SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polsat na czele oglądalności, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 stacji)

W lipcu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Article

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem lipca 2016 roku spadł o 8,05 proc. i wyniósł 10,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Wiceliderem był TVN (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,55 proc. do 8,85 proc.), który jednak wyprzedził TVP1 (8,22 proc. udziału; w dół o 19,01 proc.).

Oczko niżej uplasowała się Dwójka (6,08 proc. udziału; do góry o 0,66 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 5,39 proc., po wzroście o 13,95 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 12. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,76 proc. (wzrost o 4,14 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 29,07 proc. do 1,11 proc.), muzycznych - Polo TV (- 4,12 proc. do 0,93 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 1,32 proc. do 0,75 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 11,90 proc. do 0,74 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 9,33 proc. do 0,68 proc.).

21. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w lipcu br. wyniósł 0,93 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w lipcu ub.r. to 0,42 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Od 54. do 70. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,29 proc. udziału w rynku), Zoom TV (też 0,29 proc.), Nowa TV (0,28 proc.) i WP (0,19 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w lipcu br. był Polsat, którego udział wyniósł tutaj 11,49 proc., po spadku o 9,88 proc. Wynik drugiego TVN zmniejszył się o 3,06 proc. do 11,09 proc.

Trzecia była TVP2 (5,23 proc udziału; w dół o 1,88 proc.), która wyprzedziła TVP1 (4,98 proc., spadek o 28,14 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 11 proc. do 3,23 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (+ 2,62 proc. do 1,96 proc.), muzycznych - Polo TV (- 4,88 proc. do 1,56 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 4,55 proc. do 1,15 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 19,28 proc. do 0,99 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 20,20 proc. do 0,79 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 17,19 proc. do 0,53 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat na czele oglądalności, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 stacji)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Widz uciekający z TVP1 szuka swego miejsca. Po części znalazł je w pokrewnej ideowo TVPINFO. Ale zyskały też inne kanały. TV4, TTV, a nawet TVP Seriale, nadające powtórki z dobrych czasów TVP.
Potencjał spadków TVP2 wyhamował. Statystycznie nawet plus, choć latem różnie to wyglądało.
Polsat nową telewizją powszechną.
TVN zdecydowanie wie, jaki jest jego target. I się go trzyma. A może by czas go poszerzyć?

TVP1 tradycyjnie z wielkimi spadkami. Wśród młodych widzów olbrzymimi. Propozycje na jesień są zróżnicowane. Teleturnieje mogą przynieść widza.
Ale formaty typu: "tania telenowela historyczna kręcona na szybko", "program religijny dla młodych z tytułem jak dla starców", to prawie gwarancja ogladalności umiarkowanej.

Stacje informacyjne z dużymi plusami, co jest złą wiadomością. Oznacza, że żyjemy w czasach z chińskiego przekleństwa: "Obyś żył w ciekawych czasach".
17 5
odpowiedź
User
Paolo X
POLSAT NEWS- NAJGORSZA TELEWIZJA INFORMACYJNA W POLSCE. NIGDY NIE OSIĄGNĄ WYNIKÓW TVN24 I TVP INFO
Polsat News to najgorsza telewizja informacyjna. Brak ciekawych programów. Niemalże każdy program przegrywa z konkurencją z TVN24 i TVP INFO. Rekordy oglądalności PN nie przekraczają pewnej granicy, która u TVN24 i TVP INFO jest średnią. Programy o najwyższej oglądalności dochodzą do max 300 000 widzów, lecz to jest rzadkość. U konkurencji takie wyniki wzbudzają jedynie śmiech i politowanie. Słabi i niezbyt atrakcyjni wizualnie prezenterzy. Wyjątek stanowi jedynie Magda Kaliniak. Okropne wizualnie studio, w których realizowane są serwisy informacyjne i najważniejsze programy publicystyczne. Szkoda pieniędzy na utrzymywanie tego tworu. PN nigdy nie osiągnie wyników TVN24 i TVP INFO. Oglądalność PN będzie zawsze utrzymywać się na poziomie 1- 1,5%. PN powinien zlikwidować ten kanał a jedynie niech zostawią stronę internetową, jeśli chcą nadal informować ludzi o wydarzeniach z kraju i świata
8 6
odpowiedź
User
K.
Pojawi się na multiplexie tv naziemnej TVN24 to wtedy zróbcie badania oglądalności.
w zasadzie do d.... te wyniki jak za każdym razem do kogo innego dzwonią
10 4
odpowiedź
User
prawnik
Pojawi się na multiplexie tv naziemnej TVN24 to wtedy zróbcie badania oglądalności.
w zasadzie do d.... te wyniki jak za każdym razem do kogo innego dzwonią


Metodologia telemetrii jest inna. Opiera się na danych bezpośrednio na danych z pilotów połączonych z panelem.

Owszem, TVN 24 bardzo brakuje w telewizji cyfrowej naziemnej.
16 6
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Tak, widz uciekł od ogólnotematycznych kanałów telewizji rządowej i tego upadku nie da się wyjaśnić wyłącznie zmianami w preferencjach widzów.

Co do narzekań Paolo na Polsat News, fakt mają gorzej (taniej) wyprodukowane programy, jednak ich strata do TVP info wynika głównie z monopolu info na bezpłatnej dvbt.

Superstacja tym razem nie traci za bardzo, ale ogólnie to nie jest ich sezon.
Republika, to już poziom przypadkowych wyników i zabawy pilotem.

TVP Kultura i TVP Historia, spodziewane spadki, brak ofert dla przeciętnego widza, brak środków na prawdziwą misję i cenzura. Teraz dyrektor tej pierwszej na froncie TVP 1.

Super Polsat, to jest przykład jak bezsensowną instytucją jest KRRiT. Najpierw był konkurs na kanał sportowy a potem ten rzekomy nadzorca zgadza się na takie przekształcenia, pozbawiając odbiorców kanału sportowego. Jedyny plus tej decyzji to posunięcie pomysłu Kurskiemu, co ma wstawić na mux8. Tylko, że taki plus to jednak minus.

Widać, że w tym sezonie o utrzymanie pozycji będą walczyć nie tylko w TVP, również kanały Puls, po słabej wiośnie mają słabe lato a konkurencja jest głodna. I jeszcze telewizje informacyjne po silnych wzrostach wiosną, skokowych na przełomie lipca, sierpnia teraz przyjdzie czas na konkurowanie z popularnymi serialami, popularnymi formatami i koncertem w Opolu (żartowałam!). Ale tu znaczenie będzie miało napięcie polityczne.
Czy jesień będzie gorąca?
8 4
odpowiedź
User
Wer
TVP Kultura i Historia = i brak ofert dla przeciętnego widza? Mają tam dać "M jak miłość", albo "Na dobre i na złe" żeby zadowolić przeciętnego widza?
4 4
odpowiedź
User
xxx
Pojawi się na multiplexie tv naziemnej TVN24 to wtedy zróbcie badania oglądalności.
w zasadzie do d.... te wyniki jak za każdym razem do kogo innego dzwonią
Ze setka innych kanałów nie jest w naziemnej, a są w zestawieniu. A boli cię jakoś jedynie słabiutki zasięg tvn24, a inne kanały już nie. Mierzy się co jest i jak jest.
1 4
odpowiedź
User
Fryderyk
Telewizje poniżej 50 miejsca przegrywają z zasięgiem z średnio popularnym postem na FACEBOOK-u!
Niech ta branża w końcu padnie, bo to wstyd!
2 0
odpowiedź
User
Noname
Najbardziej cieszy wynik TV Republika: 2016 - 0,10%, 2017 - 0,07%. Kierunek uważam za słuszny...
3 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing