„DGP” liderem wśród e-wydań, „Wyborcza” wśród mutacji cyfrowych

W sierpniu br. największą sprzedaż elektronicznych wydań wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, natomiast wśród tzw. mutacji cyfrowych, czyli m.in. dzienników na tablety, prym wiodła „Gazeta Wyborcza”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Wśród e-wydań w sierpniu br. największą sprzedaż miał „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 9996 egz., czyli o 18,8 proc. większym niż rok wcześniej. Tytuł ten miał jednocześnie największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem - wyniósł on aż 16,8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Presspublica) z wynikiem na poziomie 4078 egz., czyli o 35,04 proc. mniejszym niż w sierpniu ub.r. Trzecia pozycję zajął „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań wzrosła aż o 21,57 proc. do 2007 egz.

Czwarta lokata należała do „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego sprzedaż e-wydań wyniosła w sierpniu br. 1855 egz., czyli niemal dwa razy tyle, ile rok wcześniej. Dziennik ten miał drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszący 15,05 proc.

Pozostałe tytuły codzienne miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań, wynoszącą poniżej 300 egzemplarzy. Żadnej sprzedaży w tej kategorii nie wykazał we wrześniu br. „Super Express” (Murator).

Poza „Dziennikiem Gazetą Prawną” i „Pulsem Biznesu” udział sprzedaży e-wydań pozostałych dzienników w ich sprzedaży ogółem nie przekroczył 8 proc.

W ZKDP od stycznia br. istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

W sierpniu br. tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1111 egz. była „Gazeta Wyborcza”, oferująca wydania na iPad i Kindle. Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 432 egz., a na trzecim „Parkiet” (Presspublica; tylko 47 egz.). Oba dzienniki Presspubliki mają wydania na iPad.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu