SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pierwszy numer “Sieci Historii” sprzedał się w 55 tys. egz.

Sprzedaż pierwszego numer miesięcznika “Sieci Historii” (Fratria) wyniosła 55 tys. egz. - wynika z danych własnych wydawcy. Oznacza to, że już na starcie magazyn ten mógł zająć pozycję lidera wśród miesięczników historycznych.

Pierwszy numer “Sieci Historii” sprzedał się w 55 tys. egz.

- Ten wynik potwierdza diagnozę wydawcy, że czytelnicy tygodnika “Sieci” potrzebowali dobrego miesięcznika budowanego przez zespół ekspertów i pasjonatów - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Przybek, prezes Fratrii. “Sieci Historii” zadebiutowało na rynku 16 maja br. w nakładzie 95 tys. egz. i w cenie 4,90 zł. Redaktorem naczelnym tytułu jest prof. Jan Żaryn.

Kolejne wydanie pisma trafiło na rynek 20 czerwca br. w tej samej cenie. Przybek podkreśla, że wstępne dane ze sprzedaży drugiego numeru potwierdzają, że może być ona jeszcze wyższa - Jesteśmy w trakcie przygotowywania trzeciego numeru - tym razem poświęconego m.in. bitwie pod Grunwaldem. Będziemy, jako patron prasowy, obecni podczas inscenizacji bitwy 13 lipca - mówi Przybek.

Z danych ZKDP wynika, że w I kwartale br. największą średnią sprzedaż ogółem wśród miesięczników historycznych miało “Uważam Rze Historia” (Gremi Media), które rozchodziło się w liczbie 37 581 egz. Tuż za nim znalazł się “Focus Historia” (G+J Polska; 36 304 egz. - więcej na ten temat). Oba te tytuły są jednak droższe od “Sieci Historii” - “URze Historia” ma cenę na poziomie 6,90 zł, a “Focus Historia” - 7,99 zł.

Od marca br. na rynku jest jeszcze miesięcznik “Historia Do Rzeczy” (Orle Pióro), ale nie został on zgłoszony do ZKDP i wydawca nie ma na razie takich planów (dowiedz się więcej). W I kwartale br. raportowany do ZKDP nie był też magazyn “Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), ukazujący się jako miesięcznik też od marca br. (wcześniej był dwumiesięcznikiem - zobacz szczegóły).

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pierwszy numer “Sieci Historii” sprzedał się w 55 tys. egz.

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czytam
Brawo. gratulacje!
35 13
odpowiedź
User
@bezczelny
Historia łowienia ciemnego ludu, który to kupi.
13 43
odpowiedź
User
ALO
Dane własne sprzedawcy ? Wole poczekać na oficjalne wyniki niezależnego podmiotu....
18 15
odpowiedź
User
wawa
bo ten miesiecznik jest zwyczajnie dobry i fajnie sie czyta, drugi numer jest jeszcze lepszy i ze znakomitym filmem dokumentalnym KTORY POWINIE ZOBACZYC KAZDY o Laczce na Powazkach
30 11
odpowiedź
User
Pedro
Warto przed zakupem zobaczyć kardynalne błędy w doborze zdjęć do tekstu o Monte Cassino, Amerykanie to nie Polacy, a rozbity sprzęt niemiecki to zaparkowane tylko przy drodze Jeepy, skandalik to jest, ale i tak za kilka lat podpiszą zdjęcie Tygrysa jako T34, w sumie kogo to obchodzi...
14 19
odpowiedź