Sprzedaż „Faktu” spadła do 118 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 37 tys. egz. Rekordowy wzrost „Przeglądu Sportowego"

W trzecim kwartale br. liderem średniej sprzedaży wydania wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowała spadki, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Wyborcza”. Zyskały tylko „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż „Faktu” spadła do 118 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 37 tys. egz. Rekordowy wzrost „Przeglądu Sportowego"

Średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w trzecim kwartale 2023 roku wyniosła 118 632 egz. Było to o 10,31 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 67 213 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Tytuł odnotował spadek o 11,61 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-opinii-polityka-newsweek-polska-w-sieci-do-rzeczy,7169491699210369a ##

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 37 276 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 18,53 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 30 343 egz.; w dół o 11 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 26 619 egz.; - 10,31 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-polska-codziennie-gazeta-polska-podwyzkay-tomasz-sakiewicz-tlumaczy,7169467813979777a ##

Z siódmego na szóste miejsce awansował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 21 115 egz.; + 29,49 proc.). Tytuł od stycznia br. ukazuje się nie pięć a dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki.

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 19 174 egz.; - 8,89 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 440 egz.; + 1,30 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 334 egz.; - 7,95 proc.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 9 proc.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w trzecim kwartale br. wyniosła 337 146 egz. Była o 9,39 proc. niższa niż w trzecim kwartale 2022 roku.

grafika

„DGP” liderem wśród e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (15 711 egz.), „Rzeczpospolita” (14 124 egz.) i „Puls Biznesu” (10 752 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 80 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 61,97 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 59,02 proc.

grafika

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"