Wpolityce.pl i „Sieci” głosiły pewne wartości jeszcze zanim Zjednoczona Prawica doszła do władzy. Oczekiwanie, że w związku z jej rządami, my mamy zmienić poglądy jest absurdem - rozmowa z Michałem Karnowskim, członkiem zarządu Fratrii, założycielem serwisu Wpolityce.pl i tygodnika „Sieci”.
W ostatnim czasie coraz częściej w obozie władzy mówi się o podwyżce świadczenia rodzicielskiego 500+. Miałoby to nastąpić w 2023 roku, tuż przed wyborami. Eksperci od marketingu politycznego nie mają wątpliwości, że to celowy zabieg taktyczny mający m.in. na celu sprawdzenie elektoratu i poprawę nie najlepszej dziś wizerunkowej sytuacji PiS. - Ten wątek zapewnia PIS-owi powracający, pozytywny element narracji o wyrównywaniu szans i jednocześnie silny bodziec dla elektoratu, którym będzie można zarządzać z kulminacją w roku wyborczym - komentuje Rafał Czechowski, managing director Imago PR.
Ośmioosobowy zarząd Związku Firm Public Relaions złożył rezygnację z pełnionych funkcji. Prezes Adam Jarosz wcześniejsze zakończenie kadencji tłumaczy "przejściami covidowymi". Zdaniem ekspertów wpłynie to niekorzystnie na całą branżę polskiego public relations.
Sieć Radio Wawa ma wkrótce zmienić nazwę i format. Kilkanaście stacji nadających pod tą marką ma już w maju nadawać jako SuperNova. Pojawi się w nich więcej kontentu o charakterze informacyjno-publicystycznym, a antenę zdominuje polska mainstreamowa muzyka - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
W marcu Netflix wrócił na pozycję lidera wśród serwisów VoD w Polsce, po tym jak Player.pl stracił 2,5 mln internautów. Duży spadek zanotował też Prime Video, natomiast mocno w górę poszły wyniki TVP VOD, Ipli i Canalplus.com.
Spółka Iberion zapewnia, że nie ma żadnych problemów z widocznością treści ze swoich serwisów w Google ani współpracą z siecią reklamową giganta. - Na Pikio stabilny ruch utrzymywał się od dłuższego czasu. Kiedyś faktycznie portal notował nieco większy ruch, ale potem zmieniła się strategia spółki - tłumaczy Maksymilian Tomanek, członek zarządu i dyrektor operacyjny firmy.
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w marcu br. było TVN24, które wyprzedziło TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce, a największy spadek odnotowała Superstacja. Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 na drugie miejsce awansował Polsat News, który wyprzedził TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 57 minut krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją była TVP1, a najwięcej widzów zgromadziły takie pozycje, jak Koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli”, „Fakty” oraz „Stulecie Winnych”.
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w marcu br. były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Wszystkie serwisy odnotowały duże spadki względem marca ub.r., a na czele pod tym względem były „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nadal analizuje wniosek TVN Grupy Discovery w sprawie przedłużenia koncesji na nadawanie TVN24. W razie ewentualnego braku zgody nadawca może ubiegać się o koncesję satelitarną w innym kraju UE. - Jeżeli do 26 września 2021 roku nie zostanie udzielona koncesja na nadawanie TVN24 na kolejny okres, może to oznaczać duże problemy dla nadawcy - ocenia Wojciech Szymczak, radca prawny w Kancelarii Prawnej Media.
W TVN Grupie Discovery prezenterzy telewizyjni każdorazowo muszą zapytać o zgodę kierownictwo, jeśli chcą promować jakieś usługi lub produkty w social mediach. Dziennikarzy informacyjnych obowiązuje zakaz. Natomiast Polsat powołał niedawno spółkę Polsat Talenty, aby uporządkować te kwestie, a w TVP działa Impresariat, który sprawuje opiekę nad m.in. prezenterami, dziennikarzami, aktorami - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
- Na rynku tak szalenie spłaszczonym przez masę agencji konkurujących tylko ceną a nie jakością, przeciętny klient przyzwyczajony jest do rozkazywania a nie do słuchania. No i dodatkowo polski rynek jest bardzo mało etyczny. Tymczasem wielu klientów nie rozumie wyraźnej zależności: pokaż mi jaki robisz PR a ja powiem ci, czy jesteś uczciwą firmą - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR.
Od pewnego czasu o krytycznej sytuacji pandemicznej w Polsce, złej sytuacji w ochronie zdrowia czy też kolejnych wprowadzanych restrykcjach informuje publicznie minister zdrowia Adam Niedzielski, a nie - jak to robił wcześniej - premier Mateusz Morawiecki. - Jest to normalna praktyka w długotrwałym zarządzaniu kryzysem. Pokazywanie się w kontekście złych wiadomości może w tak długim czasie zdewastować wizerunek. To co robi zespół odpowiadający za wizerunek rządu jest zatem logiczne i spójne - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl prof. Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego.
- Stawiam przed sobą zadanie doprowadzić do tego, żeby Polska Press była najważniejszym opiniotwórczym ośrodkiem medialnym w Polsce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Kania, nowa członkini zarządu wydawnictwa. - Gazety Polska Press będą dalej patrzeć na ręce każdej władzy, tylko w ten sposób można zbudować wiarygodność - zapewnia.
Liderem oglądalności w marcu br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” i eliminacyjne mecze reprezentacji Polski do MŚ 2022 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
YouTube rozpoczął testowanie rozwiązania, w którym statystyki korzystania z przycisku „Nie lubię” pod konkretnymi treściami nie będą widoczne dla użytkowników. Serwis chce w ten sposób zapobiec manipulowaniu odbiorcami i nastawianiu ich negatywnie do publikowanych materiałów. - Rezygnacja z publicznej informacji o dislike’ach może pozwolić materiałom bronić się samą treścią i uwolnić odbiorców platformy od czasem wprowadzającego w błąd „społecznego dowodu słuszności” - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Marcin Pyć, head of content Strategy and Analytics w LTTM.
Raper Michał Matczak, znany jako Mata, udzielił „Polityce” wywiadu w momencie debiutu utworu „Patoreakcja”, w którym wulgarnie odniósł się do TVP i Jacka Kurskiego. Spodziewa się teraz kontynuowania nagonki na jego i jego rodzinę. - Wywołuję ją świadomie. Bo chcę się trochę poświęcić, żeby uczynić ze swojej historii przykład - mówi w rozmowie z Kubą Wojewódzkim w „Polityce”.
Mimo trwającej pandemii, holding Wirtualna Polska w czwartym kwartale zanotował wzrost zysku netto - z 26,86 do 40,05 mln zł. Prezes Jacek Świderski jest także zadowolony z wyników spółki Wirtualna Polska Media. - Jesteśmy zdeterminowani, aby inwestować w nasze media. Uważamy, że nasza spółka mediowa, czyli Wirtualna Polska Media, osiągająca świetne wyniki finansowe potrzebuje inwestycji - w redakcje, w produkty, ale też w formie nowych akwizycji - podkreśla.
Wydająca „Rzeczpospolitą” i „Parkiet” spółka Gremi Media, której sprzedaż rozważa Grzegorz Hajdarowicz, może być atrakcyjna dla innych wydawców z segmentu biznesowego i spółek powiązanych z obecną władzą. Od paru lat dyskutowano o konsolidacji wśród trzech gazet gospodarczych. - Pytanie brzmiało: kto pierwszy odpuści. Zdecydował się Hajdarowicz - komentuje Andrzej Andrysiak.
Akcje Allegro od początku stycznia potaniały o 39 proc., obecnie są wyceniane najniżej od debiutu giełdowego spółki. Zdaniem analityków nie jest to związane z wejściem Amazona na polski rynek. - Wcześniej kurs Allegro został wywindowany bardzo wysoko w efekcie zakupów indeksowych. Allegro jest nadal wyceniane wysoko - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Łukasz Wachełko z Wood & Co.