SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 liderem w lutym. TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. Udział „wielkiej czwórki” zmalał do 42,31 proc.

W lutym br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN, który w połowie miesiąca wprowadził nową ramówkę. Ratingowym hitem był serial „M jak miłość”.

fot. Shutterstock.com Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2016 roku należało do TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2015 roku spadł o 4,25 proc. i wyniósł 12,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 0,37 proc. do 10,79 proc. Stacja ta w połowie lutego br. wprowadziła wiosenną ramówkę. Z kolei na ostatnią lokatę podium spadł Polsat. Jego wynik w porównaniu do lutego 2015 roku zmalał o 3,76 proc. do 10,74 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,61 proc. udziału; w dół o 9,18 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,18 proc. w lutym 2015 roku do 42,31 proc. w lutym 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,44 proc., po wzroście o 21,99 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,34 proc.; wzrost o 4,38 proc.), TV4 (3,29 proc.; do góry o 7,87 proc.), TV Puls (3,22 proc.; bez zmian), TVN7 (2,98 proc.; - 10,78 proc. najbardziej w pierwszej dziesiątce rankingu) i TTV (1,70 proc.; + 25 proc. - największy w top 10).

Wszyscy 4+

01.02-29.02.2015 r.

01.02-29.02.2016 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVP1

914 189

12,71%

858 278

12,17%

2

TVN

778 784

10,83%

760 571

10,79%

3

Polsat

802 307

11,16%

757 211

10,74%

4

TVP2

681 528

9,48%

606 986

8,61%

5

TVN24

202 441

2,82%

242 834

3,44%

6

TVP INFO

229 976

3,20%

235 817

3,34%

7

TV4

218 997

3,05%

232 195

3,29%

8

TV PULS

231 321

3,22%

226 792

3,22%

9

TVN7

240 524

3,34%

209 918

2,98%

10

TTV

97 474

1,36%

120 176

1,70%

11

Puls 2

125 207

1,74%

120 152

1,70%

12

TV6

88 043

1,22%

117 321

1,66%

13

TVP Seriale

98 582

1,37%

99 355

1,41%

14

Polsat2

105 590

1,47%

99 064

1,40%

15

TVP Rozrywka

78 844

1,10%

79 497

1,13%

16

Polsat News

70 209

0,98%

68 678

0,97%

17

TVP3

70 449

0,98%

68 653

0,97%

18

Stopklatka

64 977

0,90%

67 589

0,96%

19

TVP ABC

51 752

0,72%

61 870

0,88%

20

Polo TV

58 075

0,81%

57 540

0,82%

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,34 proc., po wzroście o 9,17 proc. Warto dodać, że już w połowie lutego stacja ta zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki (więcej na ten temat).

Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 4,21 proc. do 12,74 proc.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (7,98 proc udziału; w dół o 6,88 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,39 proc., - 9,88 proc. - największy spadek w top 10).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała TTV - było to 22,70 proc. do 2 proc.

Wszyscy 16-49

01.02-29.02.2015 r.

01.02-29.02.2016 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVN

344 665

12,22%

360 227

13,34%

2

Polsat

375 010

13,30%

343 828

12,74%

3

TVP1

241 582

8,57%

215 558

7,98%

4

TVP2

231 328

8,20%

199 574

7,39%

5

TV4

96 078

3,41%

101 415

3,76%

6

TV PULS

112 571

3,99%

98 488

3,65%

7

TVN7

89 162

3,16%

84 135

3,12%

8

TVN24

62 730

2,22%

62 828

2,33%

9

TTV

45 950

1,63%

53 983

2,00%

10

Puls 2

56 767

2,01%

53 977

2,00%

11

TV6

43 562

1,54%

53 444

1,98%

12

TVP Seriale

40 953

1,45%

48 438

1,79%

13

Polsat2

40 950

1,45%

36 674

1,36%

14

Polo TV

34 955

1,24%

36 646

1,36%

15

TVP INFO

36 854

1,31%

33 925

1,26%

16

TVP Rozrywka

26 896

0,95%

29 591

1,10%

17

ATM Rozrywka

22 320

0,79%

26 187

0,97%

18

Stopklatka

27 103

0,96%

25 195

0,93%

19

Fokus TV

19 179

0,68%

24 801

0,92%

20

TVN Style

24 401

0,87%

23 231

0,86%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w lutym. TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. Udział „wielkiej czwórki” zmalał do 42,31 proc.

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Bardzo lubię oglądać wszystkie programy TVP. Brawo prezes Jacek Kurski.
26 56
odpowiedź
User
Adam
Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej. Niedługo startuje nowa ramówka TVP.
TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Sport, TVP Historia i TVP Kultura to moje ulubione programy TVP.
W TVP Rozrywka brakuje filmów i seriali komediowych.
Z mediów prywatnych lubię oglądać Polsat, TV Puls i TV 4.
19 55
odpowiedź
User
Ja_2016
W grupie komercyjnej TVP traci bardzo dużo.
30 11
odpowiedź
User
Pani Danusia
Od grudnia 2015 przestałam oglądać programy TVPiS. Mieszkam w Warszawie i mam pensji 8000 na rękę. Reklamodawcy niech o tym wiedzą.
29 19
odpowiedź
User
stop pislamizacji polski
TVP - nie oglądam. Najazd propagandzistów

juz 60 dziennikarzy zwolniono - lista na stronie Towarzystwa Dziennikarskiego.
dotyczy na razie tylko Warszawy
32 17
odpowiedź