SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Booksy wchodzi w bankowość: w aplikacji można umówić się na wizytę w oddziale BNP Paribas

Bank BNP Paribas i Booksy nawiązały współpracę, która ma ułatwiać klientom banku kontakty z konsultantami. Użytkownicy aplikacji Booksy mogą w łatwy sposób umówić się na spotkanie w jednym ze stu oddziałów banku bez oczekiwania w kolejkach i dzwonienia na infolinię.

Stefan Batory, szef BooksyArticle

Booksy oferuje aplikację pozwalającą klientom umawiać się na wizyty w salonach fryzjerskich i kosmetycznych, a ich właścicielom - platformę do zarządzania kalendarzem wizyt, dostawami i rozliczeniami.

Założyciel i szef Booksy Stefan Batory w jednym z niedawnych wywiadów stwierdził, że z aplikacji korzysta ponad 7 mln użytkowników, a przed epidemią każdego miesiąca przybywało kilkaset tysięcy nowych. Największą część wpływów Booksy czerpie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie z jej platformy korzysta ok. 200 tys. salonów (ogółem firma współpracuje w ponad 300 tys. punktów). Innymi dużymi rynkami dla spółki są Polska, Wielka Brytania, Brazylia i Hiszpania.

W działalność Booksy mocno uderzyło ograniczenie życia społecznego z powodu epidemii koronawirusa, a także decyzje władz wielu krajów o tymczasowym zamknięciu salonów fryzjerskich i kosmetycznych (w Polsce nakazano ich zamknięcie 1 kwietnia). W związku z epidemią Booksy pod koniec marca zwolniło ponad 150 osób, w tym kilkadziesiąt z polskiego biura.

Do BNP Paribas przez Booksy

Teraz oficjalnie poinformowano o nawiązaniu współpracy pomiędzy Booksy a bankiem BNP Paribas. Dzięki niej od 20 maja br. za pośrednictwem aplikacji Booksy można umawiać się na wizyty w jednym ze stu wybranych oddziałów BNP Paribas.

Jak wyjaśniają obaj partnerzy jednym kliknięciem użytkownik może wybrać oddział, a kolejnym datę i termin spotkania. Następny krok to wybór tematu spotkania z dostępnej listy, na której znajdą się: pożyczka hipoteczna/kredyt hipoteczny oraz inwestycje, oszczędności i konta. Cały proces może zająć mniej niż minutę. Po umówieniu spotkania klient otrzymuje potwierdzenie mailem, a w przeddzień - przypomnienie.

Jedyne rozwiązanie na rynku

BNP zaznacza, że jest obecnie jedynym bankiem na rynku który oferuje kontakt i możliwość umówienia wizyty za pomocą zewnętrznej aplikacji mobilnej.

- Nowe okoliczności wymagają nowych rozwiązań, często rewolucyjnych - jak na przykład bank dostępny na platformie dotychczas kojarzącej się z wizytami u fryzjera lub rehabilitanta - tłumaczy w komunikacie Przemysław Furlepa, wiceprezes Banku BNP Paribas odpowiedzialny za obszar bankowości detalicznej i biznesowej.

- Nasza współpraca z Booksy ma wielką szansę stać się przełomem w relacjach klientów z instytucjami finansowymi. To wynik wiary w konieczność ciągłego dostosowywania się do otoczenia i konsekwencja błyskawicznego działania w duchu startupowym. Zdiagnozowaliśmy potrzebę i wybraliśmy najbardziej efektywny sposób, by na nią odpowiedzieć. To też przykład umiejętności znajdowania punktów wspólnych między firmami z, wydawałoby się, odległych obszarów biznesu. Przy całej dynamice tego procesu, pozostaje on w pełni spójny ze strategią banku, która zakłada digitalizację i rozwój usług zdalnych - dodaje.

Według zapowiedzi jeśli udogodnienie spotka się z pozytywną reakcją klientów, to bank BNP Paribas będzie rozwijać współpracę z Booksy. W planach jest objęcie usługą pozostałych oddziałów i dodanie możliwości umawiania spotkań z doradcami o innych specjalizacjach.

- W Booksy głęboko wierzymy, że technologia może skutecznie pomóc w walce z epidemią. Nowa sytuacja wymaga zmiany naszych zachowań i daje to olbrzymi potencjał do umawiania się przez aplikację. Jest to bezpieczne, skuteczne, wygodne i bardzo proste - ocenia Stefan Batory, szef Booksy. - Dla Booksy to przełomowy moment. Cieszy nas bardzo, że potencjał naszej aplikacji wykorzysta wymagająca najwyższego standardu instytucja finansowa, jaką jest bank. To początek zupełnie nowego Booksy - zapewnia.

Bank BNP Paribas Polska na koniec marca br. miał 3,906 mln klientów, wobec 3,754 mln rok wcześniej. Obsługiwał m.in. 1,7 mln rachunków bieżących klientów indywidualnych (4,8 proc. więcej niż rok wcześniej) i 208 tys. rachunków bieżących mikro przedsiębiorstw (5,5 proc. w górę rok do roku).

W zeszłym kwartale zanotował wzrost skonsolidowanego wyniku odsetkowego z 770,44 do 810,49 mln zł, wyniku z prowizji z 205,88 do 206,76 mln zł oraz spadek zysku netto ze 161,6 do 115,08 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Booksy wchodzi w bankowość: w aplikacji można umówić się na wizytę w oddziale BNP Paribas

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bank
Dlatego zwolnili połowę zespołu.
odpowiedź
User
WarMan04
Jak to dobrze, że z Booksy już nie korzystam, a i z banku BNP się zaraz wypisuję. To skandal jak Booksy potraktowało 150 pracowników pod koniec marca. Nigdy więcej usług tej firmy i tego pana
odpowiedź
User
sammler
Jak na GRUBE miliony, które zgarnął Booksy, to rozwija się nad wyraz powoli. W zasadzie ja nie widzę żadnego rozwoju.
odpowiedź
User
Ariadna
Booksy?
To ta firma, która zwolniła 150 osób w czasie pandemii?

Nie, dziękuję.
odpowiedź
User
Byk
Prawdę mówiąc możliwość umówienia się w placówce jednego banku wygląda na lekki dramat i próbę ratowania produktu na siłę. Szczególne, że w większości banków się wchodzi, czeka maksymalnie kilka minut i już
odpowiedź