SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Za 3 lata z usług mobilnych UPC Polska ma korzystać 20 proc. klientów. „Chcemy odegrać rolę w konsolidacji”

Trzykrotnie szybszy wzrost liczby klientów i wprowadzenie usług komórkowych to najważniejsze wydarzenia 2019 roku dla UPC Polska. Jednak zdaniem Roberta Redeleanu, prezesa firmy, ważniejsze rzeczy będą działy się w roku 2020. Wśród nich wymienił nowy sposób oferowania usług i rozwój sprzedaży pakietów usług z mobilną telefonią. - Chcemy odegrać rolę w konsolidacji rynku - zapowiedział prezes UPC.

W piątek podczas konferencji prasowej Robert Redeleanu przedstawił główne osiągnięcia firmy w ub.r. Wśród nich wymienił trzykrotnie szybszy wzrost liczby klientów w stosunku do roku 2018 (baza urosła o 36,6 tys. do 1,484 mln, w tym o 13,2 tys. w ostatnim kwartale), wprowadzenie usług komórkowych (UPC Polska to teraz w pełni konwergentnym operatorem, dostarczający internet i cyfrową rozrywkę odbiorcom stacjonarnym i mobilnym) oraz umocnienie pozycji lidera gigabitowego internetu (Giga Ekspansja to teraz dwa miliony gospodarstw domowych - 66 proc. całego  zasięgu sieci; a średnia prędkość internetu, z której korzystają klienci, wzrosła do 250 Mb/s).

- Rok 2019 był dla nas przełomowy. Przełożyło się to na trzykrotnie szybszy wzrost bazy klientów, niż w roku 2018, a także na potwierdzenie naszej pozycji lidera w zakresie obsługi klienta. Na tych fundamentach wchodzimy w rok 2020, który będzie rokiem innowacji - mówił na spotkaniu z dziennikarzami prezes Redeleanu.

Rok 2019 w liczbach: wzrost abonentów

Na koniec 2019 roku 1 483 800 klientów UPC Polska korzystało z 3 167 600 cyfrowych usług. 1 229 600 abonentów korzystało z Internetu (wzrost o 58 100 rok do roku), 1 067 000 - z telewizji cyfrowej (26 tys. osób więcej niż przed rokiem), zaś 674 400 - z telefonii (wzrost o 22 100 abonentów).

Przychody UPC Polska zmalały z 440,7 mln dolarów w 2018 roku do 425,7 mln dolarów w ub.r. Przy czym biorąc pod uwagę osłabienie kursu dolara wobec złotego, w naszej walucie wpływy firmy zwiększyły się z 1,59 do 1,63 mld zł.

Jak tłumaczył prezes UPC Polska, taki wzrost przychodów firma zawdzięcza segmentowi B2B, a także inwestycjom w zasięg sieci i budowie wartości klientów. - Wcześniej zdobyliśmy ich przez sprzedawanie im usług o coraz wyższej jakości. Pomaga nam w tym nasza oferta programów sportowych, największa moim zdaniem na rynku - komentował Robert Redeleanu.

Rok 2020: nacisk na usługi mobilne

W 2020 roku UPC Polska chce mocniej postawić na sprzedaż usług mobilnych. Obecnie w ofercie operatora znajduje się sześć smartfonów, produkcji Samsunga. Docelowo UPC ma zaprezentować abonentom kilkanaście takich modeli, sprzedawanych jak dotychczas na raty. Prezes UPC nie zdradził dziennikarzom celu sprzedażowego na ten rok, jednak podkreślił, że w perspektywie trzech lat cel to 20 proc. abonentów korzystających u operatora z usług mobilnych.

W listopadzie 2019 roku spółka odświeżyła ofertę mobilną, oferując abonentom trzy plany taryfowe: Start 10 GB, Smart 25 GB oraz Pro 50 GB. Każdy z nich jest teraz dostępny w dwóch wariantach: z umową na 24 miesiące oraz bez zobowiązań. Klienci, którzy wybiorą umowę na 24 miesiące mogą po upływie roku w ramach abonamentu bezpłatnie aktywować dodatkowe pakiety danych. W przypadku Start 10 GB jest to dodatkowe 5 GB miesięcznie, w przypadku Smart 25 GB - 10 GB, a w przypadku Pro 50 GB - 20 GB

20 proc. to także odsetek gospodarstw domowych, które docelowo ma korzystać z usług konwergentnych UPC, łączących mobilną i stacjonarną technologię. Walcząc o nowego abonenta, spółka w tym roku zaprezentuje nową ofertą sprzętową - zapowiedziano podczas spotkania prasowego. W połowie roku abonenci będą mogli skorzystać z nowego, lepszego i bardziej funkcjonalnego dekodera oraz wzmacniaczy sygnału WiFi z funkcją in-home roaming.

Rozbudowa sprzedaży usług w sieci innego operatora

Jak zapowiedział prezes Robert Redeleanu, w bieżącym roku UPC – obok rozwoju usług mobilnych - skupi się też na rozbudowie sieci światłowodowej i zwiększeniu zasięgu dostępu do internetu z prędkością 1 Gb/s. W grudniu ub. roku spółka podpisała umowę dotyczącą sprzedaży hurtowej swoich usług w sieci Inea, w systemie BCA (Bitstream Access).

Ma to być pierwszy krok do dalszego rozwoju sprzedaży usług na sieci zbudowanej przez innego operatora. W 2020 roku – jak mówił podczas konferencji prezes UPC - podobne umowy spółka chce zawrzeć także z dwoma innymi operatorami: Orange i Nexerą. Terminu nie podano - CEO spółki mówił ogólnie o drugiej połowie br.

Podczas piątkowej konferencji prezes UPC podkreślał też, że IV kwartał ub.r. był piątym z kolei, gdy operator zyskiwał nowych abonentów, co w przypadku nasyconego rynku (jak w Polsce) nie jest łatwe. Rozwiązaniem może być np. przejęcie innej firmy. Zapytany przez dziennikarzy, czy UPC myśli o nowych akwizycjach, Robert Redelenau odpowiedział, że w 2020 roku firma „chciałaby z pewnością odegrać rolę w konsolidacji rynku”. W jaki sposób i w jakim zakresie firma miałaby w tym uczestniczyć - prezes UPC jednak nie określił.

Dołącz do dyskusji: Za 3 lata z usług mobilnych UPC Polska ma korzystać 20 proc. klientów. „Chcemy odegrać rolę w konsolidacji”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
june
Zamiast "odgrywać rolę" niech UPC zajmie się poprawą fatalnego systemu biznesowego. Dotąd UPC wciąż stosuje archaiczny model: złapać i jak najściślej uwiązać klienta/jelenia, a później niech on się buja. Sposób działania serwisu i kontaktu z klientem jest w UPC skandaliczny. I dalej - jeszcze niedawno UPC wyjątkowo nachalnie wciskało klientom telefon stacjonarny. Teraz będą wciskać komórki? Pokazuję środkowy palec....
odpowiedź
User
Max
June: 100/100.
Co za buraki siedzą w „menedżmencie” UPC!
odpowiedź
User
Max
June: 100/100.
Co za buraki siedzą w „menedżmencie” UPC!
odpowiedź