„Show”, „Przyjaciółka” i „Tele Tydzień” dużo więcej z reklam - w dół „Party”, „Claudia” i „Wprost” (TOP 10)

W maju br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były o 6,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrosty rzędu 20-40 proc. osiągnęły „Show”, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!”, natomiast spore spadki zanotowały „Party”, „Claudia” i „Wprost”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe przychody reklamowe czasopism (bez rabatów i autopromocji) w maju br. wyniosły 285,21 mln zł, o 18,38 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 6,9 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Faktyczne wpływy mogły jednak zmaleć, na co wskazują wyniki z I kwartału br. Wtedy cennikowo przychody zwiększyły się o 5,6 proc. (więcej na ten temat), jednak rzeczywiste wpływy - według szacunków Starlinka - zmalały o 17,2 proc., do 101,9 mln zł (zobacz szczegóły).

W maju największy wzrost cennikowych przychodów w skali roku zanotował „Show” (Wydawnictwo Bauer) - o 2,21 mln zł, co oznacza 37,9 proc. w górę. Wpływy „Vivy!” (Edipresse Polska) zwiększyły się o 2,03 mln zł (19,4 proc. w górę), „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) - o 1,96 mln zł (20,5 proc. w górę), a „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) - o 1,21 mln zł (24,7 proc. w górę).

Liderujący pod względem reklamowym wśród magazynów „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił o 1,33 mln zł więcej niż przed rokiem, co stanowi wzrost o 8,9 proc. Wpływy „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) zwiększyły się o 985,7 tys. zł (9,9 proc. w górę), a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 598,2 tys. zł (10,9 proc. w górę).

Za to „Party” (Edipresse Polska) cennikowo zarobiło z reklam o 928,2 tys. zł mniej niż rok wcześniej (to spadek o 11,7 proc.). Przychody „Claudii” zmalały o 755,2 tys. zł (7,7 proc. w dół), a „Wprost” (AWR Wprost) - o 536,5 tys. zł (6,9 proc. w dół).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?