SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PMPG Polskie Media przy spadku wpływów osiągnęła wzrost zysku. Szykuje się do produkcji gier wideo

W trzech kwartałach br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media (wydawca m.in. tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”) zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,8 proc. do 34,02 mln zł oraz 4,66 mln zł zysku netto (wobec 3,33 mln zł zysku rok wcześniej). W samym minionym kwartale miała 11,13 mln zł przychodów i 129 tys. zł zysku netto. Obecnie przygotowuje się m.in. do wejścia w segment produkcji gier wideo.

Michał M. Lisiecki, większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media / fot. Beata Jarzębska Article

Gotówkowe wpływy sprzedażowe PMPG Polskie Media zmalały z 34,36 mln zł w pierwszych trzech kwartałach ub.r. do 31,87 mln zł w okresie styczeń-wrzesień br., natomiast przychody rozliczane barterowo nieznacznie wzrosły - z 2,14 do 2,15 mln zł.

Firma łączny spadek wpływów tłumaczy mniejszymi przychodami ze sprzedaży egzemplarzowej czasopism i ich oferty reklamowej. Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż „Do Rzeczy” wynosiła 35 011 egz. (18,9 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Wprost” - 17 488 egz. (po spadku o 9 proc. w skali roku).

Jednocześnie PMPG Polskie Media zanotowała spadek kosztów własnych sprzedaży z 14,44 do 13,21 mln zł. Zysk firmy z działalności operacyjnej zwiększył się w skali roku z 3,52 do 4,79 mln zł, a zysk netto - z 3,33 do 4,66 mln zł.

Firma wyjaśnia, że poprawa rentowności wynika z realizacji strategii transformacji jej marek prasowych do internetu oraz wprowadzania do portfolio nowych produktów i usług.

- Ciężką pracą wszystkich członków zespołu Grupy PMPG udało się w zakończonym kwartale nie tylko utrzymać poziom przychodów z roku ubiegłego, ale i osiągnąć delikatny wzrost. To pokazuje, że realizowana strategia transformacji naszych mediów z papieru do Internetu przynosi dobre efekty. Liczymy, że nie będzie to tylko krótkotrwały trend, ale trwały stan, który pozwoli dalej nam się rozwijać - komentuje Michał Maciej Lisiecki, prezes i większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media.

W samym trzecim kwartale br. firma zanotowała 11,13 mln zł przychodów sprzedażowych (wobec 10,96 mln zł rok wcześniej), 4,85 mln zł kosztów własnych sprzedaży (po wzroście z 4,77 mln zł w skali roku) oraz 129 tys. zł zysku netto (w trzecim kwartale ub.r. wyniósł on 1,74 mln zł).

We wrześniu br. PMPG Polskie Media dokonała odpisu na kwotę 479,7 tys. zł należności za usługi reklamowe dla jednego z kontrahentów (być może chodzi o firmę windykacyjną GetBack). Za to w pierwszej połowie br. rozwiązała 1,57 mln zł rezerw związanych z procesami sądowymi (m.in. Tomaszem Lisem i Ringier Axel Springer Polska oraz Kamilem Durczokiem).

W sprawozdaniu finansowym PMPG Polskie Media podała, że w zeszłym tygodniu sprzedała 25 proc. udziałów swojej spółki zależnej New Media Point Group. - Zbycie udziałów nastąpiło na rzecz osoby fizycznej w związku z rozpoczęciem działań zmierzających do uruchomienia nowej działalności, której przedmiotem będzie produkcja gier na platformy do gier - podała.

Co Michała Lisieckiego należy 61,09 proc. akcji PMPG Polskie Media. W środę na koniec sesji giełdowej kurs akcji spółki wynosił 3,12 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 32,39 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media przy spadku wpływów osiągnęła wzrost zysku. Szykuje się do produkcji gier wideo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl