SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„DGP” liderem wśród e-wydań, „Wyborcza” wśród mutacji cyfrowych

W sierpniu br. największą sprzedaż elektronicznych wydań wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, natomiast wśród tzw. mutacji cyfrowych, czyli m.in. dzienników na tablety, prym wiodła „Gazeta Wyborcza”.

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Wśród e-wydań w sierpniu br. największą sprzedaż miał „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 9996 egz., czyli o 18,8 proc. większym niż rok wcześniej. Tytuł ten miał jednocześnie największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem - wyniósł on aż 16,8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Presspublica) z wynikiem na poziomie 4078 egz., czyli o 35,04 proc. mniejszym niż w sierpniu ub.r. Trzecia pozycję zajął „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań wzrosła aż o 21,57 proc. do 2007 egz.

>>> Sprzedaż gazet: „Dziennik Gazeta Prawna” i „Rzeczpospolita” ostro w dół

Czwarta lokata należała do „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego sprzedaż e-wydań wyniosła w sierpniu br. 1855 egz., czyli niemal dwa razy tyle, ile rok wcześniej. Dziennik ten miał drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszący 15,05 proc.

Pozostałe tytuły codzienne miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań, wynoszącą poniżej 300 egzemplarzy. Żadnej sprzedaży w tej kategorii nie wykazał we wrześniu br. „Super Express” (Murator).

Poza „Dziennikiem Gazetą Prawną” i „Pulsem Biznesu” udział sprzedaży e-wydań pozostałych dzienników w ich sprzedaży ogółem nie przekroczył 8 proc.

W ZKDP od stycznia br. istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

>>> „Wprost” liderem wśród e-wydań, „Polityka” wśród mutacji cyfrowych

W sierpniu br. tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1111 egz. była „Gazeta Wyborcza”, oferująca wydania na iPad i Kindle. Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 432 egz., a na trzecim „Parkiet” (Presspublica; tylko 47 egz.). Oba dzienniki Presspubliki mają wydania na iPad.

Wirtualnemedia.plsierpień
ZKDP20122011
TytułSprzedaż e-wydańSprzedaż mutacji cyfrowychSprzedaż ogółemSprzedaż e-wydańSprzedaż ogółem
Dziennik Gazeta Prawna9 996059 6038 41171 942
Rzeczpospolita4 07843275 0296 27890 525
Gazeta Wyborcza2 0071 111229 0021 651253 569
Puls Biznesu1 855012 32994913 014
Parkiet Gazeta Giełdy307474 0365645 226
Gazeta Polska Codziennie281027 37400
Przegląd Sportowy120049 91011662 008
Fakt Gazeta Codzienna730371 44852409 947
Super Express00159 7210169 140

Dołącz do dyskusji: „DGP” liderem wśród e-wydań, „Wyborcza” wśród mutacji cyfrowych

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rare
ja rozumiem, ze sprzedaż ogółem wszystkim spadła rok do roku ale Rzeczpospolitej nawet e- wydania spadły kiedy innym wzrosły. To jak to sie ma do tabletów i dystrybucji cyfrowej w opowieściach Hajdarowicza? Oni nie wiedzą jak temat ugryźć.
odpowiedź
User
witek
Jeżeli sprzedaż wynosiła np. 1000 wydań to jest to średnio 1000 sztuk każdego dziennego wydania (czyli ok. 20 tys. miesięcznie) czy 1000 sztuk przez cały miesiąc?
odpowiedź
User
zkdp
zkdp własnie zakwestionował dane dziennika gazety prawnej!!!!!
ponad 50% tych e-wydań to zupelnie inna kategoria sprzedazy

żenada
odpowiedź