Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 6 Października 2017
 
 
 
Tomasz Machała: Wirtualna Polska z pełnym spektrum opinii i bez clickbaitu, do Telewizji WP wolimy kupować niż produkować
 
- W Telewizji WP zmieniliśmy strategię. Większość budżetu poświęcamy na zakupy licencyjne. Przestrzenie internetowa i telewizyjna to są różne obszary. Nie mogę wykluczyć, że w przyszłości będziemy realizowali produkcje z youtuberami. Ale to w przyszłości, a dziś musimy zbudować stabilną, zyskowną stację telewizyjną - z Tomaszem Machałą, wiceprezesem Wirtualna Polska Media ds. wydawniczych rozmawiamy o telewizyjnym i internetowym wideo, publicystyce i stronie głównej WP oraz rozwoju firmy w zakresie reklamy natywnej i e-commerce. więcej
 
 
Golubińska i Bronowska odchodzą z Publicis Media, Jaśkiewicz-Kundera, Kolenkiewicz, Majecka i Sakowicz w zarządzie grupy
 
Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Magda Kolenkiewicz, Agata Majecka i Anna Sakowicz dołączają do zarządu grupy Publicis Media w Polsce. Z firmą po wielu latach pracy rozstają się natomiast Monika Bronowska oraz Beata Golubińska. więcej
 
 
Cztery domy mediowe walczą o obsługę Orange Polska, zlecenia broni Initiative
 
W przetargu na obsługę mediową Orange Polska walczą cztery domy mediowe - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Budżetu broni Initiative należący do IPG Mediabrands. więcej
 
 
TVN24 na czele oglądalności kanałów informacyjnych. TVP Info zyskało najwięcej widzów, ostro w dół TV Republika
 
We wrześniu br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Na czele wzrostów uplasowało się TVP Info, a najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Rada Mediów Narodowych prześwietli finanse Polskiego Radia. Chodzi o kontrakty menadżerskie
 
Problematyka kontraktów menadżerskich w regionalnych stacjach Polskiego Radia oraz ustalenie przebiegu i zakresu merytorycznego spotkania rad programowych mediów publicznych - tymi m.in. tematami zajmie się Rada Mediów Narodowych podczas posieczenia zaplanowanego na przyszły czwartek. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Gazeta Wyborcza" sprzedawała średnio w sierpniu 101 828 egz., największy spadek wśród dzienników więcej
 
Edward Miszczak: Wszystko jest konkurencją więcej
 
,,Fakty" wyprzedziły ,,Wiadomości" we wrześniu. ,,Wydarzenia" po raz pierwszy w historii wygrały z ,,Teleexpressem" więcej
 
Polsat liderem we wrześniu - udany miesiąc Czwórki i TVP Info, traci TVP1 więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Młodszy Specjalista ds. Planowania Kampanii Reklamowych TVN
Specjalista ds. Obsługi Reklamowej On-Line Media Impact Polska
Promos & Monetization Specialist GOG.com
Grafik / Fotoedytor TVN
On-Air Producer / Junior GFX Designer Fox Networks Group Poland
Specjalista ds. PR (Junior) Kino Świat
Realizator seriali paradokumentalnych OUTSET Films
Analyst, Consumer Insights & Analytics Viacom International Media Networks
Programmatic Manager Gremi Media
Młodszy Specjalista ds. Compliance TVN
Communication Planner Havas Media Group
Branded Content Manager Havas Media Group
Tele Sales Executive (ONLINE + PRINT) Media Impact Polska
Grafik TVN
Presentation and Media Planner BBC
Zespół redakcyjny Cavatina
TV & Video Campaign Planner K2
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Tomasz Machała: Wirtualna Polska z pełnym spektrum opinii i bez clickbaitu, do Telewizji WP wolimy kupować niż produkować

- W Telewizji WP zmieniliśmy strategię. Większość budżetu poświęcamy na zakupy licencyjne. Przestrzenie internetowa i telewizyjna to są różne obszary. Nie mogę wykluczyć, że w przyszłości będziemy realizowali produkcje z youtuberami. Ale to w przyszłości, a dziś musimy zbudować stabilną, zyskowną stację telewizyjną - z Tomaszem Machałą, wiceprezesem Wirtualna Polska Media ds. wydawniczych rozmawiamy o telewizyjnym i internetowym wideo, publicystyce i stronie głównej WP oraz rozwoju firmy w zakresie reklamy natywnej i e-commerce. więcej

TVN24 na czele oglądalności kanałów informacyjnych. TVP Info zyskało najwięcej widzów, ostro w dół TV Republika

We wrześniu br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Na czele wzrostów uplasowało się TVP Info, a najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Ponad 90 proc. kablówek czuje presję ze strony nadawców. ,,Brak standardów i nierówne traktowanie operatorów"

93 proc. operatorów sieci kablowych spotkało się z nieuczciwymi praktykami ze strony nadawców - wynika z badania przeprowadzonego przez Związek Pracodawców Mediów Elektronicznych i Telekomunikacji Mediakom. Zwracają uwagę na „brak standardów i nierówne traktowanie operatorów”. więcej

85 tys. widzów nowych odcinków programu ,,Dorota Gawryluk zaprasza" w Polsat News

Drugi sezon programu „Dorota Gawryluk zaprasza” po trzech odcinkach gromadzi średnio 85 tys. widzów. Polsat News w trakcie nadawania programu zajmuje trzecie miejsce w rynku oglądalności kanałów newsowych. więcej

Discovery i Google zapowiadają podróżniczy serial dokumentalny w technologii VR

„Discovery TRVLR” to tytuł nowej dokumentalnej serii, którą stacja Discovery będzie emitować od początku listopada 2017 roku. Podróżniczy cykl zrealizowany w technologii wirtualnej rzeczywistości został przygotowany we współpracy Discovery Communications z koncernem Google. więcej

Reporterka Polsat News ukarana przez sąd za nieujawnienie danych informatora. ,,Nie mogłam inaczej"

Sąd w Łodzi podtrzymał w czwartek karę 6 tys. zł dla Ewy Żarskiej, reporterki Polsat News, za nieujawnienie danych informatora, który pomógł jej w przygotowywaniu głośnego reportażu „Mała prosiła, żeby jej nie zabijać”. Karę wcześniej nałożyła prokuratura, lecz dziennikarka odwołała się. więcej

76 tys. widzów programu Joanny Wrześniewskiej-Sieger ,,Pod pressją"

Nowy program Joanny Wrześniewskiej-Sieger „Pod pressją” po trzech tygodniach emisji gromadzi średnio 76 tys. widzów. Polsat News w czasie emisji audycji przegrywa walkę o widza z konkurencyjnymi kanałami TVN24 i Polsat News. więcej

,,Vistuliada" i ,,Szlakiem Kolberga 2" w TVP Kultura

W sobotę 7 października br. TVP Kultura rozpocznie emisję nowego programu „Vistuliada”, w którym pokazani zostaną artyści znad Wisły. Z kolei w drugim sezonie „Szlakiem Kolberga” polscy artyści spotkają się z twórcami muzyki ludowej. Bohaterką pierwszego odcinka będzie Renata Przemyk. więcej

,,Drugie życie mebli" od 5 listopada w HGTV. Prowadzą Sylwia Wilgatek-Wykuż i Małgorzata Ziółkowska

W niedzielę 5 listopada br. stacja HGTV rozpocznie emisję nowego programu „Drugie życie mebli”, który poprowadzą Sylwia Wilgatek-Wykuż i Małgorzata Ziółkowska. więcej

,,Dzień dobry TVN" z nową akcją ,,Pozytywki"

Program śniadaniowy „Dzień dobry TVN” wystartował z nową akcją „Pozytywki”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Rada Mediów Narodowych prześwietli finanse Polskiego Radia. Chodzi o kontrakty menadżerskie

Problematyka kontraktów menadżerskich w regionalnych stacjach Polskiego Radia oraz ustalenie przebiegu i zakresu merytorycznego spotkania rad programowych mediów publicznych - tymi m.in. tematami zajmie się Rada Mediów Narodowych podczas posieczenia zaplanowanego na przyszły czwartek. więcej

 
KRRiT wszczęła procedurę odebrania koncesji Radiu GO FM

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała w czwartek o przyznaniu dwóch koncesji lokalnym rozgłośniom radiowym. Nie zgodziła się jednak, by Radio GO FM zmieniło nazwę na Vox FM i wszczęło procedurę cofnięcia koncesję nadawcy - Grupie Radiowej Time. więcej

 
Przemysław Ziurkowski nowym dyrektorem handlowym w spółce Time

Przemysław Ziurkowski został dyrektorem handlowym w spółce Time i zarządza pionem sprzedaży radiowej w Grupie ZPR Media. W dalszym ciągu pozostaje dyrektorem ds. sprzedaży korporacyjnej Grupy. więcej

 
Katarzyna Hejke-Gójska poprowadzi ,,Sygnały Dnia". ,,Wsłuchujemy się w głosy słuchaczy"

Katarzyna Hejke-Gójska wraz z Wiesławem Molakiem poprowadzą w poniedziałki i piątki audycję „Sygnały Dnia” w Programie 1 Polskiego Radia. Na antenie zadebiutują 6 października br. więcej

 
Redaktorzy naczelni miesięcznika ,,Teraz Rock" z audycją w Antyradiu

W niedzielę 8 października br. na antenie Antyradia (Eurozet) zadebiutuje audycja „Teraz Rock w Antyradiu”, którą poprowadzą redaktor naczelny i wicenaczelny miesięcznika muzycznego. Od listopada na łamach magazynu publikowane będą felietony dziennikarzy stacji. więcej

 
Radio ZET nowym liderem w Częstochowie. RMF FM i Trójka uzupełniają podium

W okresie od marca do sierpnia br. nowym liderem rynku radiowego w Częstochowie zostało Radio ZET. Na podium znalazły się jeszcze: RMF FM i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Golubińska i Bronowska odchodzą z Publicis Media, Jaśkiewicz-Kundera, Kolenkiewicz, Majecka i Sakowicz w zarządzie grupy

Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Magda Kolenkiewicz, Agata Majecka i Anna Sakowicz dołączają do zarządu grupy Publicis Media w Polsce. Z firmą po wielu latach pracy rozstają się natomiast Monika Bronowska oraz Beata Golubińska. więcej

Cztery domy mediowe walczą o obsługę Orange Polska, zlecenia broni Initiative

W przetargu na obsługę mediową Orange Polska walczą cztery domy mediowe - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Budżetu broni Initiative należący do IPG Mediabrands. więcej

Przemysław Ziurkowski nowym dyrektorem handlowym w spółce Time

Przemysław Ziurkowski został dyrektorem handlowym w spółce Time i zarządza pionem sprzedaży radiowej w Grupie ZPR Media. W dalszym ciągu pozostaje dyrektorem ds. sprzedaży korporacyjnej Grupy. więcej

Czteryczwarte wygrała przetarg na obsługę PKO BP

Agencja Czteryczwarte Brand Design wygrała przetarg na obsługę grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego w zakresie identyfikacji wizualnej. więcej

Małopolska prowadzi kampanię informacyjną ,,Za!szczep swoje dziecko"

Małopolski Urząd Wojewódzki rozpoczął kampanię informacyjną „Za!szczep swoje dziecko”, która upowszechnia wiedzę na temat szczepień ochronnych. Za jej przygotowanie odpowiada agencja John Pitcher. więcej

,,Moda testowana na ludziach" hasłem promocyjnym marki Answear

Wystartowała kampania wizerunkowa sklepu internetowego Answear,com. Za jej przygotowanie odpowiadają Isobar Poland Group, Warsaw Creatives oraz Starcom. więcej

Martyna Wojciechowska ambasadorką kampanii edukacyjnej ,,Medycyna na Krańcach Świata"

Rozpoczęła się kampania edukacyjna dla początkujących podróżników „Medycyna na Krańcach Świata”. Ambasadorką projektu jest dziennikarka Martyna Wojciechowska. Organizatorem kampanii jest G-Pharma Consulting. więcej

,,Finanse w porządku" w kampanii EnveloBank (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa wspierająca debiut rynkowy nowej marki na rynku usług bankowych - EnveloBank, który uruchomił Bank Pocztowy. Za realizację działań reklamowych, których bohaterem jest Panda odpowiada agencja Grandes Kochonos Digital. więcej

Zofia Czerwińska ambasadorką akcji Kampanii Przeciw Homofobii ,,Ramię w ramię po równość"

Aktorka Zofia Czerwińska dołączyła do grona ambasadorów kampanii „Ramię w ramię po równość", zwracającej uwagę na prawa osób LGBT. Jej inicjatorem jest Kampania Przeciw Homofobii. więcej

Film "Pomiędzy nami góry" wsparty kampanią (wideo)

W piątek, 20 października br. do polskich kin wejdzie najnowszy film w reżyserii Hany Abu-Assad'a pt. "Pomiędzy nami góry", dystrybuowany przez Imperial Cinepix. Wspiera to kampania w kinach, social media i w serwisach VOD. Akcję przygotowały firmy iProspect, Isobar Polska, Amnet Polska, Vizeum i Imperial Cinepix. więcej

Szef marketingu globalnego oddziału Airbnb odchodzi z firmy

Jonathan Mildenhall, przez ostatnie trzy lata szef globalnego oddziału Airbnb, rozstaje się z firmą. Zakłada własną agencję doradztwa marketingowego. więcej

3M rusza z kampanią dla profesjonalistów branży transportu

Ruszyła kampania reklamowa koncernu 3M, promująca trzy produkty dla producentów środków transportu: VHB, Cubitron i Peltor. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają VML Poland oraz Zenith / Performics. więcej

 
 
 
PRASA
 
Getty Images rezygnuje ze zdjęć zmieniających sylwetki modelek

Agencja fotograficzna Getty Images zapowiedziała rezygnację ze sprzedaży retuszowanych zdjęć zmieniających w istotny sposób wygląd modelek. Do bazy nie będą dodawane fotografie na których w zbyt dużym stopniu skorygowano sylwetkę i ciało kobiety. Dopuszczalne pozostają zdjęcia z jedynie niewielką korektą mankamentów urody. więcej

,,Gazeta Pomorska" na czele sprzedaży w sierpniu, tylko ,,Polska Metropolia Warszawska" na plusie

W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Lubelski”. Zyskała tylko „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Michał Otocki dyrektorem sprzedaży ds. digital w Edipresse Polska

Edipresse Polska wprowadza zmiany w zarządzaniu sprzedażą w obszarze digital. Nowo utworzone stanowisko dyrektora sprzedaży ds. digital objął Michał Otocki. więcej

Piotr Zaremba ze srebrnym medalem Zasłużony Kulturze - Gloria Artis

Publicysta Piotr Zaremba odebrał przyznany mu przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego srebrny medal Zasłużony Kulturze - Gloria Artis. Został odznaczony w kategorii literatury za działalność na polu publicystycznym i kulturalnym. więcej

Dziennikarze śledczy uruchamiają międzynarodowy projekt Vsquare

Dziennikarze śledczy z Polski, Węgier, Czech i Słowacji rozpoczynają współpracę w ramach platformy Vsquare.org. Koordynatorem i pomysłodawcą projektu jest polska Fundacja Reporterów. więcej

Roman Graczyk i Janusz Poniewierski odchodzą z SDP, zarzucają mu brak reakcji na ,,przejęcie mediów publicznych przez rząd"

Dziennikarze Roman Graczyk i Janusz Poniewierski ogłosili, że rezygnują z dalszego członkostwa w Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich. - Powodem naszej decyzji jest brak adekwatnej reakcji Stowarzyszenia na praktyki dokonujące się w mediach publicznych, od czasu ich politycznego przejęcia przez obecny rząd - wyjaśnili. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Tomasz Machała: Wirtualna Polska z pełnym spektrum opinii i bez clickbaitu, do Telewizji WP wolimy kupować niż produkować

- W Telewizji WP zmieniliśmy strategię. Większość budżetu poświęcamy na zakupy licencyjne. Przestrzenie internetowa i telewizyjna to są różne obszary. Nie mogę wykluczyć, że w przyszłości będziemy realizowali produkcje z youtuberami. Ale to w przyszłości, a dziś musimy zbudować stabilną, zyskowną stację telewizyjną - z Tomaszem Machałą, wiceprezesem Wirtualna Polska Media ds. wydawniczych rozmawiamy o telewizyjnym i internetowym wideo, publicystyce i stronie głównej WP oraz rozwoju firmy w zakresie reklamy natywnej i e-commerce. więcej

TVN przed Disney Channel liderem stacji tv na YouTubie, ,,Voice of Poland" najpopularniejszym programem

Najpopularniejszą polską stacją telewizyjną na YouTubie jest TVN, wyprzedzający m.in. Disney Channel Polska, Disney Junior Polska i profile Telewizji Polskiej. Natomiast wśród programów telewizyjnych liderem jest „Voice of Poland”. więcej

Allegro wspólnie z DHL Parcel oferuje dostarczanie zakupów wieczorem

Serwis Allegro.pl we współpracy z firmą kurierską DHL Parcel wprowadza opcję „Kurier wieczór”, czyli możliwość odbierania kupionych produktów w godz. 17-22. więcej

Discovery i Google zapowiadają podróżniczy serial dokumentalny w technologii VR

„Discovery TRVLR” to tytuł nowej dokumentalnej serii, którą stacja Discovery będzie emitować od początku listopada 2017 roku. Podróżniczy cykl zrealizowany w technologii wirtualnej rzeczywistości został przygotowany we współpracy Discovery Communications z koncernem Google. więcej

Facebook testuje przycisk do weryfikacji fanpage'y, żeby walczyć z fake newsami

Facebook w ramach prób wprowadził przycisk „i” przy newsach zamieszczanych przez strony w Newsfeedach użytkowników. Dzięki temu mogą oni w łatwy sposób zweryfikować wydawcę treści oraz uzyskać dostęp do dodatkowych publikacji na konkretny temat unikając pułapki fake newsów. więcej

Netflix podwyższa ceny abonamentu w USA i zyskuje na Wall Street

Netflix wprowadził podwyżki za korzystanie z serwisu przez użytkowników w USA. Dwa z trzech abonamentów kosztują teraz więcej o 1 oraz 2 dolary. Serwis tłumaczy podniesienia opłat koniecznością sfinansowania ambitnych planów filmowych, a inwestorzy doceniają politykę Netflixa windując jego akcje o ponad 11 dolarów. więcej

,,Dark" od 1 grudnia w Netflixie (wideo)

W piątek, 1 grudnia 2017 roku na platformie Netflix odbędzie się premiera nowego serialu „Dark”. więcej

Aplikacja Onet obsługująca głos z nagrodą Digiday Publishing Award Europe

Mobilna aplikacja Onet z obsługą głosu zdobyła nagrodę Digiday Publishing Award 2017 w kategorii Najlepsza Innowacja Mobilna w europejskiej edycji konkursu organizowanego przez Digiday – międzynarodową organizację specjalizującą się w obszarze mediów, marketingu oraz nowych technologii. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Kebab najchętniej wybieranym przez Polaków posiłkiem na mieście

Przeciętny Polak jada poza domem kilka razy w miesiącu, najczęściej wybiera kebab. Głównym kryterium wyboru knajpy jest cena, za posiłek Polacy płacą przeciętnie od 21 do 30 złotych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Multiconsult Polska wybiera Triple PR

Agencja Triple PR rozpoczęła pracę dla Multiconsult Polska, spółki specjalizującej się w konsultingu inżynierskim. Klienta pozyskano w wyniku zapytania ofertowego. więcej

Think Kong wypromuje w Polsce i zagranicą zabawki Whisbear

Agencja Think Kong nawiązała współpracę z producentem maskotek dla dzieci Whisbear. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Play potrzebuje terenów pod nowe nadajniki, szuka chętnych do dzierżawy
Exatel będzie dostarczał internet policji, straży pożarnej i starostwom - kontrakt z MSWiA za 200 mln zł
Komunikacja człowieka z komputerem przybiera nowe formy. Przyszłością są interfejsy neuronalne i technologia eye trackingu
 
 
 
GOSPODARKA
 
,,Finanse w porządku" w kampanii EnveloBank (wideo)
Kebab najchętniej wybieranym przez Polaków posiłkiem na mieście
Stopa bezrobocia rejestrowanego we wrześniu wyniosła 6,9 proc.
Nowy Range Rover Sport - Jaguar Land Rover wprowadza hybrydę typu Plug-in
Komunikacja człowieka z komputerem przybiera nowe formy. Przyszłością są interfejsy neuronalne i technologia eye trackingu
Firmy pozytywnie oceniają swoją sytuację, planują nowe inwestycje
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Dark" od 1 grudnia w Netflixie (wideo)
Milion widzów filmu "Botoks" w niespełna tydzień
Starożytność i średniowiecze w "Westworld 2"
Nicole Kidman w policyjnym thrillerze "Destroyer"
"Sweetbitter" - nowa produkcja scenarzysty serialu "Zawód: Amerykanin"
"Szybcy i wściekli 9" rok później w kinach
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj