SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” liderem, „Świat Motocykli” ostro w dół

Większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało w listopadzie ub.r. spadki sprzedaży. Liderem wśród tygodników był “Motor”, który wyprzedził „Auto Świata”. Wśród miesięczników liderował „Top Gear”, a najwięcej stracił „Świat Motocykli”.

„Motor” liderem, „Świat Motocykli” ostro w dół

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika “Motor” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2010 roku  wyniosło 103 880 egz., co oznacza wzrost o 5,26 proc. względem listopada 2009 r. Tygodnik “Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zajął natomiast miejsce drugie (rok wcześniej to on liderował) i miał wynik na poziomie 99 203 egz., notując spadek o 2,82 proc.

Trzecim najpopularniejszym magazynem motoryzacyjnym i jednocześnie najchętniej kupowanym miesięcznikiem o tej tematyce był wydawany przez Grupę Burda “Top Gear”. Miał on w jedenastym miesiącu ub.r. rozpowszechnienie płatne razem wynoszące 55 703 egz. Zanotował tym samym spadek o 6,87 proc.

Zajmujący drugie miejsce wśród miesięczników motoryzacyjnych “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) stracił 0,78 proc., co dało mu wynik na poziomie 49 275 egz.

Trzecią lokatę zajął magazyn “Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) Rozpowszechnianie płatne razem tego pisma wzrosło o 8,4 proc., czyli najbardziej w zestawieniu i wyniosło 37 045 egz.

Największym spadkiem, wynoszącym 9,76 proc., dotknięty został zaś “Świat Motocykli” (Agora, pozycja szósta). Jego rozpowszechnianie płatne razem w listopadzie ub.r. wyniosło 25 698 egz.

ZKDP listopad
2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodniki
Motor 103 880 98 686
Auto Świat 99 203 102 082
Miesięczniki
Top Gear 55 703 59 809
Auto Świat Poradnik 49 275 49 661
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 37 045 34 174
Auto Motor i Sport 31 764 33 812
Cars Magazyn o Samochodach 27 167 -
Świat Motocykli 25 698 28 478
Automobilista 11 078 11 478
Classic Auto 7 446 7 189


W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największy spadek rozpowszechniania płatnego razem zanotował wprowadzony we wrześniu na rynek miesięcznik “Cars”. Jego trzeci numer miał wynik aż 42,98 proc. niższy od wydania drugiego. Najwięcej (3,23 proc.) zyskał natomiast magazyn “Automobilista”. 

ZKDP 2010
listopad październik
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodniki
Motor 103 880 110 089
Auto Świat 99 203 109 756
Miesięczniki
Top Gear 55 703 59 787
Auto Świat Poradnik 49 275 48 187
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 37 045 47 476
Auto Motor i Sport 31 764 33 228
Cars Magazyn o Samochodach 27 167 47 642
Świat Motocykli 25 698 25 811
Automobilista 11 078 10 731
Classic Auto 7 446 7 347


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem, „Świat Motocykli” ostro w dół

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tia
brutalna rzeczywistość dopadła w końcu Carsa.
8 8
odpowiedź
User
Meggi
cyfry cyframi, ale do merytoryki Carsa reszcie daleko
8 8
odpowiedź
User
WTF
A to jeszcze nie jest zdaje się ostatnie słowo rzeczywistości. Stety lub niestety - zależy od punktu widzenia/siedzenia.
8 8
odpowiedź
User
tia tia
O zzzzgrozzzo strach się was bać, Top Geyki i Auto Młotki
8 8
odpowiedź
User
Karski
Przyszłość Karsa: poziom Automobilisty czyli 12 tys.
8 8
odpowiedź