SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Producent gier mobilnych Huuuge liczy na 150 mln dolarów z debiutu giełdowego, chce dalej przejmować

Produkująca gry mobilne spółka Huuuge zapowiedziała, że przy wejściu na warszawską giełdę chce sprzedaż nowe akcje za ok. 150 mln dolarów, a pozyskane środki przeznaczyć m.in. na akwizycje. Ipopema Securities wycenia firmę na ponad 4,5 mld zł, prognozuje znaczące wzrosty jej przychodów i zysku.

Article

Prospekt emisyjny Huuuge został złożył w Komisji Nadzoru Finansowego pod koniec sierpnia ub.r., nadal go nie zatwierdzono. - Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji co do terminu oferty, ale chcemy ją przeprowadzić jak tylko nasz prospekt zostanie zatwierdzony przez KNF. Biorąc pod uwagę poziom zaawansowania prac, może to nastąpić niebawem - mówił PAP pod koniec grudnia ub.r. Anton Gauffin, założyciel i prezes firmy.

- Dlaczego Warszawa? Polska odgrywa najważniejszą rolę w naszym rozwoju, mamy tu zespół ponad 400 osób, a dodatkowo to drugi największy rynek giełdowy dla producentów gier, po Japonii. Dlatego nie ma lepszego miejsca dla nas - uzasadnił.

Huuuge tworzy gry mobilne z mikropłatnościami

Firma produkuje i wydaje gry mobilne typu free-to-play: darmowe, ale z wieloma płatnymi opcjami. W jej portfolio jest kilkadziesiąt tytułów, m.in. o tematyce kasynowej („Huuuge Casino”, „Billionaire Casino”, „Stars Slots” i „Huuuge Bingo Saga”) i codziennej rozrywki („Coffee Break Games”, „Traffic Puzzle”, „Transport!”, „Trolls Pop”, „Luna’s Quest Bubble Shooter”).

Według platformy Sensor Tower w listopadzie ub.r. prawie 30 gier Huuuge zanotowało ok. 18 mln dolarów z mikropłatności od użytkowników. Większość wpływów wygenerowały „Huuuge Casino” „Billionaire Casino”, „Star Slots” i „Traffic Puzzle”.

W pierwszej połowie br. firma chce wprowadzić na rynek kilka nowych gier. - Mamy kilka studiów, które pracują nad nowymi projektami gier, ale wiele z nich jest kończonych przed etapem soft-launch - stwierdził Anton Gauffin.

- To normalne na rynku gier mobilnych, jest on bardzo konkurencyjny. Mamy obecnie kilka gier w soft-launch, dodatkowo studio w Helsinkach planuje wprowadzić do testów dwie gry na początku przyszłego roku. Dodatkowo cały czas analizujemy nowe umowy wydawnicze - opisał.

Przejęcia były i będą, 150 mln dolarów z giełdy

W ub.r. Huuuge kupiło m.in. holenderską firmę reklamową Playable Platform i fińskie studio Double Star. Firma zapowiedziała też kolejne akwizycje.

- Pracuję w branży gier od 20 lat i przeprowadziłem ok. 30 inwestycji w start-upy, jestem ponadto partnerem w kilku funduszach VC inwestujących w gry. Nauczyło mnie to, że przejęcia to często kwestia relacji i odpowiedniego czasu. Mamy teraz kilka celów, ale nie wiemy, ile transakcji zostanie zrealizowanych w przyszłym roku - przyznał w grudniu Anton Gauffin.

- Przy przejęciach większych podmiotów zwykle konkurencja jest większa - też się tam pojawiamy, ale wierzę, że dużo więcej jest do zrobienia w przypadku firm mniejszych i średniej wielkości - dodał.

Finansowanie przejęć jest jednym z celów wejścia Huuuge na giełdę. W poniedziałek firma poinformowała, że w ramach oferty publicznej zamierza wyemitować nowe akcje i uzyskać z ich sprzedaży ok. 150 mln dolarów. Środki zostaną wydane również na produkcję i wsparcie marketingowe gier.

Ponadto inwestorom zostanie zaoferowana część obecnych akcji Huuuge. Łącznie do nowych akcjonariuszy ma trafić ok. 25 proc. walorów spółki.

Głównymi inwestorami Huuuge są obecnie Big Bets OÜ kontrolowane przez Antona Gauffina, RPII HGE LLC, Naver KIP Cheer up! Gamers Fund, Korea Investment Global Contents Fund, Seoul Investment Patent Venture Fund, Seoul IP Growth Industry Venture Fund i Woori Technology Investment.

Ipopema: Huuuge warte 4,6-5,3 mld zł, wpływy i zysk wzrosną

Biuro maklerskie Ipopema Securities, które w debiucie giełdowym Huuuge będzie współprowadzącym księgę popytu, poinformowało, że wycenia firmę na 1,23-1,43 mld dolarów, czyli 4,6-5,3 mld zł.

Ipopema Securities szacuje, że w ub.r. Huuuge osiągnął wzrost przychodów z 259,4 do 330 mln dolarów, skorygowanego zysku EBITDA z 18,3 do 58,5 mln dolarów oraz zysku netto z 10,2 do 49 mln dolarów. Według prognozy analityków w br. firma zanotuje 395,4 mln dolarów wpływów, 70,4 mln dolarów skorygowanego zysku EBITDA i 54,1 mln dolarów zysku netto, a w 2022 roku - 457,5 mln dolarów wpływów, 96,2 mln dolarów skorygowanego zysku EBITDA i 74,2 mln dolarów zysku netto.

Wycena Huuuge w przedziale 1,23-1,43 mld dolarów została sporządzona przez Ipopemę metodą porównawczą przy założeniu, że firma pozyska 150 mln dolarów z emisji nowych akcji.

Natomiast według metody zdyskontowanych przepływów pieniężnych wycena Huuuge wynosi 1,45 mld dolarów, czyli 5,4 mld zł.

Ten Square Games wyceniany na 3,7 mld zł

Obecnie zdecydowanie największym producentem gier mobilnych na warszawskiej giełdzie jest Ten Square Games, który zadebiutował wiosną 2018 roku.

Według szacunkowych danych w czwartym kwartale ub.r. firma osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 129 proc. do 179,9 mln zł. Udział we wpływach jej hitowej gry „Fishing Clash” zmalał z 92 do 86 proc. W listopadzie ub.r. według Sensor Tower jej gry wygenerowały 9 mln dolarów z mikropłatności.

W zeszłym tygodniu Maciej Popowicz i Arkadiusz Pernal, założyciele, byli członkowie zarządu i główni akcjonariusze Ten Square Games, w ramach przyspieszonej budowy księgi sprzedali 9,8 proc. akcji spółki po 500 zł za sztukę. To spowodowało spadek kursu firmy z ok. 550 zł do 500-510 zł.

We wtorek na koniec sesji za akcję Ten Square Games płacono 509 zł, co daje kapitalizację w wysokości 3,7 mld zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Producent gier mobilnych Huuuge liczy na 150 mln dolarów z debiutu giełdowego, chce dalej przejmować

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl