SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN wiosną stawia na seriale, zmiany w „Dzień dobry TVN”. Edward Miszczak: mamy w swojej grupie trzy duże naziemne kanały

Nowościami TVN na wiosnę 2020 są dwa seriale „Kod genetyczny” i „Motyw”, Siódemka dla swoich widzów przygotowała „Hotel paradise”, a TTV - m.in. cykl „Down the road. Zespół w trasie”. - TVN marketingowo określamy mianem „wiecej”, Siódemkę - „mocnej”, a TTV „inaczej” - mówi Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Edward Miszczak podczas prezentacji wiosennej ramówki Grupy TVN Discovery Polska; fot. Michał KurdupskiArticle

„Kod genetyczny” i „Motyw” nowymi serialami

TVN w tym roku rozpocznie wiosenną ramówkę w poniedziałek, 2 marca, czyli o tydzień później niż rok temu. Kanał pokaże dwa nowe cotygodniowe seriale.

- Wiosenna oferta stacji jest serialowo-rozrywkowa. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy badania, aby przeanalizować co się dzieje z naszym kanałem, jakie propozycje programowe najlepiej przyjmują nasi widzowie. Po analizie wyników stwierdziłem, że najbardziej uwielbiają seriale o charakterze kryminalnym i obyczajowym. Dlatego w wiosennej ramówce mamy dużo takich produkcji, również w kolejnych ramówkach TVN będziemy na nie stawiać. Poza tym seriale są świetną oferta dla Playera, to w głównej mierze dzięki nim budujemy naszą platformę - komentuje Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Pierwszą nowością TVN jest produkcja „Kod genetyczny”. W rolach głównych występują Karolina Gruszka, Adam Woronowicz i Maciej Musiałowski. Głównym bohaterem w tej produkcji jest Tomasz Skowroński, wybitny genetyk z Instytutu Badań Kryminalistycznych obsesyjnie szukający prawdy. Po śmierci żony związał się z tajemniczą Izą Berger.

Kierownikiem produkcji nowego projektu jest Tomasz Parnowski, a producentami - Adrianna Przetacka i Przemysław Malec. Funkcję reżysera pełni Adrian Panek.

Premierowe odcinki „Kodu genetycznego” na antenie TVN będzie można oglądać w poniedziałki o godz. 21.30, począwszy od 2 marca 2020 roku.

Drugą nowością TVN jest serial „Motyw”, który jest już dostępny w player.pl od 12 grudnia 2019 roku. Fabuła opiera się na historii o miłosnym trójkącie głównych bohaterów: Luizy, Czarnej oraz Maksa. Serial rozpoczyna się od zbrodni dla której tłem są tajemnice sprzed lat.

W rolach głównych widzowie oglądać mogą m.in.: Małgorzatę Kożuchowską, Agnieszkę Grochowską, Michała Czerneckiego, Andrzeja Konopkę, Magdalenę Walach, Olgę Bołądź oraz Adama Ferencego.

Producentem serialu „Motyw” jest DGA Studio, Dorota Kośmicka-Gacke i Jan Kępiński na zlecenie dla TVN. Za scenariusz odpowiada zespół: Tomasz Titkow (główny scenarzysta), Joanna Titkow i Ewa Popiołek, pod nadzorem kreatywnym Katarzyny Śliwińskiej-Kłosowicz. Projekt wyreżyserował Paweł Maślona.

- „Motyw” ma bardzo eksperymentalny zabieg scenariuszowy, są nim dwa wątki naszych bohaterów. Akcja jednego z nich dzieje się w teraźniejszości, a drugiego - w przeszłości. Początkowo może to widza drażnić, ale po drugim odcinku już bardzo chcemy zobaczyć obie przestrzenie - tę historyczną i współczesną - informuje Edward Miszczak.

TVN „Motyw” będzie pokazywać we wtorki o godz. 21.30, począwszy od 3 marca 2020 roku.

„Ameryka Express”, „Kuchenne rewolucje” i „MasterChef Junior” wśród kontynuacji

W środowe wieczory (o godz. 21.30; od 4 marca) TVN emitować będzie kolejną edycję „Ameryki Express”, do której zdjęcia zrealizowano w Gwatemali i Kolumbii. Gospodynią programu jest Daria Ładocha, a w roli uczestników w projekcie bierze udział osiem par: Grażyna Wolszczak z synem Filipem Sikorą, Paweł Deląg z Dariuszem Lipką, Karolina Pisarek z przyjaciółką Martą Gajewską-Komorowską, Małgorzata Heretyk z Ernestem Musiałem, Patrycja Markowska z Żanetą Luberą, Iwona Benjamin wraz z mężem Reggie, bracia Grzegorz i Rafał Collins, Marcin „Różal” Różalski z Bartoszem Fabińskim.

- „Ameryka Express” to taka kategoria programowa, w której najważniejszy jest casting na uczestników, który w tym sezonie się nam wyjątkowo udał - informuje Miszczak.

Od 8 marca w niedziele o 20.00 widzowie TVN będą mogli oglądać piątą edycję talent-show „MasterChef Junior”. Stacja pokaże też kontynuacje „Milionerów” (od poniedziałku do czwartku o 20.55), „Kuchennych rewolucji” (w czwartki o 21.30), „Kuby Wojewódzkiego” (we wtorki o 22.30), „Efektu Domina” (w niedziele o 11.30). Bez zmian będą pokazywane „Uwaga!”, „Fakty”, „Superwizjer”, „Co za tydzień”, serial „Na wspólnej” (od poniedziałku do czwartku o 20.15), czy paradokument: „Ukryta prawda” (w dni powszednie o 18.00).

Nowe pasmo „Dzień dobry TVN”, Damian Michałowski i Paulina Krupińska wśród prowadzących

Od 2 marca „Dzień dobry TVN” będzie zaczynało się o godz. 8.00, a więc o 30 minut później niż w ostatnich kilku miesiącach. Morning-show bez zmian będzie trwać 3 i pół godziny (program będzie się kończył przed 11.30, czyli 30 min później).

Do grona gospodarzy „Dzień dobry TVN” w wiosennej ramówce dołączą prezenter Radia ZET Damian Michałowski i modelka Paulina Krupińska. Będą piątą parą prowadzących, obok dotychczasowych duetów (Kinga Rusin i Piotr Kraśko, Dorota Wellman i Marcin Prokop, Anna Kalczyńska i Andrzej Sołtysik oraz Filip Chajzer i Małgorzata Ohme).

„Hotel paradise”, „Szkoła”, „19+” oraz „Ślub od pierwszego wejrzenia” w Siódemce.

Wiosenna ramówka Siódemki wystartowała w poniedziałek, 25 lutego, czyli o tydzień wcześniej niż w przypadku TVN. Nowością stacji jest realizowany na Bali reality-show „Hotel Paradise”, który prowadzi Klaudia El Dursi. Program oglądać można w dni powszednie o 20.00, dodatkowe materiały dostępne są w player.pl.

W ramówce Siódemki znajdują się kolejne sezony znanych z TVN seriali „Szkoła” (od poniedziałku do piątku o godz. 18.00) i „19+” (od poniedziałku do czwartku o 19.00) oraz programu „Ślub od pierwszego wejrzenia” (w piątki o 21.00; od 28 lutego). W piątki o 19.00 (od 28 lutego) stacja będzie pokazywać „Annę German”. Bez zmian stacja kontynuuje emisję trzeciego sezonu serialu „Zakochani po uszy” (od poniedziałku do czwartku o 19.30).

- Marketingowo Siódemka mówi w naszej grupie „mocniej”. Ubiegły rok był sukcesem dla tego kanału, który obrał nową strategię programową i reklamową. Widzimy już, że to właściwy kierunek. „Big Brother” trochę zamieszał na rynku, a „Zakochani po uszy” zwiększyli widownię w paśmie swojego nadawania o 40 proc. - komentuje Edward Miszczak. - W tym roku kontynuujemy naszą strategię wzmacniania stacji. Do Siódemki przenieśliśmy seriale „Szkoła” i „19+” oraz reality-show „Ślub od pierwszego wejrzenia”, których kolejne, nowe serie powstały z myślą o widzu tej stacji. Właśnie wprowadzamy na antenę kolejną premierę: codzienny program „Hotel paradise”. Aby wypromować pierwszy odcinek równolegle, wyjątkowo pokazaliśmy go również w TVN. Premiera  na obu antenach wygenerowała łącznie ponad 19 proc. udziału w rynku w grupie komercyjnej 16-49 (LIVE + Vosdal). Uważam to za dobry wynik - dodaje.

Cztery nowości w TTV, wśród nich „Down the road. Zespół w trasie”

TTV wiosną pokaże cztery nowości. Pierwszą z nich jest program Przemysława Kossakowskiego „Down the road. Zespół w trasie”, który wystartował w niedzielę, 23 lutego o godz. 22.05.

Od 1 marca będzie można oglądać „Kto to kupi?”, od 7 marca - „Kanapowcy”, a od 23 marca - „DeFacto Bosacka”.

W ofercie stacji znajdą się również kolejne sezony „Sędzi Anny Marii Wesołowskiej”, „Królowych życia”, „Ostrego cięcia”, czy „Googlebox. Przed telewizorem”.

- TTV to stacja, o której można powiedzieć, że idzie pod prąd, marketingowo kanał w naszej grupie mówi „inaczej”. Jest to odważna stacja, która nie boi się kontrowersji. Wiosną, podobnie jak w poprzednich ramówkach, w TTV pojawi się kilka nowych programów. Jednym z nich jest odważny program Przemysława Kossakowskiego „Down the road. Zespół w trasie”, który wystartował w ostatnią niedzielę. Pierwsze dwa odcinki cyklu śledziło niemal pół mln widzów, co dało stacji 12 proc. udziału w 16-49 (LIVE + Vosdal). To genialne wyniki - mówi dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Edward Miszczak: nasz budżet na pewno nie sięga 2 mld zł

Jak informuje Edward Miszczak „aktualnie mamy w swojej grupie trzy duże naziemne kanały: TVN, Siódemkę i TTV.” - Pod tym względem jesteśmy jedynym nadawcą w naszym kraju. Dzięki temu dajemy widzom możliwość wyboru, ponieważ stacje te nie konkurują ze sobą, tylko się uzupełniają. Ofertę naszych kanałów budujemy logicznie i świadomie. TVN marketingowo określamy mianem „wiecej”, Siódemkę - „mocnej”, a TTV „inaczej”. TVN to stacja adresowana do typowo wielkomiejskiej widowni, Siódemkę pozycjonujemy jako stację dla młodszego widza, TTV jest bardziej adresowane do poza wielkomiejskiej widowni - opisuje.

Miszczak nie zdradza wysokości budżetu przewidzianego na wiosenną ramówkę. - Nasz budżet na wiosenną ramówkę jest porównywalny z wysokością funduszy zainwestowanych w poprzednie ramówki. Kwot nie mogę zdradzać, ale mogę powiedzieć, że na pewno nie sięga 2 mld zł - komentuje.

- Grupa TVN Discovery Polska to nie tylko trzy duże kanały, ale i szereg stacji tematycznych, które są liderami oglądalności w swoich kategoriach, m.in. TVN Style i HGTV wśród kobiet, a TVN Turbo - wśród mężczyzn. Łączenie w portfolio mamy 24 kanały. W ostatnim czasie świetnie rozwija się Discovery Channel, widzowie znakomicie przyjęli nowości tej stacji - informuje członek zarządu TVN Discovery Polska.

„Szadź” i „Chyłka - rewizja” i „Pasja na krawędzi” wiosną w player.pl

Wiosną w player.pl ma zadebiutować nowy serial „Szadź”, który najprawdopodobniej jesienią ma być emitowany w TVN. Również wiosną w serwisie odbędzie się premiera trzeciego sezonu „Chyłki”, zatytułowanego „Rewizja”.

Player.pl w najbliższych miesiącach zaoferuje swoim widzom również nowy program „Pasja na krawędzi”, w którym znajdą się materiały na temat motoryzacji vlogera Bartosza Ostałowskiego.

- Kiedyś marzyliśmy o tym, aby nasze kanały i programy były oglądane na każdym urządzeniu, w dowolnym miejscu i o każdej porze. Dziś stało się to faktem, widzowie telewizyjni coraz częściej przepływają do serwisów streamingowych, wynika to m.in. z rozwoju nowoczesnych technologii oraz zmian w zachowaniu naszych odbiorców, którzy często nie mają czasu oglądać treści o sztywnych porach, ale chcą je konsumować w inny sposób. Proces ten będzie jeszcze bardziej postępować w kolejnych latach. Dlatego naszą strategią jest umiejętne łączenie tradycyjnej telewizji z digitalem. W obecnych czasach już wręcz nie można emitować programów i seriali w samej telewizji. Produkcje muszą być również dostępne online. Zresztą coraz częściej nasze nowości premiery mają najpierw w Playerze, a dopiero po paru miesiącach trafiają do telewizji. Takimi przykładami są chociażby takie seriale, jak „Chyłka”, czy „Motyw”. W przyszłości zdecydowanie będziemy kontynuować tą strategię - komentuje Edward Miszczak.

Dyrektor programowy TVN Discovery Polska krytykuje badania oglądalności telewizji, ponieważ nie obejmują jeszcze pomiarów wideo w sieci. - Ubolewam, że aktualnie w Polsce mierzona jest oglądalność samej telewizji linearnej, przez co wyniki nie dają pełnego obrazu. Bardzo brakuje nam pomiarów oglądalności w online, która stanowi coraz większy udział całkowitej widowni. Mam nadzieję, że rynek w najbliższym czasie obudzi się, aby mierzyć zachowania widowni we wszystkich miejscach. Dzięki temu wyniki oglądalności w obszarze digital będą miały dla nas większe znaczenie - informuje.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,45 proc., Siódemki - 3,21 proc., a TTV - 2,24 proc.

W 2018 roku TVN Media, spółka z grupy kapitałowej TVN zajmująca się głównie sprzedażą oferty reklamowej, zanotowała 396,38 mln zł przychodów operacyjnych, o 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz wzrost wpływów z działalności brokerskiej o 19,8 proc. do 252,78 mln zł. Jednocześnie miała 623,7 mln zł straty netto, głównie wskutek 1 mld zł odpisów na utratę wartości udziałów operatora platformy nc+ i marek, które przeniosła do spółki TVN.

Z kolei w 2018 roku Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. W udostępnionym sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS zarząd Discovery Polska stwierdził, że przychody firmy ze sprzedaży czasu reklamowego zmalały o 6,39 mln zł „przede wszystkim w wyniku spadku oglądalności programów telewizyjnych”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN wiosną stawia na seriale, zmiany w „Dzień dobry TVN”. Edward Miszczak: mamy w swojej grupie trzy duże naziemne kanały

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
m.
Na głównej antenie miedzy 11.30 a 18.00 to by sie wiecej działo, jakby dali telezakupy. Ambitny kanał, a pół dnia powtórki, paradokumenty, albo powtórki paradokumentów. Polsat przynajmniej cos szuka, próbuje, a na TVN może jedynie oprócz seriali, to Gessler z Wojewodzkim beda mieli złote gody. 50 sezon łacznie zaraz strzeli. Nie porywaja te ramówki, chyba pomysły sie skonczyły.
odpowiedź
User
ja
Urzędnicy i urzędniczki. Zero kreacji. ZERO
odpowiedź
User
aaa
Na głównej antenie miedzy 11.30 a 18.00 to by sie wiecej działo, jakby dali telezakupy. Ambitny kanał, a pół dnia powtórki, paradokumenty, albo powtórki paradokumentów. Polsat przynajmniej cos szuka, próbuje, a na TVN może jedynie oprócz seriali, to Gessler z Wojewodzkim beda mieli złote gody. 50 sezon łacznie zaraz strzeli. Nie porywaja te ramówki, chyba pomysły sie skonczyły.


Do szkoły a nie pisać bzdury:)
odpowiedź