SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzienniki 15 proc. mniej z reklam. Najbardziej w dół „GW” i „Rz”

W lutym gazety cennikowo zarobiły z reklam 14,7 proc. mniej niż rok wcześniej. O ponad 20 proc. zmalały przychody „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”, za to o ponad jedną trzecią wzrosły wpływy „Dziennika Gazety Prawnej”.

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) ogólnopolskiej części „Gazety Wyborczej” (Agora) były w lutym br. o 22,6 proc. niższe niż przed rokiem. Jeszcze bardziej - o 36,3 proc. - spadły przychody warszawskiego dodatku „GW”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Media, do niedawna Presspublica) cennikowo zarobiła z reklam 21,5 proc. mniej niż rok wcześniej, „Super Express” (Murator) - 14,7 proc. mniej, a „Polska Dziennik Zachodni” (Polskapresse) - 13 proc. mniej. Wpływy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska”) zmalały o 5,8 proc., a bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 6,4 proc.

>>> Sprzedaż gazet: „Rzeczpospolita” o 36 proc. w dół, zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”

Z czołowych tytułów tylko „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował wzrost cennikowych przychodów reklamowych, który wyniósł aż 35,3 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)
Wirtualnemedia.plII.2013II.2012
Gazeta Wyborcza14 968 653 zł19 331 978 zł
Fakt9 247 074 zł9 812 974 zł
Rzeczpospolita7 952 777 zł10 132 312 zł
Super Express5 516 592 zł6 466 054 zł
Dziennik Gazeta Prawna4 749 208 zł3 508 779 zł
Gazeta Wyborcza - Gazeta Stołeczna4 409 303 zł6 918 641 zł
Metro3 528 140 zł3 768 020 zł
Polska Dziennik Zachodni3 078 723 zł3 539 678 zł
monitorowane tytuły razem119 425 831 zł139 981 323 zł

Dołącz do dyskusji: Dzienniki 15 proc. mniej z reklam. Najbardziej w dół „GW” i „Rz”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Ciekawe, jak by sobie Wyborcza radziła jak by jeszcze straciła reklamy rządowe....
odpowiedź
User
inna
No, kolejny sukces Hajdarowicza. Gratulacje.
odpowiedź
User
Levack
W ogóle uważam, że instytucje rządowe/samorządowe powinny mieć zakaz reklamowania się. W dobie internetu reklama przetargu na 27 stronie jakiejś gazety to kompletny bezsens.
L.
odpowiedź