SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż „Faktu” spadła do 118 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 37 tys. egz. Rekordowy wzrost „Przeglądu Sportowego"

W trzecim kwartale br. liderem średniej sprzedaży wydania wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowała spadki, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Wyborcza”. Zyskały tylko „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w trzecim kwartale 2023 roku wyniosła 118 632 egz. Było to o 10,31 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 67 213 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Tytuł odnotował spadek o 11,61 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 37 276 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 18,53 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 30 343 egz.; w dół o 11 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 26 619 egz.; - 10,31 proc.).

Z siódmego na szóste miejsce awansował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 21 115 egz.; + 29,49 proc.). Tytuł od stycznia br. ukazuje się nie pięć a dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki.

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 19 174 egz.; - 8,89 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 440 egz.; + 1,30 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 334 egz.; - 7,95 proc.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 9 proc.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w trzecim kwartale br. wyniosła 337 146 egz. Była o 9,39 proc. niższa niż w trzecim kwartale 2022 roku.

„DGP” liderem wśród e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (15 711 egz.), „Rzeczpospolita” (14 124 egz.) i „Puls Biznesu” (10 752 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 80 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 61,97 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 59,02 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Faktu” spadła do 118 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 37 tys. egz. Rekordowy wzrost „Przeglądu Sportowego"

45 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mariusz
Jeszczej kilka lat i będze po prasie drukowanej .
odpowiedź
User
giewu
Najwiekszy spadek giewu to bardzo dobra wiadomosc. Tak wiem, te setki tysiecy superplatnych ;) prenumerat cyfrowych;) . No i paradoksalnie zmiana wladzy jeszcze przyspieszy zjazd w dół.
odpowiedź
User
Yup
Z przyjemnością będę patrzeć jak ten zlew pomyj dla niepoznaki nazywany GW spada z rowerka.
odpowiedź