SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 liderem w lutym. TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. Udział „wielkiej czwórki” zmalał do 42,31 proc.

W lutym br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN, który w połowie miesiąca wprowadził nową ramówkę. Ratingowym hitem był serial „M jak miłość”.

fot. Shutterstock.comArticle

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2016 roku należało do TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2015 roku spadł o 4,25 proc. i wyniósł 12,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 0,37 proc. do 10,79 proc. Stacja ta w połowie lutego br. wprowadziła wiosenną ramówkę. Z kolei na ostatnią lokatę podium spadł Polsat. Jego wynik w porównaniu do lutego 2015 roku zmalał o 3,76 proc. do 10,74 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,61 proc. udziału; w dół o 9,18 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,18 proc. w lutym 2015 roku do 42,31 proc. w lutym 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,44 proc., po wzroście o 21,99 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,34 proc.; wzrost o 4,38 proc.), TV4 (3,29 proc.; do góry o 7,87 proc.), TV Puls (3,22 proc.; bez zmian), TVN7 (2,98 proc.; - 10,78 proc. najbardziej w pierwszej dziesiątce rankingu) i TTV (1,70 proc.; + 25 proc. - największy w top 10).

Wszyscy 4+

01.02-29.02.2015 r.

01.02-29.02.2016 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVP1

914 189

12,71%

858 278

12,17%

2

TVN

778 784

10,83%

760 571

10,79%

3

Polsat

802 307

11,16%

757 211

10,74%

4

TVP2

681 528

9,48%

606 986

8,61%

5

TVN24

202 441

2,82%

242 834

3,44%

6

TVP INFO

229 976

3,20%

235 817

3,34%

7

TV4

218 997

3,05%

232 195

3,29%

8

TV PULS

231 321

3,22%

226 792

3,22%

9

TVN7

240 524

3,34%

209 918

2,98%

10

TTV

97 474

1,36%

120 176

1,70%

11

Puls 2

125 207

1,74%

120 152

1,70%

12

TV6

88 043

1,22%

117 321

1,66%

13

TVP Seriale

98 582

1,37%

99 355

1,41%

14

Polsat2

105 590

1,47%

99 064

1,40%

15

TVP Rozrywka

78 844

1,10%

79 497

1,13%

16

Polsat News

70 209

0,98%

68 678

0,97%

17

TVP3

70 449

0,98%

68 653

0,97%

18

Stopklatka

64 977

0,90%

67 589

0,96%

19

TVP ABC

51 752

0,72%

61 870

0,88%

20

Polo TV

58 075

0,81%

57 540

0,82%

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,34 proc., po wzroście o 9,17 proc. Warto dodać, że już w połowie lutego stacja ta zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki (więcej na ten temat).

Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 4,21 proc. do 12,74 proc.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (7,98 proc udziału; w dół o 6,88 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,39 proc., - 9,88 proc. - największy spadek w top 10).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała TTV - było to 22,70 proc. do 2 proc.

Wszyscy 16-49

01.02-29.02.2015 r.

01.02-29.02.2016 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVN

344 665

12,22%

360 227

13,34%

2

Polsat

375 010

13,30%

343 828

12,74%

3

TVP1

241 582

8,57%

215 558

7,98%

4

TVP2

231 328

8,20%

199 574

7,39%

5

TV4

96 078

3,41%

101 415

3,76%

6

TV PULS

112 571

3,99%

98 488

3,65%

7

TVN7

89 162

3,16%

84 135

3,12%

8

TVN24

62 730

2,22%

62 828

2,33%

9

TTV

45 950

1,63%

53 983

2,00%

10

Puls 2

56 767

2,01%

53 977

2,00%

11

TV6

43 562

1,54%

53 444

1,98%

12

TVP Seriale

40 953

1,45%

48 438

1,79%

13

Polsat2

40 950

1,45%

36 674

1,36%

14

Polo TV

34 955

1,24%

36 646

1,36%

15

TVP INFO

36 854

1,31%

33 925

1,26%

16

TVP Rozrywka

26 896

0,95%

29 591

1,10%

17

ATM Rozrywka

22 320

0,79%

26 187

0,97%

18

Stopklatka

27 103

0,96%

25 195

0,93%

19

Fokus TV

19 179

0,68%

24 801

0,92%

20

TVN Style

24 401

0,87%

23 231

0,86%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w lutym. TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. Udział „wielkiej czwórki” zmalał do 42,31 proc.

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Bardzo lubię oglądać wszystkie programy TVP. Brawo prezes Jacek Kurski.
odpowiedź
User
Adam
Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej. Niedługo startuje nowa ramówka TVP.
TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Sport, TVP Historia i TVP Kultura to moje ulubione programy TVP.
W TVP Rozrywka brakuje filmów i seriali komediowych.
Z mediów prywatnych lubię oglądać Polsat, TV Puls i TV 4.
odpowiedź
User
Ja_2016
W grupie komercyjnej TVP traci bardzo dużo.
odpowiedź
User
Pani Danusia
Od grudnia 2015 przestałam oglądać programy TVPiS. Mieszkam w Warszawie i mam pensji 8000 na rękę. Reklamodawcy niech o tym wiedzą.
odpowiedź
User
stop pislamizacji polski
TVP - nie oglądam. Najazd propagandzistów

juz 60 dziennikarzy zwolniono - lista na stronie Towarzystwa Dziennikarskiego.
dotyczy na razie tylko Warszawy
odpowiedź