SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Super Express” dogonił „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników)

W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w sierpniu 2016 roku wyniosła 270 331 egz., czyli o 10,24 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 132 766 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 13,53 proc. - najbardziej w zestawieniu. Przypomnijmy, że we wtorek Agora ogłosiła zwolnienia grupowe, które obejmą przede wszystkim redakcję oraz zespoły sprzedaży i wsparcia „GW”.

Podium uzupełnia „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 5,55 proc. do 132 036 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, przewaga średniej miesięcznej sprzedaży ogółem „Gazety Wyborczej” nad „Super Expressem” zmalała do najniższego poziomu w historii (zaledwie 730 egz., czyli 0,5 proc.).

Na czwartym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 4,98 proc. Dziennik ten w sierpniu br. sprzedawał się w liczbie 52 686 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 38 804 egz., po spadku o 3,52 proc.

ZKDP

sierpień

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

395 103

270 331

270 331

421 860

301 172

301 172

-10,24%

Gazeta Wyborcza

218 621

151 077

132 766

241 527

174 637

153 542

-13,53%

Super Express

230 719

132 756

132 036

247 550

140 519

139 799

-5,55%

Rzeczpospolita

62 555

52 774

52 686

63 102

55 836

55 445

-4,98%

Dziennik Gazeta Prawna

43 745

45 915

38 804

47 864

48 984

40 221

-3,52%

Przegląd Sportowy

65 292

34 334

34 334

72 095

36 488

36 488

-5,90%

Gazeta Polska Codziennie

62 260

18 747

18 741

57 530

19 401

19 276

-2,78%

Puls Biznesu

11 294

10 539

10 028

12 956

11 684

10 328

-2,90%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 727

4 704

4 350

10 402

5 301

4 626

-5,97%

W sierpniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 9,55 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,62 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

sierpień

lipiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

395 103

270 331

270 331

409 225

266 363

266 363

1,49%

Gazeta Wyborcza

218 621

151 077

132 766

234 182

160 887

142 182

-6,62%

Super Express

230 719

132 756

132 036

240 891

137 036

136 316

-3,14%

Rzeczpospolita

62 555

52 774

52 686

66 623

54 115

54 022

-2,47%

Dziennik Gazeta Prawna

43 745

45 915

38 804

50 226

47 580

40 217

-3,51%

Przegląd Sportowy

65 292

34 334

34 334

64 579

31 340

31 340

9,55%

Gazeta Polska Codziennie

62 260

18 747

18 741

60 857

19 159

19 153

-2,15%

Puls Biznesu

11 294

10 539

10 028

11 412

10 651

10 107

-0,78%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 727

4 704

4 350

7 082

4 985

4 632

-6,09%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Super Express” dogonił „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników)

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fobia
Nie dziwię się, że spada sprzedaż gazety wyborczej, sam po wielu latach przestałem kupować. Tego coraz bardziej nie da się czytać. Kiedyś Wyborcza dostarczała informacji, opinii, ciekawych punktów widzenia. Dziś większość artykułów jest o PiS... Codziennie na jedynce coś o PiS, w środku rzeczywistość dopasowana do przywalenia PiSowi, komentarze tylko o tym jak zły jest PiS. Rozumiem, że można być gazetą antypisową, sprzyjającą innym partiom ale jeśli czytelnik szuka w niej neutralnych, ciekawych treści to niestety coraz trudniej je znaleźć. Czasem mam wrażenie, że dziennikarze GW cierpią na jakąś fobię bo wszędzie widzą PiS. Mam jedno marzenia - przestańcie myślę o PiSie i zacznijcie wykonywać pracę dziennikarzy. Wasze obecne zacietrzewienie utrudnia czytanie i bardzo zniechęca, co przekłada się na sprzedaż..
odpowiedź
User
h
Bolszewicka GW tonie. To Tytanik i kto ma po kolei w głowie ucieka.
Nastawcie się na co najmniej 3 kadencje PiS-u a unikniecie wrzodów żołądka
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Ciekawe, czy GazoWnia już wie, że jest bankrutem? Tak jak jej idea modernizacji Polaków przy pomocy sprzedajnych "autorytetów" i kopiowanych bezmyślnie pomysłów "zachodnioeuropeizacji". Ale to się nie mogło udać. Wszyscy czytelnicy, których znam, to mentalni prowincjusze: martwią się, co powiedzą o nas na Zachodzie, wstydzą się za czyjeś wypowiedzi (jakby za nie odpowiadali) i cieszą się jak dzieci z każdej pochwały kogokolwiek z Zachodu. Tacy ludzie nie zbudują dojrzałej, świadomej swych celów elity, a co dopiero społeczeństwa.
odpowiedź