SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa K2 miała 1,16 mln zł zysku netto, 0,72 mln zł zysku EBIT w III kw. 2022 r.

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 przekroczyła poziom 80 mln zł przychodów za okres trzech kwartałów, co było efektem wysokiej dynamiki rozwoju segmentu software. Zysk netto w pierwszych trzech kwartałach roku wyniósł 22,7 mln zł, co oznacza wzrost o 597,6 proc. w ujęciu rocznym. Wyniki spółki poprawiło zamknięcie sprzedaży spółki Oktawave.

Paweł Wujec, prezes K2 HoldingArticle

Po pierwszych dziewięciu miesiącach przychody ze sprzedaży usług Grupy K2  wyniosły 81,4  mln zł (8,4 proc.), wskaźnik EBITDA spadł o 9 proc. do wyniósł 7,4 mln zł. Zysk operacyjny zmalał o 13,1 proc. do 5,3 mln zł, zysk brutto za to wzrósł do 27,8 (+383,1 proc.). Grupa K2 w omawianym okresie odnotowała 22,7 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost rok do roku o 597,6 proc.

Grupa K2 z 1,3 mln zł zysku netto w trzecim kwartale roku

W okresie styczeń-wrzesień 2022 roku przychody ze sprzedaży usług wzrosły o 8 proc. rdr, do ponad 81 mln zł, a dzięki zyskowności transakcji sprzedaży spółki chmurowej (Oktawave) skonsolidowane zyski brutto i netto znalazły się na kilka razy wyższych poziomach niż przed rokiem.

W samym trzecim kwartale Grupa K2 zwiększyła przychody o 12 proc., do 25,2 mln zł, co pozwoliło na wypracowanie 1,3 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny wyniósł 0,72 mln zł wobec 1,87 mln zł zysku rok wcześniej.

- Wydarzeniem drugiego kwartału była finalizacja sprzedaży Oktawave (działalność chmurowa) do operatora telekomunikacyjnego Netia z Grupy Polsat Plus. W ramach rozliczenia transakcji do K2 Holding wpłynęło 31,7 mln zł, dzięki czemu wypłaciliśmy we wrześniu i październiku łącznie aż 8,40 zł dywidendy i zaliczki na dywidendę na każdą akcję. Z kolei wydarzeniem trzeciego kwartału było pozyskanie 2,5 mln zł finansowania za 15 proc. projektu PerfectBot od dwóch uznanych funduszy - Tar Heel Capital Pathfinder VC oraz KnowledgeHub Starter. To zewnętrzne potwierdzenie wartości, którą zbudowaliśmy w tym projekcie, ale przede wszystkim - szansa na przyspieszenie międzynarodowego rozwoju PerfectBota bez dalszego angażowania środków Grupy - komentuje Paweł Wujec, prezes zarządu K2 Holding.

Rosną przychody Fabrity

Przychody Fabrity (segmentsoftware) wzrosły w okresie trzech kwartałów i w samym trzecim kwartale o ponad 30% rdr. Wynik operacyjny w skali dziewięciu miesięcy obniżył się o 5,5% rdr, co jest związane z długoterminowym charakterem umów, w związku z czym stawki projektowe są wyrównywane z opóźnieniem i w krótkim okresie wpływa na obniżenie marży.

- Pomimo okresu wakacyjnego, w trzecim kwartale spółka pozyskała kilka nowych kontraktów od dwóch firm z branży farmaceutycznej i Urzędu Dozoru Technicznego, a pod koniec września zawarła również umowę ramową z agendą ONZ (UNIDO). Warto podkreślić, że Fabrity nie utraciła żadnego z dotychczasowych klientów ani nie zanotowała zauważalnego spadku przychodów u żadnego z nich – wskazuje Tomasz Burczyński, członek zarządu K2 Holding i prezes zarządu spółki Fabrity.

Wyniki Grupy K2 w segmencie marketingowym. K2 Precise ze słabszym kwartałem

W trzecim kwartale 2022 r. K2 Create osiągnęła wzrost przychodów operacyjnych o 9 proc. rdr, co pozwoliło na osiągnięcie pozytywnego wyniku na poziomie operacyjnym. Po wygranym przetargu agencja zrealizowała skierowaną do Pokolenia „Z” letnią digitalową kampanię dla marki Pepsi. W lipcu firma zrealizowała również głośną kampanię wspierającą zorganizowaną przez publicystę Sławomira Sierakowskiego zbiórkę na drona Bayraktar dla ukraińskiej armii.

Z kolei K2 Precise zanotowała w trzecim kwartale słabsze wyniki zarówno na poziomie sprzedaży operacyjnej, jak i wyniku operacyjnego, co jest skutkiem efektu wysokiej bazy porównawczej (utrata kluczowego klienta jeszcze w roku 2021), a także takich czynników, jak m.in. presja płacowa oraz niestandardowe rozłożenie kampanii po liniach usługowych i częściowe przesunięcie projektów offline na kolejny kwartał. Jednocześnie firma pozyskała kilku nowych, w tym istotnych, klientów, co w perspektywie kolejnych kwartałów otwiera drogę do wzrostu skali biznesu - podano w komunikacie. Ponadto w ramach rozwoju usług martech spółka finalizuje zawarcie istotnego kontraktu z nowym klientem.

Konsolidowany obecnie, po udanej rundzie finansowania, metodą praw własności PerfectBot przeznaczy pozyskane środki na uruchomienie chatbotów dostosowanych do kolejnych kategorii produktowych w branży e-commerce, integracje z kolejnymi narzędziami obsługi klienta oraz ekspansję na rynki anglojęzyczne, w pierwszej kolejności USA.

Dołącz do dyskusji: Grupa K2 miała 1,16 mln zł zysku netto, 0,72 mln zł zysku EBIT w III kw. 2022 r.

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ciekawe
Ciekawe, czy autor rozumie coś z tego co napisał. Bo połowa jest trudna do zrozumienia, co to za bełkot?
odpowiedź
User
Krasawica
Ciekawe, czy autor rozumie coś z tego co napisał. Bo połowa jest trudna do zrozumienia, co to za bełkot?
To jest przepisane z raportu giełdowego, zwykłym językiem giełdy i raportów finansowych, nieuku. PS. Prezesie Agory, było nie usuwać zdolnych ludzi z pionu internetu... Ile byś dał, prezesie Hojko, za takie wyniki... No, właśnie.
odpowiedź