SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery kupuje Eurosport: 20 proc. teraz, reszta w ciągu 2 lat

Amerykański koncern Discovery Communications kupuje od francuskiego TF1 20 proc. udziałów Eurosportu, płacąc za nie ponad 222 mln dolarów i zyskując opcję przejęcia pozostałych aktywów. Discovery przejmuje także za 1,7 mld dolarów 12 kanałów telewizyjnych nadawanych w Skandynawii.

fot. Shutterstock.com

fot. Shutterstock.com

Umowa zawarta przez Discovery Communications z TF1 daje amerykańskiej firmie 20 proc. udziałów w Grupie Eurosport, do której należą Eurosport International i Eurosport France. Spółki te nadają 5 płatnych kanałów sportowych, odbieranych w 59 krajach przez 130 mln widzów.

Discovery Communications zyskała też możliwość dokupienia w ciągu dwóch lat kolejnych 31 proc udziałów w Eurosporcie. Jeśli koncern z niej skorzysta, TF1 będzie mogła odsprzedać jej pozostałe aktywa spółki.

Ponadto umowa obejmuje przejęcie przez Discovery za 18,2 mln dolarów 20 proc. udziałów w należących do TF1 czterech płatnych kanałach telewizyjnych dostępnych we Francji: TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV i Stylia. W tym przypadku amerykańska firma w ciągu dwóch lat może podnieść swoje udziały do 49 proc. Discovery i TF1 będą też współpracować przy produkcji programów.

Uzasadniając tę transakcję, prezes Discovery Communications David Zaslav ocenił, że inwestycja w Eurosport to dla jego firmy tańszy sposób wejścia w segment telewizji sportowych. - Eurosport ma dużo łatwiejszy do zarządzania wachlarz praw sportowych niż amerykańscy nadawcy - podkreślił Zaslav. Zaznaczył też, że kanały Eurosportu docierają do 130 mln widzów, podczas gdy w USA z płatnej telewizji korzysta 114 mln gospodarstw domowych.

W Polsce Eurosport jest drugim po Polsacie Sport najpopularniejszym kanałem sportowym - w listopadzie miał 0,44 proc. udziału w ogólnej oglądalności (zobacz szczegóły).

Jednocześnie Discovery Communications ogłosiła przejęcie od niemieckiego koncernu ProSiebenSat.1 Media dwunastu kanałów telewizyjnych nadawanych w krajach skandynawskich, m.in. Kanal 9, FEM i 4, wspólnie tworzących grupę David Zaslav. Łącznie są one drugą siłą telewizyjną w Norwegii (z 34 proc. udziału w oglądalności), a trzecią w Szwecji (22 proc. udziału) i Danii (19 proc. udziału).

- To nasze pierwsze mocne wejście w treści fabularne. Daje nam to możliwość stworzenia zestawu kanałów dokumentalnych i fabularnych, z różnymi formatami, technikami i osobowościami - przekonuje David Zaslav. - Zarazem poszerzamy naszą ekspansję o region skandynawski, obejmujący jednej z najbardziej nasyconych i stabilnych rynków telewizyjnych na świecie - dodaje.

Transakcja obejmuje też 19 stacji radiowych i kilka serwisów internetowych. Jej całkowita wartość to ok. 1,7 mld dolarów.

Discovery Communications sama produkuje i nadaje kanały takie jak Discovery, Science, Investigation Discovery, TLC i Animal Planet. Są one obecne w 217 krajach, docierając do 1,8 mld widzów. W Polsce najpopularniejszy z tych kanałów jest Discovery - w listopadzie miał 0,62 proc. udziału w oglądalności (więcej na ten temat).
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery kupuje Eurosport: 20 proc. teraz, reszta w ciągu 2 lat

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
NIEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
odpowiedź
User
mumu
Czyli Eurosport przejdzie na nadawanie SD...
odpowiedź
User
kurdupel
Czuję rychły koniec Eurosportu
odpowiedź
User
Marcin
TAAAAAAAAAAAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
odpowiedź
User
maciejewskigostynin
Kiedy te kanały będą miały dobrą jakość obrazu???
odpowiedź