SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Do Rzeczy” i „Sieci” najwięcej straciły w listopadzie. Na plusie tylko „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w listopadzie ub.r. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazło się „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2017 roku wyniosła 121 282 egz. Było to o 6,60 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,97 proc. do 98 010 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. wyniosła 84 294 egz., po spadku o 18,42 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 54 464 egz., po spadku o 21,29 proc. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 23,84 proc. do 37 068 egz. Jednocześnie jest to największy spadek w zestawieniu.

Ósmy był „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 12,34 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 24 036 egz.

Jedną lokatę wyżej znalazł się tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października 2016 roku. Jego średni wynik w listopadzie ub.r. wyniósł 24 052 egz., po spadku o 19,50 proc.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Fakt”, którego wynik zwiększył się o 2,18 proc.

Największy spadek, wynoszący 10,42 proc., zanotował tutaj „Wprost”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Sieci” najwięcej straciły w listopadzie. Na plusie tylko „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kici-kici
Ale jest oczko, i to się liczy...
11 10
odpowiedź
User
gość
powoli systematycznie spada. ciekaw jestem jak będzie za 10 lat? jak już będzie połowa tych sum co teraz to będzie i tak dobrze
21 9
odpowiedź
User
Lary
Szkoda, że tygodnik tracą, z prasy to w sumie one są najciekawsze...
26 11
odpowiedź
User
pytanie
Wprost - katastrofa. Kiedy zgaśnie światło? Jeśli jeszcze świeci się gdzieś poza działem reklamy.
26 11
odpowiedź
User
niesmigly rydz
"największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Fakt”

A wśród dzienników tygodnik powszechny....
16 8
odpowiedź