SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook traci popularność wśród nastolatków

Według najnowszego raportu z banku Piper Jaffray, popularność Facebooka wśród nastolatków drastycznie spadła w ciągu ostatniego roku i dziś dla większości z nich nie jest najważniejszym serwisem społecznościowym.

Facebook traci popularność wśród nastolatków

Według badania Piper Jaffray, Facebook jest aktualnie najważniejszym serwisem społecznościowym dla 23 proc. nastolatków. Tymczasem jeszcze rok temu, wskazywało na niego 42 proc. ankietowanych. Miejsce lidera w tej grupie wiekowej przejął Twitter, na którego wskazuje obecnie 26 proc. młodzieży. (o 1 proc. mniej niż przed rokiem). Podium zamyka należący do Facebooka Instagram  z wynikiem 23 proc. i wzrostem 11 pkt. proc. w skali roku.

Znacznie mniejszą popularnością wśród nastoletnich internautów cieszą się konkurencyjne serwisy. Na platformę Tumblr wskazało jedynie 4 proc. badanych, a na Google+ i Pinterest odpowiednio 3 proc. i 1 proc.

Właściciel Facebooka, Mark Zuckerberg odniósł się do opublikowanych danych, tłumacząc, że istnieje rozbieżność między tymi deklaracjami nastolatków a rzeczywistym użytkowaniem serwisu. Według raportu PewResearchCenter z maja br. przygotowanego przez działające przy Uniwersytecie Harvarda Berkman Center, 94 proc. nastoletnich użytkowników serwisów społecznościowych posiada swoje konto na Facebooku, 25 proc. jest na Twitterze, a tylko 11 proc. na Instagramie.

Badanie zostało przeprowadzone przez Piper Jaffray we współpracy ze stowarzyszeniem DECA we wrześniu br. na grupie 8650 nastolatków o średniej wieku 16,2 lat. Ankietowani pochodzili ze szkół w 13 stanach USA, a także 37 innych krajów.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook traci popularność wśród nastolatków

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl