SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lidl zadowolony z dwóch lat kampanii z Brodnickim i Okrasą. „Kulinarnie edukujemy klientów”

Sieć sklepów Lidl Polska jest zadowolona z efektów dwuletnich działań reklamowych z udziałem kucharzy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy i nie zamierza w najbliższym czasie kończyć tej akcji. Firma podkreśla, że w związku z kampanią otrzymuje wiele pozytywnych sygnałów od klientów.

Pascal Brodnicki, Karol Okrasa Article

Kampania reklamowa Lidla z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą zaczęła się w lipcu 2012 roku, od zapowiedzi kulinarnego pojedynku między tymi dwoma kucharzami. Od sierpnia Brodnicki i Okrasa w kolejnych, cotygodniowych odsłonach rywalizują na przepisy dotyczące określonego rodzaju potraw lub kuchni. Pierwotnie akcja była zaplanowana na rok, jednak latem ub.r. firma zdecydowała się przedłużyć ją bezterminowo, uzasadniając, że przynosi bardzo dobre wyniki i ma rozwijającą się formułę (przeczytaj więcej i obejrzyj najciekawsze spoty).

Żeby urozmaicić tę komunikację, w marcu ub.r. do pary kucharzy dołączył cukiernik Paweł Małecki (więcej na ten temat), natomiast wiosną br. w reklamach warzyw i owoców, sprzedawanych w ramach oferty „Ryneczek Lidla”, pojawiła się dietetyczka Justyna Marszałkowska.


Brodnicki i Okrasa wspólnie z cukiernikiem i dietetyczką nie tylko występują w reklamach Lidla emitowanych w telewizji, radiu, prasie i internecie. Od początku kampanii co tydzień prezentują też nowe przepisy na stronie Kuchialidla.pl. W kwietniu ub.r. witrynę odwiedziło 311 tys. internautów, natomiast w kwietniu br. - już 775,5 tys. (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

- Ważnym aspektem strategii naszej firmy jest edukowanie klientów - skupiamy się na przekazywaniu wiedzy praktycznej na temat gotowania. Staramy się, aby projekt „Pascal kontra Okrasa” był inspiracją pokazującą, iż codzienne gotowanie nie jest nudnym obowiązkiem, lecz przyjemnością. Poprzez nasze działania chcemy zachęcić Polaków do spróbowania nowych smaków - opisuje Patrycja Kamińska z biura prasowego Lidl Polska.

W listopadzie ub.r. sieć wydała w milionie egzemplarzy książkę kucharską zbierającą przepisy Brodnickiego i Okrasy, którą można było zdobyć za odpowiednio duże zakupy w sklepach Lidl (przeczytaj o tym więcej).

Firma podkreśla, że kampania z Brodnickim i Okrasą cały czas jest kontynuowana i nie wyznaczono terminu jej zakończenia.

- Akcja podkreśla jakość, różnorodność oraz atrakcyjność cenową oferty sieci Lidl, a także wpisuje się w realizowane w Lidlu tygodnie tematyczne kuchni świata - opisuje Patrycja Kamińska. - Obserwujemy pozytywne reakcje naszych klientów: duże zainteresowanie ofertą w sklepach, opinie przekazywane przez infolinię oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych - dodaje.

W ostatnich tygodniach ofertę kulinarną Lidla wspierają nie tylko reklamy z Brodnickim i Okrasą, lecz również inne, lifestyle’owe spoty. Tak było w przypadku „Tygodnia azjatyckiego, iberyjskiego, brytyjskiego i amerykańskiego”, natomiast w reklamie oferty „Grill & fun” znani kucharze odgrywali tylko drugoplanowe role.

Przygotowywaniem reklam Lidla od początku kampanii z Brodnickim i Okrasą zajmuje się agencja GPD Advertising. Natomiast obsługę mediową budżetu reklamowego firmy w kwietniu br. od Universal McCann przejął Havas Media (więcej na ten temat).

W I połowie br. cennikowe wydatki reklamowe Lidl Polska (bez internetu) wyniosły 235 mln zł, wobec 172,6 mln zł rok wcześniej (według danych Kantar Media - zobacz szczegóły). Firma była pod tym względem liderem wśród sieci sklepów, przy czym reklamowała oczywiście nie tylko żywność, lecz również inne produkty, już bez wykorzystania wizerunku Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lidl zadowolony z dwóch lat kampanii z Brodnickim i Okrasą. „Kulinarnie edukujemy klientów”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Artykuł sponsorowany.
8 15
odpowiedź
User
Ogr
Czy klienci Lidla to idioci, że trzeba ich edukować? Tytul obraża klientów. Lidl raczej inspiruje do gotowania...
9 10
odpowiedź
User
Ogr
Czy czytelnicy WM to idioci? Komentarz obraża czytelników. "Inspiruje do gotowania"...
8 8
odpowiedź