SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Effie 2016: Grand Prix za celebryckie kampanie Play, Lubię to i MEC firmami roku

W tegorocznej edycji Effie Awards Grand Prix przyznano firmom MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za serię kampanii Play z udziałem znanych osób. Wśród agencji reklamowych najwięcej nagród dostała Lubię to - linked by Isobar, a wśród domów mediowych - MEC.

Article

Kampania Play z udziałem znanych osób jest prowadzona od początku 2013 roku. W tym czasie w reklamach Play wystąpiło kilkadziesiąt celebrytów, z których niektórzy, m.in. Kuba Wojewódzki, Agnieszka Dygant i Margaret, co jakiś czas pojawia się w kampaniach różnych ofert. Spot pokazują, jak przychodzą do punktu sprzedaży Play, w którym pracują Basia i Maciek.

Na początku ub.r. pytani przez Wirtualnemedia.pl menedżerowie z branży marketingowej ocenili, że to jedna z najlepszych serii reklamowych na polskim rynku. W br. w kampaniach Play zadebiutowali Renata Kaczoruk, Piotr Adamczyk i Pascal Brodnicki, oraz Adam Nawałka.

Za przygotowanie i realizację tych kampanii odpowieadają agencje Grandes Kochonos (w zakresie ATL-u), Artegence i Isobar Polska (w internecie) oraz Plej i CPC (w BTL-u), a także dom mediowy MediaCom Warszawa (planowanie i zakup mediów).

Złote nagrody w Effie Awards przyznano za dziewięć kampanii. Dwa takie wyróżnienia (w kategoriach Limited budget i Pro bono) przyznano agencji DDB&tribal za akcję „#ryjkuźniara” przygotowaną dla Projekt: Polska.

Ponadto za reklamy „Wypożyczka” promujące kredyt gotówkowy w eurobanku nagrodzono złotem GPD Assets i Starcom (w kategorii Bankowość), za kampanię „Nocna zmiana” dla Walmark - agencje McCann Worldgroup i MEC (w kategorii Leki i suplementy diety), za akcję „Kuchnia Spotkań IKEA” dla IKEA Retail - agencje Kalicińscy.com, Garden of Words,  Blue Ivy, K2, Performance Media i MEC (w kategorii Brand experience), za kampanie Pascal kontra Okrasa” promującą Lidl - agencję GPD Agency (w kategorii Long term marketing excellence), za akcję „Młodzi bogowie” dla Prudential Polska - agencje BBDO Warszawa i Starcom (w kategorii Ubezpieczenia i inwestycje), za reklamy „Żabka. Mały Wielki Sklep” dla Żabka Polska - agencję PZL (w kategorii Retail), a za kampanię „Yes!tem kobietą - tampony o.b.” dla Johnson& Johnson - MEC (w kategorii Artykułu nieżywnościowe).

Ponadto przyznano 18 srebrnych statuetek i 30 brązowych. Spośród agencji reklamowych najwięcej nagród i nominacji dostała Lubię to - linked by Isobar, a wśród domów mediowych - MEC.

O wszystkich nominacjach i nagrodach zdecydowało 102-osobowe jury, podzielone na 7 grup, którego przewodniczącą była Anna Jakubowski, general manager w The Coca-Cola Company. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 194 projektów, z których nominowanych zostało 79.

>>> EFFIE 2016 (fotogaleria)

Wszystkie nagrody wręczono podczas gali w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronem medialnym był portal Wirtualnemedia.pl.

Konkurs Effie Awards organizowany jest w Polsce od 2000 roku. Effie nagradza i promuje kampanie marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania komunikacyjne oraz wysokie wyniki biznesowe.


Nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards: 

Najważniejsze wyróżnienie – Grand Prix otrzymały: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię WSZYSCY PRZECHODZĄ DO PLAY przygotowaną dla firmy Play

Złote statuetki powędrowały do twórców kampanii:

1. „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson& Johnson; (w kategorii: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE)

2. „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank; (w kategorii BANKOWOŚĆ)

3. „Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words,  Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail; (w kategorii: BRAND EXPERIENCE)

4. „Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark; (w kategorii: LEKI I SUPLEMENTY DIETY)

5. „#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB&tribal, dla Projekt: Polska;               
(w kategorii: LIMITED BUDGET)

6. „Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla LIDL; (w kategorii: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE)

7. „#ryjkuźniara” przygotowaną przez DDB&tribal dla Projekt: Polska; (w kategorii: PRO BONO)

8. „Żabka. Mały Wielki Sklep.” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska; (w kategorii: RETAIL)

9. „Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential. (w kategorii: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE)

Specjalne wyróżnienia dla agencji:

Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię to – linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: MEC. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Effie 2016: Grand Prix za celebryckie kampanie Play, Lubię to i MEC firmami roku

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Racjonalny
"Seria kampanii Play z udziałem znanych osób". Ahm, świetna seria. Normalnie tak dobra, że obiecałem sobie, iż za tę sztuczność z jednej strony i skundlenie się paru gwiazdek z drugiej nigdy w życiu nie sięgnę po Fioletowych, choćby mi do każdego połączenia dopłacali. Macie i ode mnie gratulacje.
odpowiedź
User
marketer
brawo Play i MEC!!!
odpowiedź
User
Buu
A co tu jest nowego, kreatywnego...od lat kompletnie nic. Kwintescencją upadku polskiej reklamy jest to, że wygrywa projekt z celebrytami.
odpowiedź