SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Discovery kupuje Eurosport: 20 proc. teraz, reszta w ciągu 2 lat

Amerykański koncern Discovery Communications kupuje od francuskiego TF1 20 proc. udziałów Eurosportu, płacąc za nie ponad 222 mln dolarów i zyskując opcję przejęcia pozostałych aktywów. Discovery przejmuje także za 1,7 mld dolarów 12 kanałów telewizyjnych nadawanych w Skandynawii.

fot. Shutterstock.com

fot. Shutterstock.com

Umowa zawarta przez Discovery Communications z TF1 daje amerykańskiej firmie 20 proc. udziałów w Grupie Eurosport, do której należą Eurosport International i Eurosport France. Spółki te nadają 5 płatnych kanałów sportowych, odbieranych w 59 krajach przez 130 mln widzów.

Discovery Communications zyskała też możliwość dokupienia w ciągu dwóch lat kolejnych 31 proc udziałów w Eurosporcie. Jeśli koncern z niej skorzysta, TF1 będzie mogła odsprzedać jej pozostałe aktywa spółki.

Ponadto umowa obejmuje przejęcie przez Discovery za 18,2 mln dolarów 20 proc. udziałów w należących do TF1 czterech płatnych kanałach telewizyjnych dostępnych we Francji: TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV i Stylia. W tym przypadku amerykańska firma w ciągu dwóch lat może podnieść swoje udziały do 49 proc. Discovery i TF1 będą też współpracować przy produkcji programów.

Uzasadniając tę transakcję, prezes Discovery Communications David Zaslav ocenił, że inwestycja w Eurosport to dla jego firmy tańszy sposób wejścia w segment telewizji sportowych. - Eurosport ma dużo łatwiejszy do zarządzania wachlarz praw sportowych niż amerykańscy nadawcy - podkreślił Zaslav. Zaznaczył też, że kanały Eurosportu docierają do 130 mln widzów, podczas gdy w USA z płatnej telewizji korzysta 114 mln gospodarstw domowych.

W Polsce Eurosport jest drugim po Polsacie Sport najpopularniejszym kanałem sportowym - w listopadzie miał 0,44 proc. udziału w ogólnej oglądalności (zobacz szczegóły).

Jednocześnie Discovery Communications ogłosiła przejęcie od niemieckiego koncernu ProSiebenSat.1 Media dwunastu kanałów telewizyjnych nadawanych w krajach skandynawskich, m.in. Kanal 9, FEM i 4, wspólnie tworzących grupę David Zaslav. Łącznie są one drugą siłą telewizyjną w Norwegii (z 34 proc. udziału w oglądalności), a trzecią w Szwecji (22 proc. udziału) i Danii (19 proc. udziału).

- To nasze pierwsze mocne wejście w treści fabularne. Daje nam to możliwość stworzenia zestawu kanałów dokumentalnych i fabularnych, z różnymi formatami, technikami i osobowościami - przekonuje David Zaslav. - Zarazem poszerzamy naszą ekspansję o region skandynawski, obejmujący jednej z najbardziej nasyconych i stabilnych rynków telewizyjnych na świecie - dodaje.

Transakcja obejmuje też 19 stacji radiowych i kilka serwisów internetowych. Jej całkowita wartość to ok. 1,7 mld dolarów.

Discovery Communications sama produkuje i nadaje kanały takie jak Discovery, Science, Investigation Discovery, TLC i Animal Planet. Są one obecne w 217 krajach, docierając do 1,8 mld widzów. W Polsce najpopularniejszy z tych kanałów jest Discovery - w listopadzie miał 0,62 proc. udziału w oglądalności (więcej na ten temat).
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery kupuje Eurosport: 20 proc. teraz, reszta w ciągu 2 lat

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
NIEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
8 8
odpowiedź
User
mumu
Czyli Eurosport przejdzie na nadawanie SD...
8 8
odpowiedź
User
kurdupel
Czuję rychły koniec Eurosportu
8 8
odpowiedź
User
Marcin
TAAAAAAAAAAAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
8 8
odpowiedź
User
maciejewskigostynin
Kiedy te kanały będą miały dobrą jakość obrazu???
8 8
odpowiedź