W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3 mln spotów reklamowych, o 7,03 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,56 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 17,42 tys. godzin).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-lipiec-2019-polsat-liderem-zniewolona-hitem,7170864502909057a ##
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,73 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 273,75 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 16,65 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,13 proc. do 161,85 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (88,58 mln zł; spadek o 12,08 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP2 (70,10 mln zł; + 22,67 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 32,03 mln zł i wzrostem o 9,80 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 130,81 mln zł - w lipcu 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 674,94 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (52,18 mln zł; do góry o 59,41 proc.) i Procter & Gamble (45,85 mln zł; - 32,04 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











