż dwie następne pozycje razem, potem długo długo nic, potem dopiero Gość Niedzielny i Polityka.
5 15
odpowiedź
User
prawnik
O, plusiki Newsweeka. Wreszcie okładka nie typu straszącego, a typu okładkowego.
6 11
odpowiedź
User
Karol
Jakiś czas temu, Sakiewicz opowiadał wszędzie, że po zmianie formatu nie nadążali z dodrukami. A jak patrzę na te wyniki to i może robili dodruki ale do dystrybucji nie trafiły. Biedne te tysiące Polaków, którym nie udało się kupić GP...
25 8
odpowiedź
User
ed
Patrząc na liczby, to już niszowy rynek.
12 3
odpowiedź
User
ARKADIUSZ
DLACZEGO NIE JEST UWZGLĘDNIANY TYGODNIK GAZETA WARSZAWSKA ?
11 15
odpowiedź
User
Babcia Mówi
ARKADIUSZU, BO TYTUŁ TRZEBA ZGŁOŚIC DO ZKDP W POLSCE JEST WOLNOŚĆ GOSPODARCZA I NIE MA PRZYMUSU ZGŁASZANIA TYTUŁU. NIE DZIĘKUJ

Moja teza, że społeczeństwo jakieś bardziej polityczne tej wiosny (na podstawie wzrostów oglądalności kanałów informacyjnych) sprawdza się i w tygodnikach, wiele tytułów odnotowało wzrost miesiąc do miesiąca. Oprócz tego genialnego, widać, że ideologiczny zapał nie równoważy braku treści, braku nowoczesnej grafiki, braku własnej opinii

Gość Niedzielny ma spadek tak nieznaczny (rok do roku), widać jak silna pozycja, niezależnie ile mają dodatkowych kanałów dystrybucji

Newsweek znalazł jakiś pomysł, wspomniane okładki, ale też często tematy perełki.
Polityka, stabilne spadki, nie ma tragedii, ale pomysłu (jak w gazecie Lisa) też nie bardzo

Tygodnik Powszechny, tradycyjne brawa, choć teraz nadejdzie czas próby, nie tylko rynkowej, ale też diecezjalnej

Od kiedy są notowane Fakty i Mity, widać słabą pozycję Przeglądu, nie tylko na rynku, ale również w środowisku do którego te tytuły są skierowane

Wprost przestał tracić, widać,że nisza gazet propagandowych jest wysycona, kto tam wejdzie (jak W z poprzednim naczelnym) ten zginie
10 4
odpowiedź
User
mklrtav
Ostatnio zwiedzałem zabytkowy kościół . Na stoliku leżał "Gość Niedzielny" i aby jego kupić należało do skarbonki wrzucić 1 pln .
Widać ze proboszczowie mają od biskupów obowiązkowe nadziały po ileś sztuk na parafię i sprzedają toto po 1 pln , zwrotów brak
Zwroty idą do plebanijnego kominka albo na posadzkę po myciu mopem.
17 10
odpowiedź
User
dh
Ostatnio zwiedzałem zabytkowy kościół . Na stoliku leżał "Gość Niedzielny" i aby jego kupić należało do skarbonki wrzucić 1 pln .


E tam "należało". Ja zawsze biorę za darmo.
13 8
odpowiedź
User
eskel
a tygodnik gazeta warszawska? ma już sprzedaż na poziomie 60 tys egzemplarzy? dlaczego nie jest ujmowana w zestawieniu?
4 4
odpowiedź
User
Marian
Mój znajomy zresztą długoletni pracownik Ruchu dostaje co tydzień 5 szt. GP, Do R. i w Ś. W ogóle ich nie wykłada na ladę. Szczyci się tym, że ma 100 % zwrotów i nikt z jego klientów głupot nie będzie czytał. Mimo to i tak jego lubię.
1 8
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing