Temu zwalnia reklamowe tempo na Facebooku i Instagramie

Po dwóch miesiącach intensywnych działań reklamowych w systemie Meta, Temu Poland zdecydowało się zmniejszyć liczbę swoich reklam o 49 proc. w maju – wynika z najnowszego raportu AdTrends firmy Sotrender. Pozwoliło to innym markom zająć miejsca na podium wśród najszybciej rosnących profili. Na czoło wysunęły się Magiczne Ogrody, Shein i Naoko.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Temu zwalnia reklamowe tempo na Facebooku i Instagramie
fot. Rex Features/East News

Liczba reklam Temu Polska w systemie Meta (na Facebooku i Instagramie) zmalała względem kwietnia o 49 proc., do 37 292. 

Jego konkurent, czyli Shein, po zwiększeniu liczby reklam o 54 proc. (łącznie 1360 kreacji), zajął 3. miejsce wśród największych reklamodawców, zbliżając się do profilu Archicom, który w maju ograniczył liczbę reklam o 44 proc.
 

grafika

Temu zanotowało także dużo niższe zasięgi reklamowe w Mecie – spadły one o 31 proc. w porównaniu do kwietnia. Platforma straciła tym samym pozycję lidera w rankingu Reach Score i została zastąpiona przez SkyShowtime.

grafika

Majówkowe zakupy

Dwie reklamy o największym zasięgu w maju należały do Lidl Polska. Najlepsza z nich zachęcała do zrobienia zakupów z rabatem podczas weekendu majowego, która dotarła do ponad 13 milionów Polaków. Na podium znalazły się także reklama gazetki sklepów wprowadzającej tydzień japoński oraz kreacja Ford Polska zachęcająca do zakupu jednego z modeli.
 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję